آوای جنوب

ناگفته های جدید از پشت پرده فتنه ۸۸/ دشمن از هر ناآرامی داخلی استقبال می کند در گفتگو با احمد خورشیدی

تحلیلگر مسائل راهبردی گفت: زمان فتنه ۸۸ درروزهای اول در تهران حداقل یک و نیم میلیون نفر به عنوان اعتراض به خیابان ها آمدند پس چرا در روزهای آخر به ۵ هزار نفر نمی رسیدند ؟ آیا علتش نوع برخورد مدافعین انقلاب بود ؟ خیر، علت اصلی اش دید و نظر مردم بود که به واقعیات پی بردند.

آوای جنوب

احمد خورشیدی آزاد تحلیلگر امور راهبردی در گفت گو ی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص شکل گیری و اهداف فتنه ۸۸،گفت: می خواهم این حادثه را از منظر غیر سیاسی بررسی کنم و ابتدا کاری به واژه ها ندارم ، کشور ما دشمنی دارد که مارا مخل منافع خود می داند و منافع اش با منافع ما تضاددارد او خریدار نفت است و ما فروشنده آن ، طبیعی است که منافع خریدار و فروشنده در یک مسیر نباشد.

وی افزود:به علاوه اینکه این رقیب یا دشمن به ما می گوید تا حکومت شماو انقلاب شما برسرکار نیامده بود من منافع خودم را از ایران می بردم و به بهانه اینکه از کشور شما باج می گرفتم از عربها نیز باج خوبی می گرفتم و روزگارم به خوشی می گذشت شما آمدید باج را قطع کردید و عرب ها هم از شما یاد گرفتند و سیستم باج گیری ما مختل شد.

خط دهی عناصر داخلی به دشمن در فتنه۸۸

خورشیدی آزاد ادامه داد:دیگر اینکه این دشمن به ما می گوید اسرائیل حافظ منافع اش در منطقه است اما بازهم شما بااو مشکل دارید و مهمتر اینکه می گوید اگر قرار بشود ایران از حیث اقتصادی قدرتمند شود و کالاهایش از کیفیت لازم برخوردار شوند ، چون نزدیک منطقه خاور میانه است بتواند جای ما را در بازار ۳۵۰ میلیون نفری بگیرد آنوقت ما با کاهش ۳۰ درصدی منافع مواجه می شویم.

این تحلیلگر مسائل راهبردی اظهارکرد:از این سو ماهم می گوییم مابرای منافع خودمان دیگر نمی توانیم مانند زمان رژیم پهلوی روزی ۳ یا ۴ میلیون بشکه نفت مجانی توی حلقوم شما بریزیم چون جمعیت مان ۲/۵ برابر و ذخائر نفت مان نیز نصف شده واز طرفی یهودی های صهیونیست نیز از زمان قبل از اسلام با ایران و ایرانی کینه و دشمنی داشته و در طول چند هزار سال به ایرانی ها ظلم ها نموده و کشتارها کرده اند.

دشمنان از هر ناآرامی داخلی علیه ما استقبال می کنند

وی افزود: اصلا یهودی ها با چه کشوری سازگار هستند که ما دومی اش باشیم؟ مگر با آلمانی ها ساختند ؟ علیرغم اینکه آلمان به اینها پناه داده بود، مگر با اتریشی ها و کانادایی ها و … سازش داشتند ؟ آنها می گویند ما قوم برتر هستیم‌ و اصالت شان بر برتری طلبی است پس ما ایرانی ها بایستی مراقب شیطنت ودشمنی دشمنان نیز باشیم .

هماهنگی فتنه گران با آمریکایی ها

خورشیدی آزاد تصریح کرد:حالا این دشمن هم برای ما دسیسه می چیند و هم منتظر است از تنش ها و ضعف های داخلی ما نیز حداکثر سودرا ببرد و این دشمن یک ایران تجزیه شده و ضعیف می خواهد نه یک ایران پیشرفته و قدرتمند، پس هم برای ما توطئه و اغتشاش می سازد و هم از هر ناآرامی داخلی علیه ما استقبال کرده و سرنگونی مارا دنبال می کند و برای ما مهم نیست که فتنه گران سال ۸۸ از قبل با آمریکایی ها هماهنگ کرده بودند یا حین اتفاق همراه شدند ،گرچه الان دیگر روشن شده است که عناصر داخلی به دشمن اطلاعات دادند و خط دادند و تشویق کردند تا فتنه شکل بگیرد.

