آوای جنوب

گزارش کامل از اولین کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) +تصاویر

/
گزارش کامل از اولین کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فرس از یاسوج، اولین کنگره ملی آیت‌الله مرحوم سید کرامت‌الله ملک‌حسینی اولین نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج و در روز ۴ آبان برگزار شد.

توضیحاتی در مورد اجداد و نسب ایشان

اجداد وی از علما و سادات مورد احترام و اعتبار منطقه بوده‌اند. اجداد وی مرحوم آیت‌الله بزرگ سید حبیب‌الله فرزند سید صدرالدین محمد فرزند میر سید علی شیر فرزند میر شمس‌الدین محمد فرزند میر محمد یوسف فرزند میر سید محمد باقر فرزند میر سید ملک حسین بودند.

مرحوم میر سید ملک حسین هم‌عصر شاه طهماسب صفوی و میر سید محمد باقر در زمان شاه عباس کبیر(صفوی) بود و شاه عباس طی نامه‌ای به والی منطقه مقرب الحضره آغاجاری مأموریت جمع‌آوری خراج و مالیات منطقه را داد و والی را مؤظف کرد که خراج را بعد از جمع‌آوری تحویل مرحوم میر سید محمد باقر دهد تا صرف بقاع متبرکه منطقه و مازاد مالیات برای مدرسه مادر شاه به اصفهان ارسال کند.

نسب وی مشهور به سادات شاه قاسمی به‌وسیله عبدالله یا عبیدالله اعرج به حسین اصغر فرزند امام همام زین العابدین(ع) می‌رسد.

محل تولد مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی روستای گوشه شاه قاسم که بقعه مبارکه امامزاده قاسم(ع) در آن قرار دارد، است.

وی در سن ۴ یا ۵ سالگی به سبب لشکرکشی رضاخان به فرماندهی امیر لشکر شیبانی برای سرکوب عشایر بویراحمد و تسلط بر منطقه، به تصمیم پدرشان با خانواده به روستایی در منطقه چرکس عزیمت کردند تا از صدمات جنگ و قوای رضاخان در امان باشند و حدود دو سال در روستای چرکس اقامت داشتند. طی دو سال اقامت در چرکس در مکاتب ملا باقر و ملا کربلایی جواد، نصاب صبیان و کتب حافظ و گلستان سعدی را فرا گرفت.

امیر لشکر شیبانی پس از شکست از عشایر بویراحمد توسط رضاخان به فرانسه تبعید شد و سال بعد با خیانت برخی اهالی منطقه نیروی دولتی بر منطقه مسلط شد و اهالی را مجبور به سکونت در تل خسرو کرد که والد ماجد معظم له نیز مثل دیگر اهالی در تل خسرو ساکن شد و تل خسرو مقر حکومت نظامی کهگیلویه و بهبهان شد.

تقوا و دینداری خانوادگی اجداد معظم‌له در منطقه با احترام و اعتقاد مردم همراه بوده و نقش مهمی در تبلیغ و گسترش دین و اعتقادات صحیح در منطقه داشت و باور مردم به این خاندان باعث کینه‌توزی و حسادت برخی خوانین و قدرتمندان می‌شد.
مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در این خصوص گفته است که باور و خلوص باطنی مردم را در مظاهری از آن ارادت‌ها و عقیده‌ها در قسمتی از عمر طولانی پدرم که قریب ۹۰ سال بود به خوبی احساس و مشاهده کردم.

دوران تحصیل

آیت‌الله ملک‌حسینی پس از استقرار در تل خسرو در دبستان ۵ کلاسه تازه تأسیس مشغول تحصیل شد و پس از اتمام کلاس پنجم در سال ۱۳۱۵ برای ادامه تحصیل به شیراز رفت و پس از موفقیت در امتحان نهایی با رتبه شاگرد ممتاز وارد کلاس اول متوسطه شد.

در سال ۱۳۱۹ به‌دلیل عشق و علاقه، علوم دینی را نزد پدر بزرگوارشان و برخی را خدمت عموی گرامیشان که در ادبیات عرب توانمند و خبره بودند، فرا گرفت. یک سال بعد در سال ۱۳۲۰ وارد مدرسه علیمه منصوریه شد که پدر و عمو و جد بزرگوار وی نیز در این مدرسه علوم دینی را فرا گرفته بودند.

وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت کرد و قریب به ۱۶ سال را در محضر استوانه‌های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت‌الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت‌الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت‌الله حجت کوهکمری و مرحوم آیت‌الله سید دامادیزدی گذراند و حدود ۹ سال در حوزه تدریس حضرت امام خمینی(ره) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی، مشغول به تحصیل شد و تقریرات درس امام را به رشته تحریر درآورد که بدین جهت مورد عنایت و توجه خاص حضرت امام(ره) قرار گرفت.

در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت‌الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت کرد و در مدرسه خان (امام قلی خان) به تدریس علوم دینی پرداخت.

زندگی سیاسی آیت‌الله ملک حسینی

آیت‌الله ملک‌حسینی از سال ۴۱ پس از خروش و قیام خمینی کبیر(ره) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست. وی که یکی از مضروبان حادثه حمله رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه قم بود به موجب اسناد به‌دست آمده از ساواک، به زعم آن‌ها ملک‌حسینی از جمله خطرناک‌ترین شاگردان امام و از افراطی‌ترین روحانیون تحت مراقبت بود.

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت‌ها و بازدیدها به‌خصوص هنگام ورود به عرصه ایلات و عشایر، تعرض‌های مکرر به مدارس و بیت وی، متواری بودن هفت ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی‌های سخت‌گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم همگی نمونه‌ای از سوابق مبارزاتی اوست.

در چند ماهه آخر حیات رژیم در تجمعی که به دعوت ایشان و با حضور گسترده مردم در مسجد حبیب شیراز صورت گرفت در حین سخنرانی تند و انقلابی ایشان با یورش وحشیانه عمال رژیم از زمین و هوا که منجر به شهادت و مجروح شدن چندین نفر شد به زندان عادل آباد منتقل شد که پس از بروز واکنش شدید و اعلان جنگ عشایر بویراحمد به رژیم و اعتراضات آنها از زندان آزاد شد.

پس از آزادی برای تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات مردم غیور استان به یاسوج آمد و به هدایت و پیگیری تظاهرات پرداخت.

برای تحلیل‌گران تاریخ انقلاب این نکته حقیقتی انکارناپذیر است که حضور غیرتمندانه مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی موجب اتصال عشایر جنوب به بدنه انقلاب و یکی از عوامل ناکامی رژیم ستم‌شاهی بود.
به لحاظ سوابق مبارزاتی و علمی و اعتماد کامل حضرت امام به وی حدود ۲۰ روز قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام از پاریس طی نامه‌ای وی را مامور حفظ امنیت منطقه و گرفتن بهانه از اشخاص ماجراجو کرد.

حدود شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام طی حکمی وی را مؤظف به تشکیل دادگاه و اجرای حکم شرع و ایجاد آرامش و امنیت به هرنحو که صلاح بداند و جلوگیری از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثی نمودن توطئه‌های دشمنان اسلام کرد.

آیت‌الله ملک‌حسینی از آن هنگام تا زمان رحلت به عنوان نماینده امام و سپس نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی با حضور و همراهی مردم در صحنه‌های انقلاب با تأسیس حوزه‌های علمیه و پیگیری مشکلات و انعکاس به مسئولان و تلاش در حفظ وحدت و امنیت و رفع معارضات و اختلافات محلی و تأکید بر حفظ ارزش‌ها و شعائر اسلامی و پیگیری و تلاش در حریم امکان برای رفع تبعیض و محرومیت و تغییر چهره استان در جهت توسعه گام‌های استواری برداشت.

سرانجام آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی در اثر عارضه بیماری در بیمارستان نمازی شیراز دارفانی را وداع گفت و به اجداد طاهرینش پیوست.

آیت‌الله ملک‌حسینی از اعوان دین در مبارزه با فرقه‌های ضاله بود

این مراسم با پیامی از آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید شیعه آغاز شد که در این پیام آمده است: اگر جامعه بخواهد به ترقی و کمال برسد در این مسیر باید به زوایایی زندگی  و بزرگان و مجاهدان آشنایی کامل داشته باشد.

