آوای جنوب

بیایید شهردار شهرمان باشیم/ گچساران با کمک ما زیبا می‌شود/شهر زیبا با بهترین شهرداران دنیا هم فراهم نخواهد شد

خبرنگار ما از مشکلات آلودگی محیطی ناشی از رهاسازی غیر اصولی زباله‌های شهری گچساران گزارش می‌دهد.

خبرنگار ما از مشکلات آلودگی محیطی ناشی از رهاسازی غیر اصولی زباله‌های شهری گچساران گزارش می‌دهد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، باید اذعان کرد یک شهر زیبا را با کمک و یاری شهروندانش زیبا می‌شود.

در طول هفته روزی نیست که گلایه‌ای از شهروندی به دست ما به عنوان رسانه نرسد و در تصاویر ارسالی انتقادهایی را نسبت به شهرداری و خدمات‌دهی در شهر این شهروندان دارند.

در این خصوص با هر تصویر که به دست ما رسیده برای تهیه گزارش به سراغ آن محله و کوچه و خیابان رفته ایم تا نارسایی‌ها را گزارش کنیم و از مسوولان بخواهیم پیگیر موضوع باشند.

اما از سوی دیگر باید اعتراف کرد، نمی‌توانیم مسوولان را مقصر اصلی بدانیم و نقش مردم را در نازیبایی شهر و محله فراموش کنیم.

وقتی صحبت از زیباسازی شهرمی‌کنیم در واقع به دو نکته اشاره کرده‌ایم: یکی ایجاد زیبایی و دیگری حذف و رفع تمام عواملی که موجب بدمنظر شدن و نازیبایی شهر می‌شود.

بسیاری از مردم بهترین راه حل در زیبایی شهر را رفع عوامل بد جلوه دادن منظر شهری را کارساز می‌دانند.

با توجه به این که شهرستان گچساران در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و در آن ساخت و سازهایی برای احداث منازل و اماکن تجاری صورت می‌گیرد که این ساخت و سازها نیز به نوبه خود موجب آلودگی محیط زندگی اطرافیان می‌شود.

اگر بخواهیم به یک ملاک واحد برای خوب یا بد بودن شهر برسیم باید تمامی موارد را در نظر بگیریم از جمله از شهروندان گرفته تا مأمور شهرداری که مسئوول تنظیف خیابان‌ها است که تمامی این عوامل به یکدیگر مرتبط هستند.

شهروندی که زباله خود را در جدول می‌ریزد یا شهروندی که زباله خود را در کیسه‌ای می‌گذارد که مخصوص جمع‌آوری زباله نیست و پسماند از آن سرازیر می‌شود.

در این خصوص شهردار دوگنبدان که این روزها آرام آرام می‌خواهد بر کار مسلط شود در پاسخ به انتقادهایی که از سوی شهروندان به شهرداری می‌شود، اظهار کرد : مجموعه شهرداری همواره آماده خدمت رسانی به مردم هستند و هیچ‌گاه در شبانه روز خدمات دهی تعطیل نیست.

وی ادامه می‌دهد: شهرداری تنها سازمانی است که به صورت مستقیم با مردم سرو کار دارد.

ظفری می‌گوید: برای اینکه شهری زیبا داشته باشیم باید همه با هم باشیم و مردم و شهرداری لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی تاکید می‌کند: در این راه هر کس لنگ بزند آسیب آن به کل شهر می‌رسد و تنهایی نمی‌شود شهری زیبا ساخت.

ظفری افزود: متاسفانه همان گونه که مشاهده می‌کنید برخی شهروندان برای زیبایی شهر همکاری لازم را ندارند و دیگران برای آنها مهم نیستند.

وی با اشاره به تاثیر فوق العاده زیبایی شهر بر زندگی شهروندان عنوان کرد: چه خوب است این زیباسازی با همکاری شهروندان و با توجه به فرهنگ شهرنشینی شکل گیرد تا پیوسته و ماندگار و همیشگی باشد.

ظفری ادامه داد: با نگاه به شعار «شهر ما خانه ما» اگر همه افراد جامعه به این شعار احترام بگذارند و عمل کنند قطعا شهری زیبا با شهروندان فهیم خواهیم داشت.

شهردار دوگنبدان افزود: بخشی از رسالت شهرداری‌ها، عمران و آبادانی شهر است و در همین راستا برخی از خدمات ارزنده‌ای مانند زیباسازی شهر، خدمات بهداشتی، نظافت معابر عمومی در حال اجرا است که تمامی کارکردها به فرهنگ سازی و فرهنگ شهرنشینی وابسته است.

ظفری ابراز کرد: اگر مردم از وظایف و حق و حقوق شهروندی خود آگاهی کافی داشته باشند رشد فرهنگ شهرنشینی سریع‌تر پیش خواهد رفت و در مقابل شهری آبادتر و زیباتر در انتظار مردم و مسوولان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نخاله های ساختمانی در محلات در دست ساخت، خاطرنشان کرد: باید بگویم اولا انتظار ندارم که شهروند ما پاکت‌های سیمان؛ گچ و نخاله های خود را در خیابان رها کند اما از دیگر شهروندان نیز انتظار داریم برای کمک به زیبایی شهر در صورت مشاهده مراتب را به شهرداری اطلاع دهند.

ظفری بیان کرد: همشهریان من باید بدانند اگر آنها خودشان نخواهند شهر زیبا با بهترین شهرداران دنیا هم فراهم نخواهد شد و این شهروندان هستند که باید بخواهند و کمک کنند.

شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: به زودی با فعال شدن سامانه ۱۳۷ شهروندان می‌توانند در طول شبانه روز با ما در تماس باشند.

بر اساس این گزارش؛ از شهردار خداحافظی می‌کنم و به سمت خانه راهی می‌شوم و به صحبت‌های شهردار فکر می‌کنم.

نخاله‌های ساختمانی؛ زباله‌هایی که در جوی آب قرار گرفته؛ آب کیسه‌های زباله‌ها و …

به راستی که راست می‌گوید ؛ شهردار و مجموعه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند و ما نیز باید در این راستا همکاری لازم را برای داشتن شهری پاکیزه داشته باشیم.

================

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president