آوای جنوب

مدیرعامل نفت گچساران: مهار رگ سفید نتیجه اعتماد وزیر به تیم عملیاتی بود

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: مهار رگ سفید نتیجه اعتماد وزیر به تیم عملیاتی بود
آوای جنوب
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: مهار رگ سفید نتیجه اعتماد وزیر به تیم عملیاتی بود

به گزارش روابط عمومی نفت از گچساران،  مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت گچساران که از اولین روزهای فوران آتش رگ سفید تا لحظه مهار حضور داشت اظهار کرد:  رگ سفید برگ زرینی بود که در دفتر افتخارات مردان این سرزمین نوشته شد و ورق خورد.
وی ادامه داد: در همان دقایق اولیه فوران دکل حفاری۹۵ ستاد بحران در شرکت نفت گچساران تشکیل جلسه داد تا بتوانیم تیم‌های عملیاتی را به منطقه اعزام کنیم.
صیدالی افزود: به دلیل نزدیکی ایستگاه آتش نشانی پازنان که زیرمجموعه ایمنی و آتش نشانی گچساران است سرپرست ایستگاه در سریعترین زمان ممکن به محل فوران رسید که موفق شدند یکی از فوت شدگان را به همراه رئیس بهره‌برداری از محل خارج نمایند.
وی تصریح کرد: از همان دقایق اولیه تیم آتش نشانی و ترابری و پشتیبانی حفاری نفت گچساران با هماهنگی‌های مهندس عالی پور مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب عازم رگ سفید شدند تا بتوانند در کنار دیگر مهارگران به انجام وظیفه بپردازند.
صیدالی عنوان کرد: امروز رگ سفید دیگر آرام گرفته است اما باید اذعان کنیم هر لحظه و ساعت آن دنیایی از خاطرات از ایثار و فداکاری و شهامت انسان‌هایی رقم خورد که ثابت کردند برای سربلندی کشورشان از جان خود نیز می‌گذرند.
مدیرعامل نفت گچساران ادامه داد: همدلی و وحدتی که در میان نیروهای مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری بود مثال زدنی بود و انسان را به یاد دوران دفاع مقدس می انداخت.
صیدالی در پاسخ به انتقادهایی که نسبت به تیم مهار می‌شود، بیان کرد: نمی‌شود خارج از گود نشست و انتقاد کرد و این بی‌انصافی است که بخواهیم چشمانمان را ببندیم و به این تیم که از زبده‌ترین افراد بودند انتقاد کنیم .
وی یادآور شد: آتش سرکش رگ سفید بیش از ۲۴۰۰ psi فشار داشت و گرمای آن از چند صدمتری نمایان بود و باید گفت اصلا قابل قیاس با فوران‌های دیگر نبود به طوری که قبل از انقلاب دو چاه در این منطقه دچار فوران شده است و آمریکایی‌ها نیز نتوانستند آن را از بالا مهار کنند.
این مدیر نفتی گفت: در رگ سفید رکوردهای بزرگی به ثبت رسید که مطمئنا در تاریخ صنعت نفت به ثبت خواهد رسید اما آن چیزی که مهم است این بود که مهارگران با توکل بر خدا و اعتمادی که وزیر نفت به تیم مهار در رگ سفید داشت و نیروها نیز پاسخ اعتماد را دادند و من بر خود وظیفه می‌دانم از تمام آنهایی که برای مهار رگ سفید شبانه روز تلاش کردند تقدیر و تشکر داشته باشم.
مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان کرد: برخود وظیفه می ‌دانم این حماسه بزرگ را که برگ زرینی در افتخارات صنعت نفت و گاز به شمار می‌رود به مقام عالی وزارت نفت که از همان ابتدا با حضورشان در محل چاه ۱۴۷ به تیم عملیاتی مهار اعتماد کرد، مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران ،معاون مدیرعامل نفت در تولید، مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که نقش فرماندهی این عملیات بزرگ را بر عهده داشتند، مدیرعامل محترم شرکت ملی حفاری ایران و کلیه‌ی همکاران خود در صنعت نفت کسب این موفقیت را تبریک و تهنیت عرض نمایم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president