جنگ نظامی نتیجه ادامه فتنه ۸۸

وی درادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر آن درگیری ها در سال ۸۸ادامه پیدا می کرد چه حوادثی شکل می گرفت،افزود:این خیلی مهم است ومتاسفانه کمتر به این مبحث مهم پرداخته شده است ، ما ۴۷ سال است حوادث مختلف اجتماعی را از نزدیک مشاهده کرده ایم وبه عنوان یک کارشناس عرض می کنم ، اگر درگیری ها سخت تر می شد و از هردو طرف ۵۰۰ نفر کشته می شد ، درگیری ها دیگر سیاسی باقی نمی ماند و به جنگ نظامی تبدیل می شد و شعاع آن به کرج و چند شهر نزدیک و بعد به کردستان و خوزستان و سیستان و بلوچستان که تفاوت مذهبی و قومی و نژادی وجوددارد کشیده می شد.

این تحلیلگر مسائل راهبردی ادامه داد: از این طرف کنترل مرزها ضعیف شده و گروه های تروریستی قدیم و جدید هم به شکل پرتعداد و سازماندهی شده وارد گود می شدند و عربستان و اسراییل و آمریکا نبز حمایت پر حجم نظامی و تسلیحاتی از تروریست ها می کردند ودرنتیجه مثل سال های اولیه انقلاب کردستان و بخشی از آذربایجان غربی که اهل تسنن هستند به تصرف دشمن در می آمد و مناطقی از ایران از دست حکومت خارج شده که خوزستان جزو آن می بود ودقیقا مثل عراق و سوریه نفت ما به دست تروریست ها می افتاد و این جنگ داخلی در ایران باعث می شد حکومت های عراق و سوریه هم ضعیف شده و یا سقوط بکنند.

برخی اصولگرایان و اطلاح طلبان آن طرفی اند

خورشیدی آزاد درادامه افزود:باید توجه داشت که به علت نبوددرآمدهای نفتی اوضاع معیشت مردم به شدت لطمه می دید و چون طرفداران نظام هرگز کوتاه نمی آمدند جان میلیون ها نفر در خطر قرار می گرفت ،اوضاع کشور بدتر و بدتر می شد و بدون شک نیروی هوایی آمریکا و هم پیمانان او نیز پای کار می آمدند و احتمالا روسیه هم وارد این جنگ خانه مان سوز می شد و دشمن که ۳۵ سال به امید چنین روزی نشسته بود هم با تمام قوا از این موقعیت ایجاد شده سود می برد.

زندگی آنور آبی سران اصلاح طلب وبرخی سران اصولگرا

وی اظهارکرد:دشمن وقتی می گوید با دی ان ای ایرانی ها مشکل دارد یعنی برای من اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند وهردو ایرانی هستندو اصلاح طلب و اصولگرا وقتی بیدار می شد که ایران به سرزمین سوخته تبدیل شده است ، گرچه سران اصلاح طلب و بخشی از سران اصولگرا زندگی و دارو ندارشان خیلی وقت است که آنور آب است و کلا آن طرفی هستند و با چارتر در می رفتند اما وای بر حال ایرانیان می شد ، این را که دیگر هر انسان عاقلی می داند چه بر سر ایران و ایرانی ها می آمد ؛ خوب است ما برویم دکترین نظامی آمریکا و جایگاه ایران رادرآن ببینیم.

امنیت ایران به مردم وابسته است

این تحلیلگر مسائل راهبردی درادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر کنترل اوضاع با توجه به اینکه در آن سال ۸ ماه تمام در تهران و برخی شهرها اغتشاش جریان داشت،تصریح کرد:امنیت ایران قبل از آنکه به تسلیحات نظامی وابسته باشد به مردم وابسته است به این معنا که ایرانی ها دارای عِرق خاصی هستند که مخلوطی از وطن دوستی و خدا پرستی است.

