آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی: قانونی که به نفع یک شخص و منطقه است باید اصلاح شود/وضعیت کنونی کشور نتیجه عمل نکردن مسؤولان به نصایح رهبری است

آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: قانونی که به نفع یک شخص و منطقه است باید اصلاح شود.
آوای جنوب
آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: قانونی که به نفع یک شخص و منطقه است باید اصلاح شود.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ راهپیمایان شهر یاسوج در محکومیت اقدامات اخیر اغتشاشگران، سخنان خود را با تمجید از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج آغاز کرد و گفت: آفرین بر شما غیور مردان و شیرمردان خطه غیرت، شماهایی که همیشه در موقعیت‌های حساس آماده، زنده و پا به رکاب هستید.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: درود بر شما و همه کسانی که در جای جای انقلاب اسلامی به دفاع از انقلاب، ایران و به دفاع از ولایت به صحنه آمدند.حادثه‌ای رخ داد اعتراضی بود و اغتشاش، یک مفهوم را همه پسندیدند و حق دادند و یک مفهوم را همه نکوهش کردند جز آنانی که دل در گرو بیگانه داشتند.

وی تصریح کرد: همه گفتند اعتراض حق مردم است گرچه دیر گفته شد اما همه پذیرفتیم، همه گفتند که اغتشاش حق اغتشاشگران نیست و به نام مردم و علیه  آنان کار کردن این زشت‌ترین اتفاقی است که ممکن است رخ دهد حمله به نوامیس و خانه‌های مردم، به اموال و عزت و شرف مردم یعنی پرچم نظام اسلامی و حمله به مساجد و حسینیه‌ها و تکایا حمله به نخل سیدالشهداء همه فهیمدند که چه اتفاق تلخی حادث است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سخنی با مردم، مسؤولان و آنان که آشوب کردند دارم گفت: آنان که یا دچار خود فریبگی هستند یا فریب خوردند یا دچار خود تحریکی هستند و تحریک شدند اینها بدانند که نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نظامی در راه دفاع از آرمان‌ها، مرزها و شهرها و دفاع از عزت و شرف مردم از هیچ چیزی دریغ نخواهد کرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: آشوبگران بدانند نظام اسلامی هرگز اجازه تعرض به مردم اما به نام مردم را نخواهد داد که این تناقض در رفتار زشت و آلوده این آشوبگران وجود داشت.ایران کشور پاک‌زاده‌ها بود نمی‌دانم مگر ناپاک‌هایی پا به عرصه دنیا گذاشتند که حریم قرآن و مسجد را هم می‌شکنند؟اگر بی‌غیرتی‌ها و بی‌عفتی‌ها به این منوال باشد در آینده خطرناکتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: اف بر شما اغتشاشگران و آشوبگران، صدای مردم و کسانی که از فقر استخوانشان خرد شده بود و ندایی از کسانی که شغل نداشتند و بیکاری بودند در می‌آمد و شعار مرگ بر فساد، اختلاس، بیکاری و مرگ بر فقر و هرزگی و تحقیر داشت از زبان مردم خارج می‌شد اما خوی استکباری اجازه نداد شعارهایی پاک از زبان انسان‌های پاک خارج شود و مصادره شد اتفاقی که اگر در ابتدا ساده‌انگارانه بود،لعنت بر شما اغتشاشگران که این صداها را در گلو خفه کردید.حق مردم بر گردن شما کثیف‌ها و تفاله‌های امپریالیسم افتاد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خطاب به کسانی که در آشوب‌های اخیر بودند گفت: کسانی که فریب خوردید مگر شرایط کنونی ایران را درک نمی‌کنید در مرزها از شمال تا جنوب گروه‌های تروریستی به حیات خود ادامه می‌دهند و شهر به شهر هستند القاعده، طالبان، داعش، جندالله و چندین گروه دیگر، مدرسه‌هایی که آل‌سعود باز کرده و طلابی را تربیت می‌کند برای شیعه کشتن اینها در مرزها ما هستند و هر لحظه می‌خواهند به ما حمله کنند که سپر نامرئی از نصیحت‌های رهبر، دفاع نرم‌افزاری و سپر نظامی برخواسته از غیرت سپاه و ارتش در مرزهای غربی اجازه این حمله‌ها را نمی‌دهد.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: فرمان رهبر انقلاب اسلامی ایران در شرایطی که کشورها در ناآرامی به سر می‌برد ما را نجات داد آیا شما شرایط را درک نمی‌کنید؟ با آنهایی که فریب می‌دهند کاری ندارم تو که ایرانی و زاده ایرانی هستی از حرکت تو در تعجب هستم گوش دادن به رسانه‌های آمدنیوز و … تو را فریب می‌دهد و تو خیال می‌کنی به دفاع از مظلومان برخواسته‌ای؟چگونه می‌شود نوکری بیگانه کرد بعد خدمت به وطن کرد؟ آنچنان تحریک کردند تو را که پرچم ایران که نشان عزت کشور را آتش زدی و اگر ایرانی بودی و این کار را کردی وای بر تو!

