آوای جنوب

محکوم کردن اغتشاشات و نا آرامی‌های اخیر در کشور/توصیه‌های نماینده کهگیلویه بزرگ به استاندار/لزوم تعیین تکلیف دو مدیر بخش چاروسا/تقسیم ناعادلانه اعتبارات نفت در استان

نشست فصلی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در لنده برگزار شد.
نشست فصلی ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در لنده برگزار شد.

نشست ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای هم اندیشی و برنامه‌ریزی و دعوت مردم به حضور در میادین دفاع از نظام و انقلاب در سطح شهرستان لنده برگزار شد.

این نشست با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید. سپس حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه لنده به عنوان میزبان جلسه برنامه را آغاز و یادآور شد: حفظ وحدت و انسجام در راستای خنثی کردن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان لازم و ضروری است.

وی افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۴ دی ماه حماسه ماندگار دیگری را در تاریخ این استان رقم خواهد که برگ زرینی در افتخارات مردم این استان خواهد بود.

پس از آن علی محمدی فرمانده سپاه ناحیه لنده ضمن خیر مقدم به ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه به عنوان چشمان تیزبین نظام، با هوشیاری و بصیرت باید نسبت به اگاه‌سازی مردم از نقشه‌های شوم دشمنان اقدامات و تدابیر لازم را بیندیشند.

وی افزود: امروز تقابل آشوبگران به حزب و گروه خاصی نبوده بلکه کل نظام را هدف گرفته‌اند که این توطئه با حضور گسترده مردم همچون سنوات گذشته به نقطه یأس و نا امیدی برای دشمنان بدل خواهد شد.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در بخش اول سخنان با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات صورت گرفته در کشور گفت: دشمنان در این آشوبها اصل نظام را هدف قرار دادند مردم باید خط خود را از دشمنان جدا کنند.

وی افزود: امروز بحث فتنه دیگر مطرح نبوده چراکه اغتشاشگران و حامیان آنها روشن و واضح به کار خود اقدام نمودند و همه می‌دانند که این حرکت‌ها از سوی ضد انقلاب‌ها بوده و نظام را هدف گرفته است.

پناهی با بیان اینکه کل نظام در یک طرف قرار گرفته و ضد نظام و انقلاب هم در این طرف دیگر گفت: امروز موجودیت نظام هدف قرار گرفته و می‌بینیم که در اغتشاشات و شعارهایی که داده شد به این مهم تأکید شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در ادامه به حضور بدون اغراض برخی افراد در اعتراضات خاطرنشان کرد: برخی افراد بدون اغراض و تنها برای بیان اعتراضات نسبت به گرانی و بیکاری موجود در جامعه در این تجمعات حضور یافتند که باید خط و مسیرشان را از آنها جدا کرد.

بعد از آن جلسه به صورت خصوص ادامه پیدا کرد تا اینکه نماینده کهگیلویه بزرگ به همراه خبرنگاران مجدداً به جلسه وارد شدند.

حجت‌الاسلام پناهی در این دیدار با اشاره به لزوم استفاده از نظریات اندیشمندان و نخبگان استانی در راستای مدیریت استان گفت: ما توقع داریم نسبت به هم‌اندیشی با ائمه جمعه و نخبگان استان بیش از گذشته توجه شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد به عدم توجه جریان حاکم به جریان اکثریت در استان اشاره و گفت: آقای استاندار باید نسبت به عمل به وعده‌های خود در خصوص رفع تبعیض و سیاسی‌کاری در استان اقدام نمایند و برای همه جریان‌ها ارزش و جایگاه خود را قائل شود. جریان حاکم کمتر از نصف جمعیت استان را شامل می‌شود بقیه استان را فراموش نکنیم.

پناهی ادامه داد: ما ائمه استان اجازه نخواهیم داد مسؤولان در مسائل استان جناحی و سیاسی اقدام کنند، باید به درد دل مردم رسیدگی و با استخدام٬های فامیلی که وعده برخورد داده بودند برخورد کنند.

در ادامه جلسه عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ هم نسبت به وضعیت کنونی استان و سیاسی‌کاری‌ها ابراز گلایه کرد و گفت: ۴۰ روز است که با استاندار جدید استان ارتباطی ندارد چرا که هر چه فریاد زدیم گوشی بدهکار نبوده است.

وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز توصیه‌هایی داشت که از جمله می‌توان به «ضرورت به کارگیری مشاوران صدیق ، استفاده از نیروهای توانمند همه جناح‌ها و حوزه‌های انتخابیه و اعزام نیروها و مدیران اجرایی با اختیار تام به شهرستان‌های استان » اشاره کرد.

هاشمی‌پور به عدم تکمیل مصلی‌ها و کمبود اعتبارات فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی توجه به مسائل فرهنگی و دینی و مذهبی می باشد.

وی در ادامه به شایعه عدم راه دادن خود توسط استاندار به جلسه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: برخی می‌خواهند از این اختلافات و به قولی آب گل آلود ماهی بگیرند ولی من به دلیل برنامه کمیسیون کشاورزی و طرح آبریز حوزه انتخابیه نتوانستم به جلسه وزارت راه و شهرسازی بروم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام افشار امام جمعه چرام با اشاره به عملکرد استاندار جدید در استان گفت: کارهای استاندار خلاف شعار اعتدال بوده چراکه نظرات برخی بر دیگر نظرات ترجیح داده می‌شود و آنچه باید عمل می‌شد به وقوع نپیوست.

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه برای بیان مطالبات مردمی بوده و از استاندار می‌خواهیم تفکرات را کنار هم بگذارد و برای پیشرفت استان تلاش کند امروز مشکلات اقتصادی و فرهنگی و … دیگر برای مردم حوصله سیاسی‌کاری و جناح‌بازی را نگذاشته است؛ اگر بخواهیم به مانند گذشته مدیریت کنیم باید بدانیم به قهقرا خواهیم رفت.

امام جمعه چرام در ادامه ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۴ دی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم مردم فریب توطئه‌های عوام فریبانه دشمنان را بخورند، هر چند که این ملت فهیم و بصیرتر از گذشته مسیر تعالی و سعادت کشور را خواهد پیمود.

حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه شهرستان لیکک هم به تعاملات نامناسب پیمان‌کاران و مدیران و کارکنان اجرایی ادارات کل و مسؤولان اشاره و یادآور شد: این نوع ارتباط به ضرر قشر محروم جامعه بوده و تاکنون هر چه مشکلات مردم را فریاد زدیم محرومان بیشتر شدند.

وی افزود: این نوع تعاملات باعث نا امیدی و بد بینی مردم خواهد شد، امیدواریم اجازه ندهیم بین مردم و مسؤولان بی اعتمادی پیش آید چراکه این خود سهم مهلکی برای جامعه خواهد بود.

افروغی در ادامه به موضوع حقوق‌های نجومی نمایندگان نیز اشاره گفت: لازم است در این خصوص نیز بررسی بهتری نسبت به گذشته صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام مصباح امام جمعه سی سخت هم بر لزوم اعتمادسازی میان مردم و مسؤولان اشاره و ادامه داد: مردم استان نسبت به آینده استان نا امید هستند لازم است در خصوص ایجاد امید و انگیزه در میان مردم استان تدابیر بهتری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: آشوبها و فتنههای دشمنان تمامی ندارد نباید از مطالبات به حق مردم غافل شویم چراکه این مهم تنش زاست.

حجت‌الاسلام صلواتی هم در این نشست و دیدار با تقدیر از اجرایی شدن وعده گازرسانی به بخش‌های چاروسا و دیشموک گفت: در خصوص برخی مدیران بخش باید تدابیری اندیشیده شود تا از ظرفیت افراد مستعدتری استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل امام جمعه لنده با اشاره به نگرانی مردم از تقسیم ناعادلانه اعتبارات و شایعه و یا واقعیت اختصاص بیش از ۱۱۵ میلیارد از اعتبارات نفت استان به گچساران گفت: این موضوع برای مردم قابل هضم نبوده آیا این اعتبارات به صورت قانونی برای شهرستان گچساران لحاظ شده است؟

عدل هاشمی‌پور هم در پاسخ به این سئوال یادآور شد: قانون تصویب کرده ولی تفاسیر ان مختلف بوده به همین منظور قانون و تفاسیر آن اصلاح شده که امیدواریم به تصویب برسد و توزیع اعتبارات به کل استان انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری‌هایی که برای حوزه انتخابیه داشتم بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های شهرستان بهمئی با چانه زنی تصویب و تخصیص یافته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president