آوای جنوب

توهین مستقیم به نهادهای انقلابی، ارزش‌ها و تطهیر سران فتنه در سالن جرجانی یاسوج/آقای ایلامی سکوت نکنید

سه تشکل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بیانیه‌ای از برنامه سه‌شنبه شب در این دانشگاه که ساختارشکنانه بود انتقاد کردند.
سه تشکل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بیانیه‌ای از برنامه سه‌شنبه شب در این دانشگاه که ساختارشکنانه بود انتقاد کردند.

به گزارش آوای جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، سه تشکل بزرگ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض نسبت به اتفاقات روز دانشجو در این دانشگاه از مسئولان دانشگاه خواستند تا مواضع صریح خود را در خصوص اتفاقات صورت گرفته اعلام و اقدام عملی و اقناع کننده‌ای را نشان دهند.

در این بیانیه آمده است: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که  افراد معلوم الحال و تشکل‌های دانشجویی هدایت شده از بیرون، به بهانه‌های مختلف و اخیرا هم به بهانه روز مقدس دانشجو که فلسفه این روز مبارزه با استکبار و در رأس آن آمریکا می‌باشد، فضای دانشگاه را با بازی‌های سیاسی مسموم کرده و عوامل فتنه ننگین سال ۸۸ را تطهیر و قبح زدایی می‌کنند.

در این بیانیه تأکید شده است: ضمن احترام به فعالیت تشکل‌های دانشجویی و کانون های مختلف دانشگاه و حتی شرکت فعالانه در آنها برای رسمیت بخشیدن به برنامه و احترام به برگزار کنندگان و ساحت مقدس دانشجو و دانشگاه، اما همواره برنامه‌های این تشکل‌ها در دانشگاه دارای حاشیه‌هایی ضد ارزشهای اسلامی و گاها توهین آمیز می‌باشد و کسی هم تاکنون پاسخگو نبوده است.

در این بیانیه تصریح شده است: آخرین مورد از موارد متعدد این رویه، سه شنبه شب ۲۱ آذر ۹۶ به بهانه روز دانشجو در سالن حکیم جرجانی اتفاق افتاد که بیان چند نکته  ضروری به نظر می‌رسد:

الف- اجرای برنامه‌های این تشکل‌ها با حمایت همه جانبه مسئولان دانشگاه و بر خلاف مصوبات کمیسیون دانشجویی استان و شورای فرهنگی دانشگاه همراه با ورود و حضور دهها نفر غیر دانشجو در حالی که فضای کافی برای نشستن دانشجویان دانشگاه خودمان نبوده اجرا شد و تاکنون نیز کسی پاسخگو نبوده است!

ب- در این برنامه  علنا”  از سران فتنه نام برده و حمایت شد و همچنین در تمام قسمتهای مراسم از  سخنرانان، اجرای تئاتر، پخش کلیپ و شعرخوانی به طور مستقیم به ارزشهای اصلی نظام، نهادهای انقلابی، شخصیت‌های نظام و حتی دانشجویان دانشگاه توهین شد.

ج- یکی از نکات تلخ این جاست که مسئولین دانشگاه و حتی دفتر نهاد در حالی که پای ثابت این برنامه بوده و هستند نه تنها هیچ واکنش جدی به اتفاقات توهین آمیز نشان نمی‌دهند بلکه کوچکترین واکنش اعتراضی یا انتقادی را از سالن اخراج و یا به گونه‌ای تحقیرآمیز خاموش می‌کنند که دیگر امکان کوچکترین اعتراض یا ارائه آزادانه نظری برای دانشجو باقی نماند.

د- در برنامه اخیر هم کما فی السابق تمام سناریوهای توهین آمیز به نوعی تکرار شد،
✔️ دانشجوی سخنران از سران فتنه نام برد و حمایت کرد…
✔️سخنران مدعو ،ضمن حمایت از سران فتنه ،مستقیما به جامعه زنان با عنوان زنان پستونشین و رختشو  نام برد و همچنین در جایی دیگر از سخنانش به تقلیل جایگاه حجاب زن پرداخت.
✔️شاعر برنامه در شعر سراسر مستهجن خود نهاد انقلابی سپاه، سپاهی که امام خمینی (ره) درباره ی آن فرمودند:« اگر سپاه نبود کشور هم نبود» ، را که بخش عظیمی از امنیت خود را مدیونشان هستیم با ساواک مقایسه و حتی ابایی از کفرگویی نیز نداشت.

لذا دو روز منتظر اقدام مسئولان دانشگاه ماندیم، اما هیچ کس پاسخگو نبود انگار نه انگار اتفاقی افتاده است ! اتفاقاتی که به نحوی حتی صدای متدینین بیرون از دانشگاه را نیز  بلند کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است:  تقاضای ما از مسئولان محترم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جناب آقای دکتر ایلامی (ریاست محترم دانشگاه)، حراست دانشگاه و مسئول محترم دفتر نهاد رهبری دانشگاه، این است که موضع خود را نسبت به فتنه ۸۸، هتک حرمت صورت گرفته توسط مجریان برنامه، شاعر  برنامه، سخنران برنامه و به طور کلی چنین برنامه‌هایی  اعلام نمایند چرا که بی‌صبرانه، منتظر اقدام عملی شما جهت اقناع جامعه دانشجویی و برخورد لازم در برابر چنین برنامه هایی هستیم، در غیر این صورت  منتظر واکنش‌های بعدی دانشجویان انقلابی در این دانشگاه باشید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president