آوای جنوب

از اشک و بغض هم‌اتاقی شهید طیب در آمریکا تا بی‌توجهی مسئولان نسبت به وصیت‌نامه این شهید بزرگوار/ مسئولان ما اداری هستند نه انقلابی+تصاویر

به همت اداره بنیاد شهید کهگیلویه کنگره ملی شهید طیب در دو روز متوالی در کنار قبر این شهید بزرگوار و مجتمع فرهنگسرای دهدشت برگزار شد.
آوای جنوب
به همت اداره بنیاد شهید کهگیلویه کنگره ملی شهید طیب در دو روز متوالی در کنار قبر این شهید بزرگوار و مجتمع فرهنگسرای دهدشت برگزار شد.

و ما به آن‌ها که قمقه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم دیر یا زود همه خواهیم رفت مهم چگونه رفتن است« اللهم الرزقنی التوفیق الشهاده فی‌السبیل‌الله».

به همت اداره بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه کنگره ملی دانشجوی شهید هدایت‌الله طیب در دو روز متوالی با حضور مردم، مسئولان، خانواده معظم این شهید بزرگوار، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و چند تن از دوستان شهید که هم اتاقی او در آمریکا بودند در مجتمع فرهنگسرای ارشاد برگزار شد.

روز اول این کنگره با حضور در گلزار مطهر این شهید واقع در زادگاهش روستای موگر در بخش سوق برگزار شد، شهید هدایت‌الله طیب در وصیت‌نامه خود آورده بود که «من را در زادگاهم دفن کنید تا بعد از شهادت من این منطقه آباد شود» اما متاسفانه  بعد از این همه سال، وصیت‌نامه این شهید تاکنون عملی نشده و هنوز که هنوز است راه ارتباطی به آرامگاه این شهید بزرگوار مناسب نیست و باید با گذشتن از یک رودخانه و بعد از آن مسیر سه کیلومتری را پیاده طی کنی تا به مزار این شهید بزرگوار برسی.

 

با توجه به نامناسب بودن راه ارتباطی به قبور این شهید بزرگوار، صحبت‌های یکی از دوستان شهید طیب ما را پیش از پیش شرمنده کرد که چرا بعد از گذشت این همه سال راه مناسبی برای زیارت این شهید عزیز وجود ندارد.

امرالله اشتری از هم اتاقی‌های شهید طیب در آمریکا با دیدن وضعیت راه ارتباطی قبر این شهید بزرگوار به سختی جلوی اشک چشمانش را گرفته است و با بغض می‌گوید: آیا مسئولان ما وصیت‌نامه شهدا را خوانده‌اند؟ اگر خوانده‌اند عمل کردند یا نه؟ تفکر کردند یا نه؟ اگر وصیت شهدا را خوانده‌ایم چرا باید بعد از ۳۸ سال این وضعیت قبر شهید طیب باشد؟.

وی، با توجه به قسمتی از وصیت‌نامه شهید طیب که گفته بود «به فرمان رهبر انقلابی‌ام از آمریکا به ایران آمدم» عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مسئولان ما انقلابی نیستند و دچار روزمرگی شده اند.

اشتری با توجه به مهاجرت مردم زادگاه شهید طیب گفت: مردم چرا این روستا را ترک کردند؟ مطمئناً عملکرد مسئولان باعث مهاجرت مردم از این روستا شده است، اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی مانده و مسئولان ما تو شعار مانده‌اند و همه شعار زده شده‌ایم.

وی بی‌تفاوتی برخی مسئولان نسب به خانواده شهدا را یادآور شد و تصریح کرد: مشکل اصلی که در ممکلت ما وجود دارد این است که مسئولین ما اداری هستند نه انقلابی.

اشتری با توجه به کم‌توجهی مسئولان نسبت به راه ارتباطی شهید طیب خواستار تشکیل یک بنیاد به اسم «بنیاد طیب» جهت کمک مردمی برای ساماندهی راه ارتباطی این شهید بزرگوار شد.

وی افزود: شهید طیب کسی بود که تو نعمت در آمریکا زندگی می‌کرد اما به فرمان رهبر خود به جبهه جنگ آمد و بزرگترین سرمایه (جان) خود را تقدیم این انقلاب نمود، حال ما بگوییم بعد از شهدا چه کرده‌ایم.

اشتری برگزاری چنین یادواره‌هایی را خوب دانست و بیان کرد: خوب‌تر آن است که مسئولین بیشتر به داد خانواده شهدا برسند.

سیدمنصور موسوی در این کنگره اظهار داشت: وجه تمایز شهدا با دیگر انسان‌ها باعث ملکوتی شدن آن‌ها پیش خداوند متعال شده است.

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه وبویراحمد، اعتبار ایران اسلامی را به محوریت شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله، عملیات‌های سردار سلیمانی و شهید حججی بیانگر این موضوع است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قدرشناسی از شهدا را از جمله اهداف برگزاری چنین کنگره‌هایی عنوان و با بیان اینکه امروزه اسلام آمریکایی و داعشی بی‌رحمانه سر از بدن مردم جدا می‌کند، گفت: شهدا به ما یاد دادند محکم و استوار باشیم و هیهات من‌الذله همچنان ادامه دارد.

