آوای جنوب

فرماندار گچساران: ایجاد بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه کاهش بیکاری در شهرستان گچساران

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان گفت: باید در سطح شهرستان بستر لازم را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل نماییم.
آوای جنوب
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان گفت: باید در سطح شهرستان بستر لازم را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل نماییم.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز  نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گچساران با حضور فرماندار، فرمانده سپاه مقاومت ناحیه بسیج و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی  با اشاره به بحث اشتغال و تاثیر گذاری این موضوع بر همه موضوعات اجتماعی از قبیل مسائل اقتصادی،سیاسی  و خانوادگی اظهار کرد: بحث اشتغال و بیکاری بحثی است که تمام کشور درگیر این موضوع  بوده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه  دولت تدبیر و امید از زمان شروع بکار تا کنون اقدامات خوبی را برای  رفع معضل بیکاری  انجام داده است، افزود: متاسفانه شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه و اتصال به بنادر جنوبی  و همچنین مهاجر پذیر بودن این شهرستان موجب شده که آمار بیکاری در این شهرستان افزایش یابد.

 وی ادامه داد: نبود صنایع و کارخانجات و  همچنین جذب سرمایه گذار  به این معضل بیکاری در این شهرستان بیشتر دامن زده است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان با بیان این مطلب که باید از ظرفیت سرمایه گذاران برای بهبودشراط استفاده نماییم،گفت: باید در سطح شهرستان بستر لازم را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان را حل نماییم.

رحیمی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام کارورزی و امتیازات این سامانه برای اطلاع رسانی به متقاضیان کار، شناسایی و ثبت نام واحدهای پذیرنده کارورزی در شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: طرح کارورزی از جمله طرح‌هایی بودکه  برای حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان بیکار در کشور صورت گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار خاطرنشان کرد: بیکاری یکی از مشکلات اساسی جوانان و خانواده‌ها  شده که  امیدواریم طرح  کاروزی بتواند موجب اشتغال پایدار جوانان را  در سازمان‌ها و یاد نهادهای دولتی و خصوصی فراهم کند.

رحیمی  افزایش اشتغال پذیری و توسعه اشتغال توأم با کسب مهارت، کمک به کاهش هزینه های نیروهای کار در بنگاههای اقتصادی و هدایت صحیح منابع هدفمندی یارانه در جهت توسعه اشتغال را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

به گزارش آوای جنوب در این نشست اعضاء کارگروه اشتغال شهرستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان بر ثبت اشتغال واقعی در سامانه رصد و ارائه برنامه‌ها و طرح های اشتغال زایی ادارات در سال ۹۶ و همچنین اطلاع رسانی در خصوص طرح کارورزی تاکید شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president