آوای جنوب

انتظار استاندار جدیدکهگیلویه و بویراحمد از امام جمعه گچساران در جلسه شورای اداری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما از هر فکر و پیشنهادی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد استقبال می‌کنیم.
آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما از هر فکر و پیشنهادی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد استقبال می‌کنیم.

 علی محمد احمدی  صبح امروز در جلسه شورای اداری گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی و شهرستانی که در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: اکنون در سال‌های آخر دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در طول این مدت ملت ایران توانسته  رنج ها و فرازهای بسیاری را که از سوی دشمنان به آنها وارد شد به خوبی تحمل کند.

وی بیان کرد: در مدت پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اوج کینه و ظلم دشمن به کشور ایران اسلامی نشان داده شده و تلاش کردند تا رشد و پیشرفت کشور را کند کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما با همت ملت بزرگ ایران و تلاش دولتمردان به خصوص دولت یازدهم و دوازدهم تلاش شده تا مسیر پیشرفت کشور با تمام موانعی که دشمن ایجاد کرده راه خود و سرعت خود را ادامه دهد.

احمدی عنوان کرد: در چهار ساله اول دولت با فشارهایی از قبیل مالی، سیاسی و درآمد  و برخی از فشارهای گفتمان سیاسی رو برو بود و با وجود این، دولت تلاش کرد رشد همراه با ثبات را در کشور ایجاد کند.

وی گفت: دولت تلاش کرد تا به شاخص های کلانی مثل افزایش نرخ رشد اقتصادی کنترل تورم و کنترل نقدینگی و خروج نسبی از رکود دست پیدا کند و این خود نشان دهنده این بود که مسیری را که دولت دنبال می‌کند توام با عقل و صحه صدر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این در حالی بود که در چهار سال قبل مشابه بازه زمانی دولت چیزی حدود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش نفت داشته است.

احمدی بیان کرد: در آن مدت قیمت فروش هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار بود در حالی که در آغاز دولت یازدهم این قیمت به کمتر از نصف یعنی ۳۰ دلار برای هر بشکه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با تمام فشارها و تحریم‌ها که نظام سلطه داشت ما توانستیم مقاومت کرده و به مسیر خود ادامه داده و در چهار چوب گفتمان اقتصاد مقاومتی که از مطالبات مقام معظم رهبری بود دولت نیز خود را مکلف دانسته تا برای اینکه باز دارندگی در مقابل تهدیدهای خارجی داشته باشد این مسیر را ادامه دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راهبرد دولت در حوزه اقتصادی رشد توام با اقتصاد است و باید در تحقق این راه از تمام نیروها در حوزه های مختلف با ایجاد فرصت‌ها استفاده کرد.
احمدی اضافه کرد: حوزه‌ها مختلف در کنار اقتصاد اعم از امنیت و فرهنگی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: اگر ما نتوانیم برای مردم فرصت شغلی ایجاد کنیم نمی‌توانیم برای آنها فرصت‌های فرهنگی را به وجود آوریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت تمام عزم خود را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تقویت آنها به کار بسته است.

احمدی عنوان کرد: باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید و موانع تولید را مرتفع کرد و راه را برای تولیدکنندگان باز کنیم.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری از خارج برای کشور و جذب سرمایه‌گذاری برای استان‌ها از دیگر مناطق یکی از راه‌های ایجاد و تقویت فرصت‌های شغلی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مسیر در غالب گفتمان اقتصاد مقاومتی است که باید برون‌گرایی را همراه با درون گرایی توام کرده تا موفق شویم.

احمدی بیان کرد: خط‌مش این دولت اعتدال بوده و ما از هر فکر و پیشنهادی استقبال خواهیم کرد.

وی گفت: دنبال کردن توسعه در سطح ملی و استانی بوده و امید می‌رود تا با استفاده از این فرصت‌ها بتوانیم  شاهد پیشرفت در منطقه شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: منابعی که به استان تزریق می‌شود نسبت به سایر استان‌های دیگر افزایش پیدا کرده است و برخی از استان‌ها با همین میزان منابع وارده با تدابیر و دوراندیشی بهتر پیشرفت کردند.

وی گفت: با مطالعات استان توانستیم یک برنامه ریزی دقیق و یک راهبرد ۵ ساله مناسب برای آن تدوین کنیم و این برنامه به ما کمک خواهد کرد تا بدانیم چه منابعی  وارد استان می‌شود و آنها چگونه مصرف می‌شوند.

احمدی بیان کرد: پروژه‌هایی را که نیاز عمومی مردم در آنها قرار دارند باید در اولویت قرار داده و آنها را تکمیل کنیم.