وی افزود: شما می بینید در جنگ های اول انقلاب در کردستان و آذربایجان مردم پای کار آمدند و غائله را می خواباندند ودر جنگ ۸ ساله سپاه وارتش بدون مردم کاره ای نبودند و مردم استان ها خودشان تیپ و لشکر تشکیل می دادند و خودشان کمک مالی و تدارکاتی می کردند و سپاه فقط این مقدورات را مدیریت می کرد.

خورشیدی آزاد ادامه داد: درآن زمان مدیریت هم عمدتا با خود مردم بود ویا در اغتشاش های داخلی در گام اول سپاه وارد می شود سپس اگر درگیری جدی تر شد بسیج به میدان ورود می کند و بعد مردم کوچه و بازار می ریزند و اتفاقا همین هایی می آیند که صبح تاشب غر می زنند اینها هم می آیند ، چرا ۸۵ هزار نیروی داوطلب در صف اعزام به سوریه وجوددارد؟ اینها چه کسانی هستند؟.

اعتراض خیابانی ۱/۵ میلیونی درفتنه ۸۸

وی گفت:شما ببینید در فتنه ۸۸ درروزهای اول در تهران حداقل ۱/۵ میلیون نفر به عنوان اعتراض به خیابان ها آمدند پس چرا در روزهای آخر به ۵ هزار نفر نمی رسیدند ؟ آیا علتش نوع برخورد مدافعین انقلاب بود ؟ خیر، علت اصلی اش دید و نظر مردم بود که به واقعیات پی بردند.

این تحلیلگر مسائل راهبردی اظهارکرد:علت دیگرش این است که طرفداران نظام برای حفظ آن از جان مایه می گذارند اینها برای زندگی می جنگند اینها همان آدم هایی هستند که برای کشور و ماندگاری و پایداری آن هزینه داده اند ، اما طرف مقابل چه هزینه ای داده برای کشور ؟ اصلا چرا باید جان خودش را بدهد ؟.

ایرانی ها معترضان حامی هستند

خورشیدی آزاد تصریح کرد: یادتان باشد طرفداران حکومت ایران در بین طرفداران همه حکومت های دنیا، جدی تر و هزینه داده تر هستند اینها جمهوری اسلامی را عین جان خودشان می دانند شما به این نقدها و غرو لندها و اعتراض ها و حتی لعن کردن ها نگاه نکنید “ایرانی ها معترضان حامی هستند” و زیان جمهوری اسلامی را از زیان هر حکومتی کمتر می دانند.

وی تصریح کرد: این را برای کسانی می‌گویم که می گویندچرا مردم دنبال سرنگونی نیستند و اشتباه اینگونه تحلیلگران این است که مردم را نمی شناسند ، ما خودمان که نوکر انقلاب اسلامی هستیم مگر مردم ایران را شناخته ایم که آنهایی که یک خط دورتر هستند و شب و روز منفی می بینند و می شنوند، بشناسند.

شهید همدانی فرمانده آرام سازی فتنه ۸۸

خورشدی آزاد درادامه اظهارکرد:اما مسئله مهم دیگر نوع مدیریت کردن مقام معظم رهبری در بحرانهاست ، رهبری به فرماندهان سپاه و بویژه سردار شهید “حسین همدانی” فرمانده آرام سازی تهران در زمان فتنه ۸۸ فرمودند:”من کشته را از دو طرف تحمل نمی‌کنم “، ودیدیم که همه نیروهای موجوددر میدان اسلحه را زمین گذاشتند و چوبی به دست گرفتند که فتنه گران بهترش را داشتند و شهید همدانی دستور داد نیروهای فعال فتنه را شناسایی کرده و زمان شلوغی ها اجازه خروج از منزل ندهند بدون اینکه دستگیرشان کنند واینگونه شد که با حضور به موقع مردم در لبیک به امام مسلمین، فتنه خوابید.

