آوای جنوب

کاش مسئولان کشوری در گردهمایی دشت مازه حاضر می شدند! / ضرب الاجل ۲۴ ساعته معاون فرماندار / ما تنهاییم کسی کمک نمی کند!

جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان کهگیلویه با حضور معاون فرماندار و مسئولان دستگاهای خدمات رسان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان کهگیلویه با حضور معاون فرماندار و مسئولان دستگاهای خدمات رسان در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه سیاوش زمان با بیان گله مندی از مدیرانی که در این جلسه حضور ندارند اظهار داشت: علیرغم اینکه برای تمامی مدیران شهرستان برای حضور در این جلسه دعوتنامه ارسال کردم اما در کمال تعجب برخی از مدیران در این جلسه حضور ندارند.
کاش مسئولان کشوری در گردهمایی دشت مازه حاضر می شدند!
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان افزود: ما مردمان کهگیلویه مردمانی پر افتخار هستیم، از سردار آریو برزن گرفته تا سرداران هشت سال دفاع مقدس، سردارانی که از قافله شهادت عقب افتادند و شبانه روز برای این شهرستان افتخار آفرینی کردند، اینها هویت های ما هستند.
وی ادامه داد: این هویت بر دو پایه استوار است، پایه اول سرداران ما هستند و پایه دوم میراث آنها هستند که نمونه بارز آن شهداء هستند و هر کسی که با گذشته خود قطع ارتباط کند بی هویت است.
رییس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه با بیان بی عدالتی ها در حق شهرستان کهگیلویه گفت: کهگیلویه به دلیل نا عدالتی هایی که در گذشته به آن روا شده اکنون مورد بی مهری مسئولان استانی قرار گرفته است همان طوری که اکنون استان ما مورد بی مهری مسئولان کشوری است.زمان بیان کرد: کاش مسئولان کشوری در روز گردهمایی گردان امام علی در پادگان دشت مازه حاضر می شدند و شاهد بیان رشادت های بچه های گردان امام علی بودند که با نقشه ها و رشادت های خود شرق و غرب را به چالش کشاندند و از جمله آنها مرحوم “کرم الله صالحی پرور” بود که در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج جان خود را از دست داد.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان با بیان اینکه در ایام نوروز گردشگران زیادی از مناطق دیدنی شهرستان بازدید می کنند  عنوان کرد: با مسافرت میتوان اخلاق حسنه و تحکیم خانواده را حفظ کرد و ان شا الله بتوانیم هویت و اخلاق خودمان را به گردشگران نشان دهیم.
زمان در ادامه گفت: هر شهروند و هر گردشگر میتواند سفیر فرهنگی دیار خود باشد.
دبیر ستاد خدمات سفر کهگیلویه گفت:  این جلسه برای هماهنگی هر چه بهتر دستگاهای خدمات رسان در طول ایام نوروز می باشد گر چه بعضی از مدیران در این جلسه حضور ندارند.
وی افزود: بنا بود که مدیران برای ستاد نوروزی کمکی نمایند اما ما از مدیران عزیز می هواهیم به جای کمک به ستاد سفر شهرستان از غرفه هایی که در ورودی شهر دایر می باشند که معمولا از خانواده های کم بضاعت میباشند، خرید نمایند.

