آوای جنوب

رئیس اداره کار و رفاه گچساران: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۶۰۸ نفر در گچساران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران گفت: امسال به تعداد ۶۰۸ نفر تسهیلات اشتغالزایی به جوانان جویای کار این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران گفت: امسال به تعداد ۶۰۸ نفر تسهیلات اشتغالزایی به جوانان جویای کار این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.
آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز  نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گچساران با حضور فرماندار، فرمانده سپاه مقاومت ناحیه بسیج و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست  بیژن مهدی پور اظهار کرد: از جمله وظایف اصلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می‎توان تشکیل تعاونی و انجام امورات مشاوره و کمک‌های مرتبط، صیانت از نیروی کار، تنظیم روابط کار و تنظیم بازار کار برشمرد.

وی با اشاره به برطرف نمودن موانع اشتغال در شهرستان، افزود: تأثیری که مدیران ارشد شهرستان اعم از فرماندار، امام جمعه، بخشدار و شهردار با توجه به ارتباط خود با مسئولین بالادست می‎توانند در رفع این معضل داشته باشند و به طور قطع رئیس اداره کار نمی‌تواند داشته باشد، بنابراین در این راستا همت و تلاش همه مسئوولان شهرستان مورد نیاز است.

مهدی‌پور در خصوص وضعیت اشتغالزایی موجود در شهرستان با بیان اینکه اشتغال یعنی توسعه و رونق صنایع و متولی صنعت هم سرمایه‌گذار است، تصریح کرد: تا سرمایه‌گذاری به شهرستان نیاید اشتغالزایی ایجاد نخواهد شد.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران در ادامه با اشاره به معضل بیکاری در این شهرستان و استخدامی هایی که در پتروشیمی گچساران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: نحوه جذب نیرو در دستگاها به خصوص  در پتروشیمی گچساران که  متاسفانه روال قبلی بر آن حاکم است و این موضوع موجب ناراحتی افراد بیکار با مدارک تحصیلی عالیه شده است.

 وی  با بیان اینکه در سه ماه اخیر مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیاد بوده است، افزود:  بیمارستان تازه تاسیس بی‌بی حکیمه  به آنها اعلام شده است  که جنسیت را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شود و جذب نیروها از فیلتر این اداره عبور کند.

 مهدی پور ادامه داد: متاسفانه بیش از دوماه از این مکاتبات با بیمارستان تازه تاسیس بی بی حکیمه می گذرد و تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 وی  در ادامه با اشاره به افزایش کارگران افغانی در گچساران گفت: بکارگیری کارگر افغانی معضلی دیگر برای  کارگران فصلی این شهرستان شده است.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران  ادامه داد: پرداخت نکردن حق بیمه  و  حقوق پایین این کارگران  موجب شده که پیمانکاران از این افراد در ساخت و ساز و کارهای عمرانی استفاده کنند که این خود نیز خلاف قانون است.

مهدی پور گفت: واگذاری برخی از پروژه‌های پیمانی به افراد غیربومی در این شهرستان یکی دیگر از معضلات است که موجب شده آمار بیکاری در این شهرستان افزایش بیابد.

  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران  با اشاره به پیمانکاران غیربومی که در این شهرستان مشغول به کار می شوند عنوان کرد: این افراد  نیروهای خود در جای دیگر تامین می‌کنند و تنها فقط از یک نیروی گچسارانی استفاده خواهند کرد.

 مهدی پور با انتقاد از اینکه می‌گویند  پیمانکاران دهدشت و بویراحمد جز بومی گچساران هستند، بیان کرد:  اگر پروژه در گچساران است این حق فرزندان این شهرستان است.

 وی در ادامه با اشاره به استخدامی در پتروشیمی گچساران عنوان کرد:  آماری که از افراد به کار گرفته شده در پتروشیمی گچساران به دست آمده بسیاری از این افراد دهدشتی و یاسوجی هستند.

مهدی پور در ادامه اظهار کرد: به بسیاری از دستگاه دولتی  اعلام شده که در بکارگیری افراد از نیروی کاروز استفاده شود.

 وی ادامه داد: امسال تعداد ۶۱۱ نفر در گچساران  از سوی  کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی  و صندوق کار آفرینی  امید مشغول شدند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران  افزود:  امسال  به تعداد ۶۰۸ نفر تسهیلات اشتغالزایی  به جوانان جویای کار این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است که از این مجموع تعداد ۳۲۰ فقره از سوی کمیته امداد، ۱۴۲ فقره از سوی صنعت، معدن و تجارت، ۷۸ فقره از سوی جهاد کشاورزی و ۶۸ مورد از سوی صندوق کار آفرینی امید پرداخت شده است.

 وی  با اشاره به طرح کاروزی در گچساران اظهار کرد: تعداد  یک هزار و ۸۶ نفر در طرح کارورزی  گچساران ثبت نام کرده ‌اند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران  ادامه داد: تعداد ۸۵ کارگاه   پذیرنده کاروزی در این شهرستان  ثبت نام کرده که از این تعداد ۵ مورد از این کارگاه عقد قرار داد را انجام داده‌اند.

در راستای ایجاد اشتغال ۲۱۰ میلیارد تومان در طرح برنامه اشتغال فراگیر به استان کهگیلویه وبویراحمد تعریف شده است که این تسهیلات به صورت یارانه ای برای ۶ هزار و ۵۸۱ نفر اشتغال تعریف خواهد شد.

 در قالب این طرح از شهرستان گچساران سه پرونده از سوی میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی به استان معرفی شده است.

 مهدی پور  در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاها بیان کرد:   در زمینه ایجاد اشتغال روستایی مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان با نرخ ۶ درصد برای طرح های روستایی تسهیلات  تعریف شده است  که در این زمینه ۴۸ پرونده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان به استان معرفی گشته است.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه گچساران افزود: امسال تعداد ۴۰ نفر برای مشاغل خانگی معرفی شده که به ۲۰ نفر تسهیلات ۵ میلیون تومانی پرداخت شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president