  در ادامه این پیام عنوان شده است: یکی از این علمای بزرگ آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی (ره)  که عمر خود را در راه جهان اسلام گذارد و با تحمل مشکلات توانست خدمات شایانی در را رفاه، آسایش و بیداری مردم داشته باشد.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده: ایشان از اعوان دین و خدمت‌گذار صادق اسلام و مذهب و حقه جعفری و حامی واقعی ولایت در مبارزه با فرقه‌های ضاله سربازی خدوم برای امام زمام(عج) بود.

تعداد ۲۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی ارسال شد/ ۱۵ مقاله برگزیده شد

در این آیین محمود رضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج با بیان این که این کنگره در راستای سیاست‌های فرهنگی دانشگاه یاسوج برگزار شده است اظهار کرد: کار و برنامه‌ریزی برای اجرای این کنگره از ۴ ماه پیش آغاز شد.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: تعداد ۵ کمیته برای برگزاری این کنگره ملی شروع به کار شد و همزمان سایت کنگره هم راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: تعداد ۲۵ مقاله علمی به این کنگره  رسید که از این تعداد ۱۵ مقاله آن برگزیده شد و همچنین در کنار آن آثار فاخر آیت‌الله ملک‌حسینی شامل تصاویر و دست نوشته‌ها و سوابق مبارزاتی جمع‌آوری شد که در نمایشگاهی کنار این کنگره به معرض دید گذاشته شد.

مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی آموزش حریت به جامعه می‌داد

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نیز در کنگره ملی آیت‌الله مرحوم سید کرامت‌الله ملک‌حسینی اظهار کرد: تکریم عالم دینی تکریم علم است و ترغیب جامعه به سوی علم و اندیشه است و تکریم انسان عالم ایجاد نشاط و هیجان در ساحت علم و اندیشه است.

وی گفت اگر این عالم فقیه و ادیب و متکلم باشد نشان از فرازمندی دارد که جامعه باید با او آشنا شود و این عالم کسی است که شاگرد امام راحل بوده و همراه و یار امام حاضر است.

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله ملک حسینی افزود: این عالم در راه ولایت فقیه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و عالمی است که آموزش حریت به جامعه می‌دهد و آن‌گاه که حق با مردم است دفاع از حق آن‌ها می‌کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: این کنگره کنگره تکریم جهاد و مبارزه است که باید از همه کسانی که برای برگزاری این کنگره تلاش کردند تشکر کنم.

عده‌ای در مقابل مکتب پویای اسلام به فکر زنده کردن چند استخوان پوسیده هستند/به بانی مکتب ایرانی همواره تذکر می‌دادم

آیت‌الله دکتر احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در کنگره ملی آیت‌الله مرحوم سید کرامت‌الله ملک‌حسینی هم با بیان بخشی از ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم با بیان توجه آن عالم ربانی اظهار کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی یکی از مبلغان بزرگ مکتب جعفری بود که همه ساله در سالروز شهادت امام جعفر صادق در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های روشنگرانه را برگزار می‌کرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با بیان این که مردم را باید هدایت کرد افزود: باید به مردم کهنه پرستی و کورش پرستی و این گونه موارد را تبیین کرد و به مردم گفت که در دوره انوشیروان چگونه با کفاشی که می‌خواست فرزندش درس بخواند رفتار کرد.

وی با بیان این که اسلام آمد و ما را آگاه کرد افزود: باید تاریخ را در دوره پادشاهان خواند با مردم چگونه رفتار می‌شد و اسلام آمد و مردم را از مصیبت‌ها رها کرد.

بهشتی افزود: اسلام مردم را از بدبختی رهانید و الان عده‌ای استخوان‌های پوسیده را به دست گرفته‌اند.

وی با بیان این که به آن آدم انحرافی مطالبی را متذکر شدم افزود: در مکتب ایرانی که آن آقا مطرح می‌کرد چه چیزی بود.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله ملک حسینی نیز با مکاتب انحرافی مقابله می‌کرد و در این راه مجاهدت می‌کرد.

