آوای جنوب

عالی‌پور: بر اساس برنامه زمانبندی، بستر حمله به آتش در حال مهیا شدن است

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازی لوکیشن ۲ چاه امدادی به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۴۸ ساعت آینده، حداقل یکی از این دو محل آماده انتقال دکل های ۹۳ و ۹۴ خواهند بود.
آوای جنوب
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازی لوکیشن ۲ چاه امدادی به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۴۸ ساعت آینده، حداقل یکی از این دو محل آماده انتقال دکل های ۹۳ و ۹۴ خواهند بود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در بازدید روزانه خود از منطقه عملیاتی مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد کارگروه های تخصصی و عملیاتی مهار چاه در چند روز گذشته، گفت: خوشبختانه احداث و آماده سازی لوکیشن ۲ چاه امدادی به میزان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۷۲ ساعت آینده، حداقل یکی از این دو محل آماده انتقال دکل ۹۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران خواهند بود.

مهندس بیژن عالی پور افزود: با نصب پمپ های فایرفایتینگ، تیم عملیاتی هم اکنون مشغول احداث ۲ خط لوله ۱۴ اینچ به طول هرکدام ۱۲۰ متر در حدفاصل پمپ‌ها و شعاع ۶۰ متری مرکز آتش است که پس از تکمیل رینگ آب و امکان آب افشانی از محل استخر اصلی، عملیات بعدی برای دسترسی به مرکز آتش با استفاده از اتی واگن و برداشتن آهن آلات و بقایای دکل از روی دهانه چاه خواهد بود.

وی  از اتمام شن پاشی و تسطیح جاده منتهی به چاه و دو بانده کردن آن برای تسهیل در عملیات اصلی، در دو روز آینده خبر داد و یادآور شد: محل استقرار مخازن سیالات نیز در کنار پمپ‌های آتش نشانی حداکثر در ۷۲ ساعت آینده مهیا خواهد بود.

عالی‌پور همچنین از ایجاد یک استخر آب ۷۰ هزار بشکه‌ای دیگر به عنوان مخزن آب کمکی خبر داد و پیش بینی کرد استخر کمکی، حداکثر تا پنج روز آینده تکمیل و آماده آب گیری شود.

رئیس ستاد عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید در پایان به ساخت استینگر ۱۱ اینچ به منظور استفاده در عملیات مهار از سطح( Top Kill ) پرداخت و گفت: برنامه مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید به صورت گام به گام و بر اساس سناریوی تدوین شده در حال انجام است و امیدواریم با تسریع در تکمیل مراحل مقدماتی، عملیات اصلی زودتر از موعد تعیین شده، آغاز گردد.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به همراه فرمانده میدان و اعضای تیم عملیاتی مناطق نفتخیز، در بازدید  روز گذشته، مراحل پیشرفت کار در لوکیشن‌های چاه‌های امدادی، مرحله نهایی احداث خط لوله ۸ اینچ به استخر اصلی، آب گیری استخر و ایجاد اردوگاه برای چاه‌های امدادی را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و با حضور در جلسه عملیاتی، پس از بررسی پیشرفت‌ها و کاستی‌ها، راهکارهایی برای تسریع در انجام فرآیندها ارائه و برای اتمام کارهای باقی مانده بازه زمانی تعیین نمودند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president