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بخش دوم سخنان خود را به مسؤولان اختصاص داد و افزود: سخنانم به مسؤولان معطوف به اعتراضی‌هایی است که همه گفتند به حق است دشمنان بر شعارها موج‌سواری کردند و برخی از دوستان هم خواستند موج‌سواری کنند چرا دیروز فریاد نمی‌زدید چرا تا دیروز که رفیق بود نمی‌گفتید حالا که رقیب است می‌گویید! غیرت را همیشه باید کشید و حرف حق را همیشه باید زد.در این شرایط نامناسب که به وحدت نیاز داشتیم زمانی نبود که این سخنان گفته شود.

وی با بیان اینکه حرکات و اعتراض مردم به بیکاری، فقر، اختلاس و تبعیض و زشتی‌ها بود، تصریح کرد: چرا امروز این حرکت را حق می‌شمارید مگر چه کرده‌اید؟اول به خودم به عنوان یک طلبه می‌گویم و کسانی که مثل من لباس می‌پوشند چرا تا دیروز غیرت نکشیدیم و سخن حق مردم را بازگو نکردیم و نصحیت نکردیم؟ چرا مسؤولان سخن رهبر را گوش نکردند که کار به اینجا کشد. باید همیشه بیدار و زنده بود و از حقوق مردم دفاع کرد اما با مسؤولان اجرایی و قضایی و تقلیلی کشور صحبت دارم مسؤولان و کسانی که قانون در دست شما است مگر می‌شود قانون خوب باشد اما به سرعت بشود در ذیل آن تخلف و اختلاس کرد؟ مگر می‌شود قانون خوب باشد اما به جای کار بیکاری بیاورد.

وی ادامه داد: مگر می‌شود قانون خوب باشد اما به جای غنا فقر بیاورد، بعضی از قوانین باید اصلاح شود، امروز بسیاری از رجال و شخصیت‌های برجسته کشور به این نکته اذعان کردند دیر به این بازنگری اذغان کردید اما خوب بود. همه می‌دانیم بسیاری از سودهای بانکی که قانونی است ثروت می‌دهد اما بازپس می‌ستاند، خانه می‌سازد اما مصادره می‌کند، کارخانه می‌سازد و تعطیل می‌کند، زمینی را آباد سپس خشک می‌کند که باید در این خصوص فکر دیگری کرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: اگر می‌بینیم تکاثر و سیاستی بر پایه تراکم مال نه بر پایه کار، تجارت و تولید شکل گرفته مولد قانونی است که باید اصلاح شود که شنیدم در حال اصلاح است، در قانون کار، کار باید مورد حمایت قرار گیرد. در این قانون گاه از کارگر و منفعت او و گاه از کارفرما و منفعت او حمایت می‌شود که چنین قانونی نمی‌تواند به نفع کار و تداوم کار باشد.

وی ادامه داد: قانون باید به نفع کار و تداوم کار باشد تا به مصلحت کارگر و کارفرما باشد، گاهی قانون کار مولد بیکاری است، کسانی که حقوق نجومی برداشتند بر اساس قانون این کار را کردند در حالی که باید قانونی گذاشت که حقوق نجومی نباشد، قانون حقوق نجومی را به حساب افراد ریخت این چه قانونی است که این چنین می‌کند قانونی که منافع بخش، منطقه، شهری، استان و فرد دیگری را لحاظ می‌کند باید تغییر کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود گفت: چه مصیبت‌ها دیده‌ایم از بوم‌گرایی‌ها، از استان‌گرایی‌ها و از شهرستان‌گرایی که امروز خرد شده و یک روستا بوم شده و روستای دیگر غیربومی که این نفرت ایجاد کرده و این نفرت‌ها غده‌های چرکینی شده که روزی سر باز می‌کند که می‌بینیم اینگونه هم شد.

وی با اشاره به قانون احزاب گفت: این قانون به ظاهر خوب بود اما چرا در این قانون احزاب مرد نمی‌شوند که مسؤولیت یک تجمع را به عهده بگیرند از ابتدا تا انتها علیه اقتصاد فقط بنویسید و تمام.را اگر چه نمی‌پذیرم اما قانونی که نمی‌تواند یک شیرمرد بپروراند که در اعتراضی تقاضای تجمع کند و فریادی بزند به چه دردی می‌خورد.مردانگی اگر به وسیله قانون گرفته شود از این قانون نیست، قانون باید به انسان‌ها آزادگی و مردانگی بدهد.قانونی که دست بعضی را باز می‌کند و دست بعضی دیگر را می‌بندد این چه قانونی است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه سخنان خود در اجتماع اعتراضی مردم یاسوج به حرکات اخیر عده‌ای اغتشاشگر گفت: مردم فقر و نداری را تحمل می‌کنند اما آنچه برای مردم غیرقابل تحمل شده تبعیض و بی‌عدالتی است که در کنار تبعیض‌ها تحقیر مردم نفرت‌انگیز است.با مردم به گونه‌ای صحبت کردن که انگار مردم نمی‌فهمند این تحقیر ملت است، دادن آمار غلط، وعده بی‌اساس و امید کاذب توهین به مردم است. مردم این توهین‌ها و این تحقیرها را می‌فهمند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نابرابری‌هایی وجود دارد که چه کسی این نابرابری‌ها را پاسخ خواهد داد، نابغه‌ها و نخبگانی هستند که بیکار هستند اما در عوض کسانی که نبوغ آنچنانی ندارند به کار گمارده شده‌اند. بیچاره در آزمونی اول شده ولی در گزینش کمرش را شکستند.

