آوای جنوب

جزئیات پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره یارانه نقدی

رئیس کمیته امداد امام(ره) جزئیات پیشنهادش درباره چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی را تشریح کرد.

آوای جنوب

هدفمندی یارانه‌ها

رئیس کمیته امداد امام(ره) جزئیات پیشنهادش درباره چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی را تشریح کرد.

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست اعضای کمیسیون متبوعش با رئیس کمیته امداد(ره)،گفت: در این نشست، پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی به مردم  مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

وی در توضیح پیشنهاد رئیس کمیته امداد درباره هدفمندی یارانه‌ها، افزود: پیشنهاد آقای فتاح این بود که پرداخت نقدی و تقسیم یارانه‌ها به کمیته امداد و بهزیستی واگذار شود، البته پرداخت یارانه‌ها به همین شکل کنونی ادامه خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، ادامه داد: آقای فتاح در این جلسه گفت که مسئولان کمیته امداد با ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اند، تقریبا ۲۰ میلیون نفر در جمعیت اقشار آسیب‌پذیر می‌شوند که شامل بهزیستی، کمیته امداد و کارمندان و کارگرانی که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

ترکی تصریح کرد: رئیس کمیته امداد گفت که طبق این پیشنهاد اعلام خواهد شد افرادی که نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند، خودشان را به مراکز مربوطه معرفی کنند تا وضعیت‌شان بررسی شود؛ البته با ارزیابی‌های صورت گرفته، تعداد این افراد حدود ۱۵ میلیون تن خواهد بود.

ترکی در ادامه گفت: فتاح عنوان کرد که بر این اساس تقریبا ۳۵ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و در حدود نیمی از جمعیت که وسع مالی خوبی دارند طی روندی با کمک و همراهی دولت و مجلس از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه با حذف ۵۰ درصد از یارانه‌بگیران، ۲۳ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود، تأکید کرد: می‌توان این حجم از پول را در بخش بهداشت، درمان و تولید و نیز ایجاد اشتغال هزینه کرد.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه قرار است پیشنهاد حذف برخی از گروه‌های پردرآمد از دریافت نقدی یارانه‌ها در کمیسیون‌های دیگر مجلس نیز مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شود، گفت: برخی از نمایندگان و نیز برخی افراد در بدنه دولت هم با این پیشنهاد موافق هستند، لذا دولت و مجلس با همکاری یکدیگر می‌توانند این پیشنهاد را به نتیجه برسانند.

ترکی با اشاره به اینکه بحث‌هایی وجود دارد که این موضوع در قالب لایحه و یا طرح در مجلس مطرح شود، اظهار داشت: در صورتی که این لایحه و یا طرح زودتر در مجلس مطرح شود، می‌توان حذف دهک‌های بالای جامعه را تا پایان سال‌جاری عملیاتی کرد، در غیر این صورت می‌توان این موضوع را به نحوی از ابتدای سال آینده اجرایی کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president