وی گفت: اگر از لحاظ شاخص‌های توسعه دیده یک منطقه دارای رشد بیشتری بود و منطقه دیگر در آن این رشد کمتر بوده است این بدان معنی نخواهد بود که باید جلوی رشد منطقه بیشتر توسعه یافته را بگیریم بلکه باید سرعت ریل قطار پیشرفت در مناطق پیشرفت کرده را بیشتر کرده تا منابع از آنها به دیگر مناطق کمتر توسعه یافته س ریز شده و منابع را به این مناطق کمتر توسعه یافته تزریق کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تنوع قومیتی و وجود ذخائر نفت و گاز در حوزه انرژی، گردشگری طبیعی و مذهبی، موقعیت دسترسی این شهرستان به استان فارس و خوزستان و دسترسی به آب توانسته یک فرصت بسیار خوب را در اختیار شهرستان گچساران قرار دهد.

احمدی بیان کرد: مسیری که این شهرستان دنبال می‌کند امید بخش بوده و می‌تواند الگویی جهت اقدام بر توسعه و مدیریت برای دیگر مناطق شود.

وی گفت: یکی از اقدام‌های بسیار خوب و الگوی این شهرستان احیای و بهسازی بافت فرسوده در آن بوده که این اقدام می‌تواند فرصت‌های نابرابری را از بین برده و فرصت ایجاد اشتغال را به وجود آورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اشتغالزایی از اولویت‌های دولت بوده و در این زمینه نیز اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

احمدی بیان کرد: دولت در سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان برای مشاغل روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است و ما می‌توانیم در زمینه اشتغال با تلاش بسیار مدیران از اعتبارات به خوبی استفاده کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دشمنان در حال حاضر به وسیله پیشرفت نرم افزاری خود در حال مقابله با ما است.

احمدی عنوان کرد: با توجه به این موضوع باید تلاش کنیم تا شرایط زیر ساختی استفاده از نرم‌افزار ICT را در شهرستانها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: تنها راه مدیریت اشتغال بانوان ورود به عرصه‌های مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه است.

استاندار کهگیلویه و بویوراحمد تصریح کرد: قول‌های داده شده در سفر ریاست جمهوری به استان جهت تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها اقدام شده است.

احمدی بیان کرد: امید می‌رود تا با همدلی بتوانیم در راستای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گام برداریم.

وی افزود: حضور ائمه جمعه برای دین مداری مردم و رشد فرهنگی یک فرصت بسیار خوب است و انتظار می‌رود همان‌گونه که شما  برای رفع مشکلات مردم و انتقال آنها به دولت هستید و دولت هم برای مرتفع کردن آنها تلاش می‌کند شما نیز خدمات دولت را از تریبون‌های نماز جمعه به اطلاع مردم برسانید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خدمات دولت برگرفته از خون شهدا بوده و نباید اجازه دهیم بذر امید در دل مردم از بین برود.

در بازدید امروز صورت گرفت
روند رو به رشد پروژه‌های عمرانی در گچساران/امیدواری به راه‌اندازی پتروشیمی گچساران در سال ۹۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌ها ی عمرانی در شهرستان گچساران روند رو به رشد دارد.

علی‌محمد احمدی  عصر امروز در بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی در شهرستان گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت،  مسوولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، اظهار کرد:  تاکنون پروژه‌های عمرانی در این شهرستان پیشرفت خوبی داشت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از اقدامات انجام شده در جهت پیشرفت پروژه‌ها کاملا حمایت خواهیم کرد و تلاش می‌شود این پروژه‌ها هر چه زودتر تکمیل شوند.

وی  با اشاره به پتروشیمی گچساران و تشکیل جلسه با عوامل اجرایی آن  امروز در پتروشیمی اذعان کرد: پتروشیمی گچساران در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است.

احمدی ابراز کرد: از جمله  پروژه‌های مهم مانند پتروشیمی، راه و محورهای مواصلاتی می‌تواند ریل توسعه بسیار خوبی در حوزه عمران در شهرستان گچساران  و استان ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در حال حاضر در زمینه منابع مالی  مشکلی ندارد، عنوان کرد: باید در زمینه تامین خط انتقال خوراک، آب و برق پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی در ادامه در  خصوص بازدید از محور گچساران به بهبهان گفت: این پروژه بزرگ تاثیرگذار بوده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های حوزه راه در گچساران محور بی بی حکیمه به گناوه است که در حال حاضر روند رو به رشد خوبی دارد.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های تاثیرگذار در استان در حوزه راه می‌توان به اتصال محور پاتاوه به چرام به بنادر جنوبی  اشاره کرد که با تکمیل آن می‌توان افق روشنی را در جهت توسعه اقتصادی و خروج از بن بست را برای منطقه مشاهده کرد.

احمدی در ادامه به احداث جاده گچساران آبریگون به چرام اشاره و ابراز کرد: فاز دوم احداث این جاده به طول چهار کیلومتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاکنون با برنامه ریزی‌ از سوی وزارت نفت و راه شهرسازی در حوزه  و محورهای مواصلاتی راه در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

احمدی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی این شهرستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با تلاش مسؤولان پتروشیمی گچساران تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president