نگرانی بابت عدم معرفی به مجلس از سوی‌ رئیس‌جمهور ندارم/وزیر پیشنهادی رأی می‌آورد/انتقادها از معرفی غلامی طبیعی است

سید ضیا هاشمی نیز در حاشیه برگزاری کنگره ملی آیت‌الله ملک‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص این که آیا بعد از معرفی وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم به مانند گذشته فعالیت خود را در وزارتخانه ادامه خواهید داد اظهار کرد: بنده قبلا گفته‌ام که بزرگترین افتخار برای یک چهره دانشگاهی این است که معلم بوده و من هم مفتخر به استادی دانشگاه تهران در رشته جامعه‌شناسی هستم بنابراین جایگاه ثابت ما دانشگاه است و کماکان در دانشگاه خواهیم بود.

سرپرست وزارت علوم در خصوص همکاری با وزیر جدید گفت: ما منتظر هستیم که تکلیف وزارتخانه مشخص شود و آن چه ایده‌ال ماست در حال حاضر تعیین تکلیف وضعیت وزارت است.

وی در پاسخ به این سؤال فارس که آیا از این تصمیم رئیس‌جمهور برای عدم معرفی شما نگران و ناراحت نیستید اظهار کرد: دلیلی برای ناراحتی وجود دارد و ما بسیار خوشحالیم که دولت بتواند تصمیم بگیرد و وزارتخانه تعیین تکلیف شود و با همکاری دولت و مجلسی و دانشگاه شاهد رشد علمی کشور باشیم.

هاشمی همچنین در خصوص پیش‌بینی خود از رأی اعتماد مجلس به غلامی برای وزارت علوم گفت: امیدوار هستیم که ایشان رأی بیاورد.

وی همچنین در ارتباط با برخی اعتراض‌ها به جهت معرفی غلامی از سوی رئیس‌جمهور گفت: دانشگاه یک نهاد پویاست و دیدگاه‌ها و نظرات مختلف در آن وجود دارد و طبیعی است که هر کسی مطرح شود برخی راضی و برخی نقد کنند.

سرپرست وزارت علوم افزود: انتقاد در دانشگاه مسأله عجیبی نیست و ما امیدوار هستیم که دانشگاه با حفظ همدلی و استحکام کارایی خود را داشته باشد.

وی در خصوص ویژگی‌های وزیر پیشنهادی هم گفت: آقای دکتر غلامی یکی از همکاران ما و از مدیران دانشگاه‌ها بوده و در دانشگاه همدان شناخته شده است و در کل همکاران ما در دانشگاه‌ها جایگاه ارزشمندی دارند.

آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) مایه افتحار و مباهات کهگیلویه و بویراحمد بود

علی محمد احمدی نیز در کنگره ملی مرحوم آیت‌الله ملک حسینی با اشاره به شخصیت آیت‌الله ملک حسینی اظهار داشت: آیت‌الله ملک‌حسینی فقیهی عالیقدر و مجاهدی نستوه بودند که در مکتب بزرگوانی همچون امام راحل و آیت‌ا‌لله بروجردی پرورش یافتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش مبارزاتی آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی (ره) در مبارزه با رژیم طاغوت و گسترش مشی امام اقدامات خوبی در این استان انجام دادند و نقش مهمی در  تداوم راه انقلاب و امام در این مناطق داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید شکرگزار باشیم چرا که  آیت‌الله ملک‌حسینی چهره برجسته‌ای بود که عزت و افتخار برای مردم این استان به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که آیت‌الله ملک حسینی مایه افتخار ما زاگرس‌نشینان است، گفت: مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی در میان مردم بود و از نزدیک با مشکلات آ‌نها آشنا بود و همه تلاش خود را در راستای رفع این مشکلات به کار می‌بستند.

شجاعت آیت‌الله ملک حسینی مهمترین خصیصه این مجاهد بود

آیت‌الله نعیم آبادی هم در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: این آئین تکریم و تجلیل از یک فقیه مجاهد در یاسوج قهرمان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه ایام اسارت خاندان عصمت را تسلیت عرض می‌‌کنم، افزود: مرحوم ملک حسینی فریادگر علیه انحرافات زمانش بود.

نعیم آبادی عنوان کرد: شجاعت آیت‌الله ملک حسینی مهمترین خصیصه این مجاهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به جنگ قمه‌زنی و تحریف‌گران در داستان عاشورا می رود، تصریح کرد: اگر عالم آبرویی دارد از دین بوده و باید به راحتی خرج دینش کند، رهبر انقلاب شجاعتش در این است و الا حمله به تاریخ کار همگان است.

