آوای جنوب

راه اندازی معدن سلستین بهمئی پس از ۱۰ سال تعطیلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی معدن سلستین بهمئی پس از ۱۰ سال خبر داد.

آوای جنوب

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی معدن سلستین بهمئی پس از ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش آوای جنوب داریوش دیودیده” در جمع خبرنگاران افزود: طی ۱۰۰روز اخیر ۵واحد راکد صنعتی با سرمایه گذاری ۹میلیارد تومان و ایجاد ۷۰نفر فرصت شغلی به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی بیان کرد: بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید به ریاست استاندار از دیگر برنامه های ۱۰۰روزه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از طرحهای بزرگ استان، معدن فسفات چرام است که پس از ۵دهه راکد بوده آن را وارد فاز عملیات اجرایی کردیم .

دیودیده تصریح کرد: در مدت ۱۰۰روزه، پرونده تعداد ۲۲۹واحد صنعتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت و مبلغ ۱۹۰میلیارد تومان برای آنها تائید شد که تاکنون ۳۲واحد با مبلغ ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد ۳۷ جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۸۲۰میلیارد تومان با ایجاد فرصت شغلی ۱۱۲۸نفر صادر کرده ایم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین تعداد ۶مورد پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۴۲میلیارد تومان و ۲۰۶ نفر اشتغالزایی از دیگر اقدامات ۱۰۰روزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

دیودیده از راه اندازی معدن سلستین بهمئی خبر داد و تاکید کرد: معدن سلستین پس از ۱۰سال تعطیلی، با ظرفیت ۳۰۰تن استخراج در سال و ایجاد ۶نفر اشتغال زایی در این مدت کوتاه صورت گرفت .

وی گفت: تدوین برنامه چهار ماهه برای ارتقاء کیفیت نان استان از دیگر برنامه های سازمان بوده و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت تعداد ۸۵۰پروانه صنفی در بخش های تولیدی، خدمات فنی و توزیعی صادر شده و ۱۰۲۸فرصت شغلی ایجاد شده است .

 

دیودیده بیان کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی، تعداد ۲۵هزار و ۶۰۰مورد واحدهای صنفی بازرسی انجام گرفته و ۱۰۰۷پرونده به مبلغ ۴۸۰میلیون تومان برای واحدهای متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۸۶بافنده فرش و گبه شناسایی کرده ایم، میانگین فرش بافته شده توسط آن بافندگان۷۵۰متر مربع و۳۵۰۰متر مربع گبه است و تعداد ۳۲۸مجوز مشاغل خانگی صدورکرده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی این مدت ۸۸۵ هزار دلار صادرات کالا از استان صورت گرفت، اضافه کرد: ۳۳ فقره کارت بازرگانی صادر شد و ۴۸۳انبار کالا در سطح استان در سامانه ثبت نام کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president