وی با اشاره به قانون بودجه گفت: اگر قانون بودجه درست باشد چنانچه نتوانیم عدالت را بر اساس شاخص‌ها تعریف کنیم آیا مردم به ما لبخند می‌زنند.اعتراضی مردمی که همه پذیرفتیم خیر مردم علیه مسؤولان در اعتراض به فقیر نبود بلکه خیز انقلابی علیه کسانی بود که مدعی انقلاب بودند اما هیچ کاری نکردند.این فریاد مردم علیه همه مسؤولانی است که باید اصلاح شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: مردم هرگز نگاه گرایشی نخواهد داشت و دولت‌ها را تفکیک نمی‌کنند نگاه آنها به حاکمیت است اگر گفته شود مشکلی قابل حل نیست می‌پذیرند اما هرگز باندبازی و سهم‌خواهی، اختلاس و تبعیض‌ها، تحقیرها را نمی‌پذیرند.

وی عدم شفافیت‌سازی را موجب افزایش فساد دانست و افزود: مردم می‌شنوند پیمان‌ها در وسط راه تغییر می‌کند ناراحت و عصبانی می‌شوند، ناراحت می‌شوند که نالایق‌ها به صد بهانه تشویق و ستایش می‌شوند و لایق‌ها به بهانه‌هایی کنار گذاشته می‌شوند.

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: چرا مسؤولان گاه پنهان می‌شوند و وقت شنیدن انتقاد را ندارند کدام یک از ما تا به امروز گفته‌ایم اعتراض حق است اینها نفرت می‌آورند این حرف‌ها را نمی‌گویم که تحریک کنیم اما این سخنان حرف‌هایی است که به مسؤولان تذکر داده می‌شود که مردم جدای از مردم نیستند.

وی سخنان خود را در حوزه قضایی ادامه داد و افزود: برخی رفتارها در این حوزه نفرت می‌آورد، عدم اعتنا به حقوق مردم، جریمه‌های کوچک برای جرائم بزرگ و جریمه‌های بزرگ برای جرم کوچک، عدم نظارت به موقع، عدم وحدت رویه و چنین مواردی نفرت می‌آرود.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد قوه قضاییه را دیده‌بان نظام دانست و با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید مدام رصد کند و عملکردی همراه با مقاومت داشته باشد و سریع به امور رسیدگی کند، افزود: مردم پول خود را در بانک ملی و ملت و موسسه‌ای نمی‌گذارند آنها پول را در صندوق اعتماد به حاکمیت می‌گذارند. قدر انسان‌های مظلومی که وقتی دیدند عده‌ای از مطالبات به حقشان سوء استفاده کردند راه خود را جدا کردند را بدانیم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بخش پایانی سخنان خود را به مردم اختصاص داد و گفت: همه ما ناشکر و ناسپاس انقلاب هستیم رنج‌ها و مصیبت‌های گذشته را به یاد آوردید اما به برکت انقلاب اسلامی وضعیت مردم نسبت به سال‌های قبل از انقلاب تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از گلایه‌های مردم بی‌اساس است همه فریاد می‌زنیم بیکاری معضل اعتیاد است اما ۵۳ درصد کسانی که در دام این بلای خانمان‌سوز هستند شاغل هستند و ۴۷ درصد یا بیکار هستند یا در سن شغل قرار ندارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه عامل مشکلات اجتماعی بدتربیتی است، افزود: آیا وضعیت خیابان‌ها و حجاب خوب است، خجالت می‌کشم این حرف را بازگو کنم اما اگر این بی‌عفتی‌ها ادامه پیدا کند فرزندانی متولد می‌شوند و کسانی می‌آیند که به هیچ کسی رحم نمی‌کند.

وی خطاب به مردم گفت: حق ندارید جلوی رشد صنعت و گردشگری را بگیرید اگر حق با شما باشد رسیدگی می‌کنیم و از آن دفاع می‌کنیم اما در مقابل هر معارضه بیجا می‌ایستیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی خطاب به مسؤولان گفت: خسارت‌های که در نتیجه این حرکت زشت آشوبگران بود هر چه سریع‌تر جبران شود البته بهترین جبران خسارت برای مردمی که برای منافع کشور از حق خود گذشتند اصلاح و تغییر رفتار مسؤولان است.

وی با اشاره به اقدامات تحسین‌برانگیز نیروهای ارزشی و انقلابی در برابر آشوبگران گفت: مسؤولان نسبت به نیروهای انقلابی و ارزشی مهربان باشند،مبادا اختلافات سیاسی شما را از حق دور کند و مشکلات را بر گردن رقیب و خوبی‌ها را به رفیق نسبت بدهیم همه باید برای اعتلای ایران اسلامی در سایه رهبری مقام معظم رهبری تلاش کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president