آوای جنوب

تبعیض اصلی‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد/دستگاه‌های اجرایی اعتماد ایثارگران را جلب کنند

مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی به ایثارگران اعتماد و آرامش دهند.
مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی به ایثارگران اعتماد و آرامش دهند.
آوای جنوب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون تعاون، بهداشت و درمان، فرهنگی، رئیس اداره مددکاری و رئیس بنیاد بویراحمد در دومین سفر و جلسه هم اندیشی  به دهستان زیلایی در نقطه صفر مرزی با استان چهارمحال و بختیاری سفر و از نزدیک با ایثارگران این منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

این سفر که از ساعت شش صبح روز چهارشنبه ٢۶ مهر‌ ماه تا عصر صورت گرفت، مدیرکل  و هیأت همراه از نزدیک مشکلات ایثارگران  را مورد بررسی قرار دادند.

در این سفر مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد مشکلات ایثارگران را شنید و برای رفع بسیاری از این مشکلات دستورات لازم را صادر کرد.

یکی از موضوعاتی که ایثارگران در این منطقه از مدیرکل خواستار بودند بحث  برق، جاده  و آب گلزارهای شهدا بود که البته مدیرکل به ایثارگران  قول داد این موضوع را پی‌گیری کند.

وی معتقد است دردهای این خانواده‌ها را می‌داند و برای بر طرف کردن نگرانی‌هایشان تلاش می‌کند.

سید منصور موسوی در جلسه هم اندیشی با ایثارگران گفت: بازدید از خانواده‌های شاهد، ایثارگر و جانباز در قالب طرح سپاس با حضور مسئولان بنیاد شهید و دیگر مسؤولان استانی اجرا می‌شود.

وی شهدای انقلاب و نظام را سرمایه‌های ارزشمند و ذخایر ملی دانست و گفت: خانواده‌های شهدا حق بزرگی برگردن مسؤولان دارند آن‌ها اسوه‌های صبر و استقامت هستند و این صبر و پایداری آن‌ها بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهدا در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی به نبرد علیه دشمن متجاوز رفتند و دین خود را با لبیک گفتن به رهبر و مقتدای خویش ادا کردند و همواره یاد و خاطره آن‌ها در ذهن همگان نقش بسته است.

وی رسیدگی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر را از وظایف مهم بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: مسؤولان و متولیان امر اقدامات لازم به منظور رفع مشکلات جامعه هدف را در دستور کار خود قرار دهند تا دغدغه‌ای جز نبود پدر و فرزند نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به امور معیشتی، اشتغال و مسکن خانواده شاهد و ایثارگر روستای زیلایی را از اولویت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: باید به منظور رسیدگی به امور مهم و ضروری جامعه هدف دستورات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
دیدار با فرزند کهن‌سال ترین شهیداستان شهید کریم آیافت حبیب ابن مظاهر استان که در سن ٧۵ سالگی به شهادت رسیدند دیدار کردند.

وی در این دیدار، حضور در منزل شهید را قوت قلبی برای مسؤولان دانست و افزود: خانواده‌های معظم شهدا نمونه بارزی از اسوه‌های صبر و استقامت برای مردم هستند.

موسوی با اشاره به اینکه تجلیل از مقام شامخ شهدا، موجب دلگرمی خانواده این بزرگان است اظهار داشت: تکریم شهدا و خانواده آنان باید سرلوحه کار مسؤولان، مردم و خصوصا نسل امروز قرار گیرد.

موسوی اظهار کرد: بنیاد شهید و دستگاه‌های اجرایی خانه ایثارگران است، جامعه هدف باید احساس اعتماد و آرامش را در آنجا داشته باشند، اگر این احساس از بین رفته است، باید سعی کنیم آن را دوباره برگردانیم با حوصله و صبر به ایثارگران و خانواده‌های آنان خدمت کنیم تا آنان نیز به ما اعتماد کنند.

وی با تأکید بر این که اکثر جامعه ایثارگری استان هیچ چشم‌داشتی ندارند، بیان کرد: اکثریت جامعه هدف بنیاد شهید از نبودها و عدم امکانات ناراحت نیستند بلکه معتقدند که اگر چیزی هست، برای همه باشد و اگر نیست، برای همه نباشد.

مدیرکل  بنیاد شهید و امور ایثارگران تبعیض را اصلی‌ترین دغدغه جامعه ایثارگری عنوان کرد و گفت: جامعه ایثارگری ما از تبعیض ناراحت است؛ نباید اجازه دهیم تبعیضی وجود داشته باشد.

موسوی گفت: پیر شدن جامعه ایثارگران دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، رشد و گسترش نیازهای درمانی و معیشتی آنان، فشردگی حضور فرزندان شهدا و جانبازان در نوبت ورود به بازار کار، توسعه جامعه آماری ایثارگران با ظهور و توسعه میدانی عرصه مقاومت همه اتفاقاتی است که تدبیر ویژه‌ای را برای درک شرایط و پاسخگویی در بنیاد می‌طلبد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president