این تحلیلگر مسائل راهبردی در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت بین نتیجه اغتشاشات ایران با سایر کشورها ،گفت:شما ببینید در یکی از شهرهای کردستان سوریه اغتشاش کوچکی شد و ارتش نتوانست کنترل کند ودشمن هم به موقع وارد شد و غائله سوریه به پا شد که این کشور به خاکستر تبدیل شد ودر اوکراین هم ۵۰۰ نفر ریختند جلوی کاخ ریاست جمهوری و حکومت سرنگون شد ودر انقلاب های رنگی در گرجستان و چکسلواکی و کشورهای آسیای میانه هم چنین شد اما در ایران میلیون نفر اعتراض می کنند اما نتیجه اش این نمی شود.

ما در ایران نیازمند اصلاح عملی هستیم

وی افزود:‌ولی یادتان باشد معنی این حرف ها این نیست که اگر ما هر طوری حکومت بکنیم اتفاقی نخواهد افتاد ، این را همه بدانند ما در ایران نیازمند اصلاح عملی هستیم ، اصلاحاتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده ودارند پیگیری می کنند اما بدنه همراهی ندارد و حتی کارشکنی هم می کنند و به نظرم حجت بر خرابکاران و خائنان تمام شده و مردم هم خواهان برخورد هستند ، برخورد اسلامی و انقلابی نه غیر منطقی و دیر هنگام ، واین اصلاح بایست اساسی تر باشد و دیر اتفاق نیافتد.

مردم به هیچ کسی چک سفید نداده اند

خورشیدی آزاد اظهارکرد:مردم به هیچ کسی چک سفید نداده اند ، ما با ظرفیت ها و توانمندی هایی که در کشورمان داریم می توانیم توسعه یافته ترین کشور جهان باشیم ، و ابدا دلیلی بر ناامیدی وجود ندارد اما بایست زودتر دست به کار بشویم ، لازم است مدیری که بد تصمیم می گیرد و کشوررا با مشکل مواجه می کند محکم تنبه کنیم تا دیگران حساب دستشان بیاید ؛ چند تا مدیر فاسد را اعدام کنند تا کسی جرئت فساددرزندگی مردم را نداشته باشد و روحانی نمای فاسدرا در ملا عام اعدام کنیم تا کسی جرئت سوء استفاده از این لباس مقدس را نداشته باشد ، وزیری را به دلیل برخورد زشت با کشاورزان از کار بر کنار بکنیم .

وی گفت: امام جمعه ای که حرف هایش ریالی به درد مردم نمی خورد عزلش کنیم ، رئیس قوه ای که عرضه مدیریت ندارد را رسوا ودر به درش کنیم ودر عوض خوب ها را که تعدادشان کم نیستند تشویق کنیم و ترفیع دهیم تا در پست بهتری به مردم خدمت بیشتری بکنند.

خورشیدی آزاد افزود: این چه معنی می دهد دست برخی از عناصر و فرماندهانی که آبرو و مال و جان و امنیت مردم در اختیارشان است اینقدر باز باشد ، ایران ما رهبر دانا و دلسوزی دارد و خادم های کاربلد و برنامه دار کم ندارد جوان های انگیزه دار و متخصص فراوان دارد و از سوی دیگر مزیت های اقتصادی خوبی نیز دارد فقط بایست مدیریت به روز و متناسب امروز داشته باشیم ، آینده ایران با چنین مردمی قطعا امیدوار کننده است.

امنیت ایران در بین آتش

این تحلیلگر مسائل راهبردی ادامه داد: این را براساس مطالعه و تحقیق و شناخت توسعه کشورهای به گل نشسته دیروز و توسعه یافته امروز عرض می کنم ، و ابدا قصد روحیه دادن ندارم ، اینکه می بینید دشمن به هراس افتاده به این علت است که ۷۰ کشوردر سال ۲۰۱۱ در تونس جمع شدند تا خاکریز اول منطقه ای ما یعنی سوریه را زمین بزنند و ایران نگذاشت و این سیگنال کوچکی نیست ، اینکه اوباما در جواب کنگره که گفتند چرا به ایران حمله نمی کنی؟ جواب داد: اگر به ایران حمله بکنم حزب الله لبنان ،اسراییل را موشکباران خواهد کرد و این یعنی امنیت ایران در بین آتش !

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president