آیت الله نعیم‌آبادی گفت: مبارزه با انحرافات و تحریف‌ها حتی در درون جامعه باید باشد و ما از این عالمان خیلی نداریم.

 وی با بیان اینکه امام(ره) فریاد زد هر چه می‌کشیم از آمریکاست، افزود: باید انحراف را شناخت و به جنگ آن رفت چون این می‌شود شجاعت و باید دمکراسی را به معنای واقعی نه به معنای لجن‌زار غربی معنا کنید.

نعیم‌آبادی ادامه داد: فریاد علیه تاریخ شجاعت نیست، مشت کردن علیه فرعون و یزید شجاعت نیست، علیه آمریکا شجاعت است چون دشمن امروز است.

وی با بیان اینکه ما عرفان را قبول داریم اما تصوف را قبول نداریم، گفت: رهبری عارفی است که جز خدا از هیج چیز نمی‌ترسد.

نعیم‌آبادی با بیان اینکه خیلی از اوقات سرمایه مملکت هزینه سخنرانی می‌شود، افزود: استاندار و مدیران باید کار اجرایی کنند نه سخنرانی و ما عالمان دینی باید به وظیفه خود عمل کنیم.

آیت الله سید علی حسینی میلانی گفت: اطلاعات دقیق دارم برخی در داخل کشور از ابن تیمیه دفاع می‌کنند.

مرحوم ملک حسینی دارای ابعاد مختلف از جمله مبارزاتی، علمی، اجتماعی و ملکات اخلاقی بود

آیت‌الله سید علی حسینی میلانی در نخستین کنگره مرحوم آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: این مجلس برای تجلیل و تکریم از بزرگی از بزگان ما تشکیل شده است.

وی تکریم بزرگان هر رشته‌ای را ضروری دانست و عنوان کرد: مرحوم آیت الله ملک حسینی دارای ابعاد متعددی بودند و ما طلبه‌ها زود به کسی ایمان نمی‌آوریم و بپذیرید من به آیت الله ملک حسینی ایمان داشتم.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: مرحوم ملک حسینی دارای ابعاد مختلف از جمله مبارزاتی، علمی، اجتماعی و ملکات اخلاقی بود.

وی با بیان اینکه باید از نشست‌های تکریم و تجلیل به ویژه طلبه‌ها باید در جهات دیگر بهره مند شویم، افزود: امامت و ولایت از جمله ابعاد وجودی ایشان بود و اهتمام بسیار جدی داشتند و اگر در ایه تطهیر و یا حدیث غدیر وارد می‌شدند تخصص داشتند و مطالب را مستند بیان می‌کردند.

حسینی میلانی گفت: در منظومه مباحث اعتقادی ما محور امامت و ولایت است ما به اثبات رساندیم این دو محور توحید و معاد است و شناخت نبی و نبوت به برکت امامت و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه قران را به برکت امام باید بفهمیم، افزود: به صراحت عرض می‌کنم خدایی که مکاتب دیگر معرفی می‌کند با خدایی که مکاتب الهی معرفی می کند دوتا است و امروز مباحث امامت و اهمیت این مباحت و امام شناسی برای ما مهم بوده و دلیل دشمنی دشمنان به خاطر مبانی اعتقادی و مردم است.

حسینی میلانی تصریح کرد: پشت صحنه داعش که فکر و اعتقاد است فراموش نکنید باید ببینیم مبانی اعتقادی این‌ها چیست و ان را نقد کنیم زیرا خطر ان وجود دارد که طرفدار در کشور درست کنند.

وی افزود: باید مبانی اعتقادی وهابیت به عنوان تربیت کننده داعش و غیر داعش را نقد کنیم.

حسینی میلانی ادامه داد: داعش چگونه یک جوان را آماده می‌کنند تا کمربند ببندد و منفجر و برخی را ازبین ببرد، اهل تخصص روی این مهم فکر کنند این‌ها فکر دارند باید فکر انان را نقد کنیم و منتشر شود تا مبادا در کشور گرفتار داعش شویم.