اقدامات فوری دستگاههای اجرایی برای میزبانی از مسافران نوروزی
سیاوش زمان دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان در ادامه جلسه مواردی را عنوان نمود و خواهان اقدام فوری و عاجل دستگاهای مربوطه و خدمات رسان در این زمینه شد. این موارد عبارتند از؛- شهرداران نسبت به جمع آوری زباله ها در سطح ورودی های شهر اقدام فوری نمایند.
– لکه گیری خیابان ها تا ۲۵ اسفندماه صورت گیرد.
– رؤسای خدمات ده گانه کمیته هماهنگی سفر نام و شماره تماس جانشین خود را اعلام نمایند.
-روزانه شاهد ورود احشام به سطح شهر هستیم. این مورد بارها در جلسات تذکر داده شده اما باز شاهد تکرار آن هستیم. طبق قانون شهردار باید احشامی که سلامتی مردم را به خطر می اندازد در اختیار شبکه بهداشت قرار داده تا با همکاری و همراهی نیروی انتظامی پیگیری شود. تا کنون چندین مرتبه در این خصوص برای شهرداری لیست ارسال کردیم اما عملأ هیچگونه اقدامی از سوی شهرداری در این خصوص انجام نشد.
– جمعیت هلال احمر جهت برپایی چادر در سطح پارک های شهر اقدام نماید.
– نیروی انتظامی نسبت به امنیت سطح شهر اقدام نماید.
– اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به برپایی چادر برای اقامه نماز در اماکن پر تردد و شلوغ اقدام نماید.
– آموزش و پرورش نسبت به آمادگی مدارس برای اقامت گردشگران اقدام نماید.
– نصب تابلوهای خطر ممنوع در مناطق پر خطر از سوی ادارات ذیربط انجام گیرد.
– شهرداری دهدشت نسبت به تکمیل و تجهیز سرویس های بهداشتی در مکان های شلوغ اقدام نماید.
– شهرداری های شهرستان کهگیلویه نسبت به جمع آوری بنرهای ترحیم در ورودی شهرها اقدام نماید.
– اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به تسطیح جاده های مناطق گردشگری با هماهنگی بخشداری ها اقدام نماید.
– ادارات خدمات رسان از قطع انشعابات ادارات تا پایان تعطیلات جلوگیری کنند.
– با هماهنگی منابع طبیعی و شهرداری دهدشت کاشت ۴۱۹ نهال به یاد ۴۱۹ شهید شهرستان در تپه نورالشهدا اقدام نماید.

سیاوش زمان در پایان صحبت های خود گفت: تمامی مسئولان ذیربط در روزهای ۲۰ تا ۲۲ اسفندماه سال جاری در خصوص مانور ستاد سفر آمادگی داشته باشند.
ضرب الاجل ۲۴ ساعته معاون فرماندار
در ادامه این جلسه اسلام خسروی اظهار داشت: جلسات باید دارای خروجی مفید باشند و نیاز است که تمامی موارد گفته شده پیگیری شوند.
معاون فرماندار کهگیلویه در خصوص بنرهای ترحیم نصب شده در ورودی های شهر عنوان کرد: فردا در رأس هیئتی از تمامی ورودی های شهر بازدید می کنیم، باید ظرف ۲۴ ساعت آینده تمامی بنرها در سطح ورودی ها و جاده ها جمع شوند و شاهد بنری نباشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته با حضور تمامی مسئولین ذیربط هماهنگی کرده و مصوب نمودیم که شهروندان در طول ایام نوروز مجاز هستند که بنرهای ترحیم خود را فقط در جلوی منازل خود نصب نمایند.
خسروی عنوان کرد: در طول ایام نوروز یکی از مهمترین مشکلات مردم بحث تنظیم قیمت هاست که نوعی بی نظمی در سطح شهر ایجاد می کند.

ما تنهاییم کسی کمک نمی کند!
در این مورد رییس تعزیرات کهگیلویه گفت: برخلاف تمامی جلسات هیچ یک از مدیران ذیربط با ما همکاری نمی کنند و ما همیشه در این مورد تنها هستیم.
صالحی افزود: بازار شهر دهدشت پر از تخلف است و هیچگونه نظارتی در سطح شهر نیست.
وی در ادامه گفت: مردم میتوانند روزانه تخلفات را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۵۶ اطلاع دهند.
خسروی در مورد تخلفات بازار عنوان کرد: در این ایام باید بازرسین تعزیرات، اصناف و صنعت و معدن در رأس یک تیم ده نفره روزانه در سطح شهر در حال نظارت و بازرسی باشند بخصوص اصنافی که همیشه در حال تخلف هستند باید مورد رصد قرار بگیرند.در پایان این جلسه اسلام خسروی معاون فرماندار کهگیلویه در خصوص عدم حضور برخی از مدیران گفت: مدیرانی که امروز در جلسه حضور نداشتند باید دلیل عدم حضور خود را اعلام کنند.

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president