موسوی امنیت ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا و دفاع ایثارگران عنوان و تصریح کرد: ما باید دشمن‌شناس خوبی باشیم و ابزارهای دشمن را بشناسیم و مقاوم در مقابل آن‌ها بایستیم.

این مسئول ایمان اسلامی، پیشرفت اقتصادی، داشتن علم و حفظ عزت ملی را از عناصر اقتدار نظام جمهوری اسلامی مقابل توطئه‌های دشمن عنوان و با بیان اینکه شهید طیب نمونه بارز این مجاهدت‌ها بود  بیان کرد: ما باید همانند شهدا که دنبال شکوفایی اقتصادی برای این نظام بودند، ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.

در ادامه علی پوزش برگزاری این یادواره‌ها را آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های شهدا عنوان کرد.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: شهید طیب می‌توانست در آمریکا بماند اما پشت پا به همه رفاه‌های دنیوی زد و به فرمان رهبر خود به ایران برگشت و به آروزی دیرینه‌اش شهادت رسید.

وی افزود: شهدا رفتند از تمامیت ارضی کشور دفاع نمودند و حالا ما باید بدانیم این پست‌ها و صندلی‌ها خون‌بهای چه کسانی است.

پوزش با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی کارهای خوبی انجام گرفته است، گفت: اما عمق محرومیت در این استان آن‌قدر بالاست که هر چه کار شود، باز محرومیت بیداد می‌کند.

فرماندار کهگیلویه اعتبارات این شهرستان را محدود دانست و با بیان اینکه میانیگن ساخت یک کیلومتر جاده در کهگیلویه بیش از یک میلیاردتومان است، گفت: در اعتبارات سال جاری بیش از ۱۲ میلیاردتومان اعتبار برای سوق اختصاص داده شد.

وی اعتبار برای ساخت پل ارتباطی به قبر شهید طیب را دو میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: اعتبارات محدود هستند و همه شهدا بر گردن ما حق دارند، امیدوارم روزی برسد از زیرساخت‌ها نگران نباشیم.

سید کمال‌الدین دولتخواه در این کنگره افزود: ما در همه برنامه‌ها از تروج فرهنگ ایثار و شهادت سخن می‌گوییم اما چیزی که مهم است باید به اندیشه‌های شهدا توجه نماییم.

رییس بنیاد شهید کهگیلویه عنوان کرد: شهید طیب می‌توانست مثل هر آدمی لذت‌های زندگی در آمریکا را بچشد اما روح ملکوتی او، آن را به جایگاه اعلی‌علیین رساند و از مادی‌گرایی به معنوی‌گرایی هبوط نمود .

وی خاطرنشان کرد: راه شهید طیب درسی برای همه ما است که زندگی شرافتمندانه داشته باشیم و به حقیقت واحد که ذات خدواند متعال است برسیم.

به گزارش فارس؛ دانشجوی شهید«هدایت الله طیب» یکی از شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که دانشگاهش در فلوریدای آمریکا را رها کرد و به جبهه‌های جنگ شتافت و در عملیات‌ فتح‌المبین به فیض شهات نائل آمد.

هدایت‌الله طیب در نیمه شب ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای «موگر» از توابع شهر «سوق» در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد سوق و سایر شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی‌توجهی رژیم پهلوی به این استان و سایر استان‌های کشور، از نعمت آموزش بی‌بهره بود و به دلیل نبود تحصیلات بالاتر از ابتدایی راهی شهر بهبهان در استان خوزستان شد و در مدرسه ۲۵ شهریور (شهید بخردیان کنونی) بهبهان تحصیلات متوسطه خود را گذراند.

در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی پرداخت تا اینکه در خردادماه ۱۳۵۳ در حالی که تعدادی از امتحانات دیپلم خود را داده بود، عوامل ساواک گچساران مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل کردند.

در همین ایام برای ادامه تحصیل در آمریکا آماده می‌شد، ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل کرد.

در آمریکا نیز آرام نگرفت و فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی خود را گسترش داد و به فعالیت‌های ضد استکباری تبدیل کرد و با برپایی جلسات سخنرانی، به هدایت جوانان مسلمان ساکن آمریکا پرداخت و با همکاری تعدادی از دانشجویان مسلمان اقدام به تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان اروپا و آمریکا در ایالت فلوریدا کرد و ۸ تیرماه سال ۱۳۵۸ طی یک انتخابات به عنوان نماینده دانشجویان سنت پترزبورگ فلوریدا انتخاب شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ نگذشته بود، به وطن بازگشت تا در دفاع از کیان و ایمان خود جانانه تلاش کند و با توجه به اینکه هدایت در دوران سربازی دوره سلاح‌های سنگین را دیده بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یک دوره یک ماهه در شیراز، مدت شش ماه را در جبهه آبادان خدمت کرد.

در آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه‌های‌حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با شروع عملیات فتح‌المبین، فرماندهی تانکهای چیفتن را بر عهده گرفت، هنوز ۵ روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود که در منطقه رقابیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد، یادش جاوید.

=========

گزارش از: سیده مریم پیروزان

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president