وی گفت: یک فرد ازفرزندان اهل بیت در هر کجای دنیا منحرف شود زیاد است در حوزه‌ها و دانشگاه باید همکاری شود تا مبادا این شبهات در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مطرح شود.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: اساتید بر این مسائل مسلط باشند و سر کلاس ارائه کنند تا مبادا تحت تاثیر فضای واقعی و مجازی قرار بگیرند و اینکه بزرگان کشور نگران نفوذ هستند اگر نفوذ فکری شد یعنی ایمان جوانان تزلزل و منحرف شود اقتصاد، فرهنگ و اخلاق و سلامت جامعه بهم می‌خورد.

وی گفت: مسئولان انتظامی و امنیتی گزارش می‌دهند در ماه رمضان، محرم و صفر کم می‌شود اگر در همه ماه‌ها و روزها اینگونه باشد جامعه متفاوت می‌شود این است اهمیت مباحث اعتقادی چون در برخی دانشگاه‌ها شبهاتی مطرح می‌کنند و بدون پاسخ می گذارند.

مدرس حوزه علمیه قم با شاره به اینکه در مکتب شیعه ترور و انفجار جایگاهی ندارد، افزود: اطلاعات دقیق دارم برخی در داخل کشور از ابن تیمیه دفاع می‌کنند.

تاجگردون نیامده بود!/دعای ویژه آیت‌الله نعیم‌آبادی/حضور قوام نوذری با همان جدیت قبلی/سالن عسکریان هم جوابگوی خیل جمعیت نبود

اولین کنگره ملی آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی(ره) با حضور گسترده مردم و مسؤولان و همچنین شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور برگزار شد.

حضور نمایندگان ولی‌فقیه از استان‌های هرمزگان و فارس و بوشهر و همدان در مراسم نمایانگر میزان محبوبیت آیت‌الله ملک‌حسینی در میان علما بود.

در این میان آن صفتی که بیش از سایر صفات آیت‌الله ملک‌حسینی توسط سخنرانان مدعو بیشتر بیان می‌شد مربوط به شجاعت آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی بود.

در بین سخنرانان بیش از همه نوع سخنرانی و اظهارات آیت‌الله نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس مورد توجه حضار قرار گرفته بود که در بخشی از آن مسؤولان را راهنمایی می‌کرد تا به جای سخنرانی کردن بیشتر مشکلات مردم را مورد رسیدگی قرار دهند.

به گزارش فارس در این کنگره ملی که حضور اقشار مختلف مردمی چشمگیر بود مسؤولان استانی نیز حضور پررنگی داشتند و در بین نمایندگان تنها غلام‌رضا تاجگردون نیامده بود.

 فرماندهان نظامی از جمله فرمانده سپاه فتح به همراه همه معاونت‌ها و فرماندهان زیر مجموعه و همچنین دو سردار کهگیلویه و بویراحمدی عوض شهابی‌فر و جمشیدی از ابتدا تا انتهای کنگره حضور داشتند.

در میان مسؤولان استانی آن مدیری که از ابتدا تا انتهای نشست به طور کامل و سرپا مهمانان را بدرقه می‌کرد و مسؤولیت هماهنگی را بر عهده داشت معاون سیاسی امنیتی استاندار بود.

 حضور قوام نوذری استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در میان جمع حاضر به نوبه خود جالب توجه بود و جالب توجه‌تر این که استاندار فعلی و قوام نوذری شباهت‌های زیادی به یکدیگر در اداره استان دارند.

سید ضیا هاشمی یکی دیگر از مهمانان کنگره بود و در جواب خبرنگارانی که از وی در خصوص نگرانی از رئیس‌جمهور برای عدم معرفی‌اش به مجلس برای وزارت علوم پرسیده بودند جواب داد که هرگز نگران و ناراحت نیست.

آیت‌الله نعیم‌آبادی که سخنرانیش برای افراد حاضر جذابیت خاصی داشت دعای ویژه‌ای برای سرنگونی آل‌سعود کرد که حضار نیز آمین غرایی سر دادند.

قوام نوذری که در مدت حضور خود به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با جدیت مدیریت می‌کرد امروز هم در کنگره چنان محکم و جدی نشسته بود که همه را به یاد دوران مدیریتش در استان انداخته بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president