آوای جنوب

ذوق زدگی یک نماینده برای اعلام زمان کلنگ زنی یک پروژه پتروشیمی در آینده نزدیک/چرا خادمی گفت؛ فعلا در رسانه ای شدنش عجله نکنید!

احداث پتروشیمی در شهرهای مختلف استان با توجه به ظرفیت عظیم میعانات گازی، نفت و سایر فراورده های دیگر ان می تواند کلیدی نو بر قفل زنگ زده اقتصاد استان باشد.

داستان پتروشیمی سقاوه که در ابتدای امر، برخی رسانه ها نقدهایی بروی آن داشتند که نمی بایست با درج برخی اخبار با این موضوع با روح و امید مردم بازی شود، اما متاسفانه بیان برخی پروژه هایی که هنوز در برخی قالب ها نیاز به کار بیشتری دارد، باعث مغشوش شدن ذهن مخاطب و مردم می شود.

آوای جنوب

 شهرام موسوی – توسعه صنایع، معادن و پتروشیمی یکی از موثرترین راه ها برای کهگیلویه و بویراحمد جهت برون رفت از بحران اشتغال زایی است.

احداث پتروشیمی در شهرهای مختلف استان با توجه به ظرفیت عظیم میعانات گازی، نفت و سایر فراورده های دیگر ان می تواند کلیدی نو بر قفل زنگ زده اقتصاد استان باشد.

اتخاذ این رویکرد می تواند توسعه سراسری شهرهای مختلف استان را به یک نسبت و سیر سعودی را در پی داشته باشد.

اسفند ماه سال گذشته نماینده بویراحمد و دنا در یک جلسه رسانه ای، سعی بر معرفی پروژه پتروشیمی سقاوه بویراحمد و کنگ زنی آن در آینده نزدیک خبر داد.

موضوعی که البته در نگاه اول با واکنش استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد روبرو شد. ایجاد و ساخت پتروشیمی اولا نیازمند نیازسنجی های مختلف و کسب مجوزهای گوناگون سازمان های مختلف است. ثانیا فرآیند بهره برداری و فازبندی های مختلف آن باید بیشتر کارشناسی شود. چیزی که تا آن جلسه هنوز بروی آن بحث بود که بخشی از آن در زیر آمده است:

اسدالله هاشمی، مدیرکل محیط زیست استان در جلسه رفع موانع پتروشیمی سقاوه با بیان اینکه وقتی محیط زیست صحبتی در مورد محیط زیست می کند نباید برخی ها ما را در مقابل مردم قرار دهند، ادامه داد: سیاه نمایی نباید در این حوزه انجام شود اما به هر حال ما اماده هستیم که این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی شهرستان بویراحمد از ابتدا شروع به بحث و صحبت هایی در این حوزه با محیط زیست صحبتی نشد، تاکید کرد: ما در مرداد ماه سال جاری با سازمان صنعت و معدن استان مکاتبه ای داشتیم که ما اماده ایم که طرح زیست محیطی آن را بررسی کنیم اما متاسفانه اغایان به ما جواب ندادند.

موضوع مهمی که در ابتدای امر، برخی رسانه ها نقدهایی بروی آن داشتند که نمی بایست  با درج برخی اخبار با این موضوع با روح و امید مردم بازی شود، اما متاسفانه بیان برخی پروژه هایی که هنوز در برخی قالب ها نیاز به کار بیشتری دارد، باعث مغشوش شدن ذهن مخاطب و مردم می شود.

مردم به خوبی می دانند ساخت و راه اندازی پروژه راه آهن اقلید-یاسوج کار چند دوره نمایندگی نیست و این پروژه حداقل نیازمند دو دوره نمایندگی فرد دیگری در مجلس است که باید با اهتمام آن را پیگیری کند.

پس واقعا باید با مردم صادق بود و حقایق را به نحو شایسته و درست ارایه داد تا مردم در این زمینه نا امید نشوند و نگویند ۱۰ سال است دارند می گویند قطار می آید و نمی آید!

ولی اگر از همان ابتدا با مردم صادق بودیم و می گفتیم این پروژه کار امروز و فردا نیست ولی در حال پیگیری باقوت آن هستیم شاید این موضوعات کمتر در سپهر جغرافیایی بویراحمد بیان می شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president