آوای جنوب

تکلیف پول نفت هم در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد/فقط گچساران و بهمئی

حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص اظهار داشت: این میزان اعتبار برای شهرستان ها و مناطقی است که اعتبارات یک سوم نفت مربوط به مناطق نفت خیز به آنها تعلق نمی گیرد.
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص اظهار داشت: این میزان اعتبار برای شهرستان ها و مناطقی است که اعتبارات یک سوم نفت مربوط به مناطق نفت خیز به آنها تعلق نمی گیرد.
آوای جنوب
179میلیارد ریال به کهیگیلویه وبویراحمد ابلاغ شد
از مجموع هشت شهرستان کهگیلویه وبویراحمد ۲ شهرستان گچساران و بهمئی جزء مناطق نفت خیز محسوب می شوند.
نوروزی افزود: بر اساس قانون این میزان اعتبار ترمیمی (تملک و دارایی و سرمایه ای) به ۶ شهرستان شامل بویراحمد، باشت، کهگیلویه، لنده، چرام و دنا تخصیص یافته است.
وی گفت: بیشترین سهم پرداختی از این میزان اعتبار ابلاغ شده به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب با ۷۸ و ۳۸ میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون همچنین ۹ میلیارد ریال از این میزان در قالب کمک های فنی و اعتباری به صندوق حمایت از کشاورزان استان تخصیص یافته است.
وی رقم ابلاغ شده در قالب اعتبارات یک سوم نفت به مناطق نفت خیز استان را افزون بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سهم شهرستان بهمئی از میزان یک سوم نفت ۱۴۰ میلیارد ریال ومابقی به شهرستان گچساران ابلاغ شده است.
نوروزی گفت: این میزان تخصیص بر اساس ابلاغی است که سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اعلام کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: کل میزان اعتبارات ابلاغی از محل توزان اعم از ملی و استانی افزون بر ۲ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: یکهزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبارات توازن استانی و مابقی نیز ملی است.
نوروزی هدف و رویکرد اصلی در زمینه توزیع اعتبارات توازن را پرکردن شکاف توسعه ای در شهرستان ها و مناطق مختلف استان دانست و تاکید کرد: عمده اعتبارات به ۶ شهرستانی که از محل اعتبارات یک سوم نفت سهمی دریافت نکرده اند تخصیص یافته است.
وی افزود: حدود ۴۶ درصد اعتبارات توازن به شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام تخصیص یافت.
نوروزی با بیان اینکه ۵۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات توزان نیز به شهرستان بویراحمد تخصیص یافته است، گفت: سهم شهرستان گچساران از این اعتبارات نیز ۱۹۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به نحوه توزیع ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات در قالب ارتقای شاخص ها نیز گفت: این میزان اعتبار بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در حوزه حمل و نقل، راه، صنعت و معدن ، کشاورزی و گردشگری هزینه خواهد شد.
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president