آوای جنوب

موجی از نارضایتی‌ها از دولت توسط مردم/پدر و مادرانی که شرمنده فرزندانشان هستند/تفاوت یک نیروی رسمی و پیمانکاری

یک بانوی ۴۰ ساله می‌گوید: درآمد کم همسرم جواب یک زندگی معمولی را نمی‌دهد و پدر و مادرها شرمنده فرزندانشان هستند.

آوای جنوب

یک بانوی ۴۰ ساله می‌گوید: درآمد کم همسرم جواب یک زندگی معمولی را نمی‌دهد و پدر و مادرها شرمنده فرزندانشان هستند.

با نگاهی به فضای مجازی این روزها آ ن چیزی را که بیشتر از همه شاهد آن هستیم موجی از نارضایتی‌ها از دولت توسط مردم است.

مردمی که چندی پیش خبر از شنیدن گرانی نان شنیده بودند این روزها با خبرهایی روبرو می‌شوند که بنزین نیز در حال گران شدن است.

بی‌شک گران شدن ۵۰ درصدی بنزین تاثیر بسزایی در دیگر کالاهای اساسی خواهد گذاشت و مردم از این جهت نگران هستند.

و در این میان در حالی که این روزها در محافل عمومی سخن از گرانی بنزین در آینده بیان می‌شود، شاهد افزایش قیمت لبنیات در کشور هستیم.

این گرانی در حالی است که پس از گذشت چند سال از پرداخت یارانه هنوز به مبلغ یارانه‌ ریالی اضافه نشده است و پرداختی یارانه همانی است که در دولت احمدی‌نژاد پرداخت می‌شد.

حال اینکه چگونه مسوولان دولتی در پاسخ به گران شدن بنزین آن را با دیگر کشورهای همسایه مقایسه می‌کنند خود جای سوال دارد و اینکه مسوولان مردم را چگونه فرض کرده‌اند نیزخود جای سوال دیگری دارد.

آیا مسوولان نمی‌دانند در عصری هستیم که همین مردم از حقوق‌های کارمندهای کشورهای همسایه و قیمت پایین، لوکس‌ترین خودروهای دنیا در دیگر کشورها همسایه مطلع هستند.

بر اساس این گزارش، خانم عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: واقعا برای ما این سوال پیش می‌آید، مسوولان خود نمی‌دانند مردم چگونه با این حقوق‌های و درآمدهای پایین چگونه زندگی می‌کنند.

این بانوی ۴۰ ساله می‌افزاید: درآمد کم همسرم جواب یک زندگی معمولی را نمی‌دهد و پدر و مادرها شرمنده فرزندانشان هستند.

در ادامه آقای اصغری که به تازگی بازنشسته شده است، می‌گوید: حقوق من زیر یک میلیون تومان است و نمی‌دانم با این حقوق قبوض آب، برق، گاز و تلفن را چگونه پرداخت نمایم.

در ادامه این گزارش، بازنشسته فرهنگی دیگر ادامه داد: این چه قانونی است که در رسانه‌ها می‌شنویم که آقایان نماینده برای مدیران حقوق ۱۷ میلیونی مصوب می‌کنند اما به مردم که می‌رسند دستشان بسته است.

برای ادامه گزارشم به سراغ شهروندان می‌روم که در این بین آقای احمدی در گفت‌وگو با ما اذعان کرد: زیر بار خرج زندگی دیگر بریده‌ام و فقط زنده‌ایم.

وی تصریح کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که تفاوت یک نیروی رسمی و پیمانکاری آنقدر زیاد است که با خود می‌گوییم چرا مسوولان کاری نمی‌کنند و به راستی چه کسی قرار است نماینده مردم باشد.

آری گران شدن بنزین در آینده ، افزایش نیافتن یارانه، افزایش قیمت لبنیات آن هم قبل از آغاز سال جدید فشاری دیگر بر مردمی از طبقه متوسط و ضعیف آورده است.

گزارش از سمیرا نصاری گچساران

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president