آوای جنوب

تاجگردون: کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد/۶۰ درصد صادرات نفتی کشور در دوران تحریم از گچساران

غلامرضا تاجگردون گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می‌خورد.
آوای جنوب
غلامرضا تاجگردون گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می‌خورد.

صبح امروز جلسه شورای اداری با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، نماینده  مردم گچساران و باشت، مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون با اشاره به اولین سفر رسمی استاندار به شهرستان گچساران اظهار کرد: در اولین  سفر غیر رسمی استاندار به شهرستان گچساران از بافت فرسوده دوگنبدان یک بازدیدی صورت گرفته است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران یک شهر نفتی مهم برای کشور است،افزود: شهرستان گچساران روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوران‌های تحریم که تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه رسیده بود،اذعان کرد:  در آن دوران قریب بر ۶۰ درصد از صادرات نفت کشور از شهرستان گچساران بود.

نماینده مردم گچساران و باشت  با اشاره به خدمات خوبی که از دوران قبل انقلاب تا کنون شهرستان گچساران برای کشور انجام داده،بیان کرد: شهرستان گچساران در آن دوران با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را تقدیم نظام کرد.

تاجگردون افزود: شهدای این شهرستان  نشانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آن دوران مردم شهرستان گچساران است.

وی با اشاره به استاندار و  تغییر استانداران در این دولت بیان کرد: بعد از مراسم معارفه شاخص‌های این استان را برای شما باز کرده ام.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه خوشبختانه دولت از حیث اعتبار نگاه ویژه‌ای به این استان داشته است،افزود: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جز یک استان مانده به آخر از نظر جمعیتی است اما در بحث تخصیص اعتبار از ۱۷ استانی که از نظر جمعیتی بیشتر از استان کهگیلویه و بویراحمد است،  اعتبار آن بیشتر است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته است، عنوان کرد: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می خورد.

تاجگردون با اشاره به بازدید استاندار از بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: با بازآفرینی بافت فرسوده دوگنبدان اما هنوز محرومیت‌هایی از نظر معیشتی و فرهنگی به چشم می‌خورد.

وی با درخواست از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که کمک کند مسیر توسعه در این استان از ریل توسعه خارج نشود،گفت: تعیین راهبردی در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این استان صورت بگیرید.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد:  در رهایی نیافتن از مسیر توسعه ما را همیاری کنید و نباید برای خروج از این مسیر چوب لای چرخ گذاشت.

تاجگردون با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر دوگنبدان ساکن هستند، افزود: در چند سال گذشته  بسیاری از پروژه های این شهرستان به خواب رفته بودند.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها ۳۵ درصد فضای فرهنگی در این شهر وجود است،عنوان کرد: در گذشته  این شهرستان یک فضای ورزشی در آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: احداث جاده چهار باند در این شهرستان یکی از پروژه هایی است که در گذشته به کما رفته بود و در حال حاضر در دست اجرا است.

تاجگردون با اشاره به امنیت در این شهرستان ابراز کرد: در این شهرستان به لطف و عمل شورای امنیت ،امنیت در گچساران در سطح بالایی قرار گرفته بود و یک حادثه بد به وجود آمده موجب واکنش‌هایی می‌شود که بسیاری از این واکنش‌ها محلی هستند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه شهرستان گچساران اقوام مختلفی در آن سکونت دارند، بیان کرد:  با وجود قومیت‌های مختلف و فرهنگی‌های مختلف همدلی وهمکاری بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در این شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی مختلفی با برگزاری مراسمات ابا عبدالله حسین (ع)  در این شهرستان نشانگر مسائل فرهنگی، دینی و رسومات مختلف در این شهرستان است.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به اینکه در این شهرستان کارهای عمرانی بسیاری صورت می‌گیرید، ابراز کرد: با وجود تمام  این اقدامات اما متاسفانه شهرستان گچساران دارای نرخ بیکاری بسیاری بالایی در سطح استان است.

تاجگردون افزود: نوع تحصیل کردهای و تنوع کار در این شهرستان به نسبت استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه تحصیل کردهای شهرستان گچساران متقاضی کار هستند، خاطرنشان کرد: تحصیل کردهای خانم در این شهرستان نیز تقاضای کار دارند اما شاید در استان این چنین نباشد.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه ۳۰ درصد از مشاغل ناخالص توسط زنان جامعه صورت می‌گیرید، افزود: این شهرستان متناسب با اشتغال زنان رشد نکرده است.

تاجگردون با اشاره به حوزه فرهنگ گفت: در حال حاضر حوزه خواهران در این شهرستان احداث و همچنین حوزه برادران نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در چند سال گذشته به شهرداری دوگنبدان خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی برای شهرداری دوگنبدان در پنج سال گذشته یک میلیارد تومان بوده که این اعتبارات با توجه به منابع غنی نفتی و گازی این شهرستان بسیار کم بوده است.

نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: به برکت دولت و اصلاح قوانین و حق و حقوق مناطق نفت‌خیز جنوب اعتبار دو درصد نفت به مناطق نفتی به ۳ درصد افزایش یافته است که این روند موجب پیشرفت در این مناطق خواهد شد.

تاجگردون خبر داد
پیشرفت ۲۵ درصدی ساختمان پردیس فرهنگی-هنری گچساران/تخصیص ۶ میلیارد تومان به پروژه در سال جاری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پردیس هنری گچساران در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم  گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در بازدیدی که به همراه استاندار جدید استان و دیگر مسوولان شهرستانی و استانی از پروژه‌های شهرستان گچساران داشت در بازدید از پروژه ساختمان پردیس  فرهنگی و هنری گچساران اظهار کرد: ساختمان پردیس فرهنگی و هنری گچساران هدیه نظام به هنرمندان گچسارانی است.

وی ادامه داد: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است با همین روند به جلو برود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه شهرستان گچساران با توجه به جمعیتش دارای ظرفیت‌های هنری بسیاری است، خاطرنشان کرد: هنرمندان گچسارانی توانمند و متعهد هستند و بارها و به دفعات مشاهده کرده‌ایم با وجود کمبود امکانات در کشور خوش درخشیده‌اند.

تاجگردون تصریح کرد: پردیس هنری گچساران دارای ۱۰ هزار متر مربع زمین با  ۶ هزار متر زیر بنا و  هشت سالن است که به عنوان خانه هنرمندان گچسارانی است.

وی با بیان اینکه چنین پروژه‌ای در کشور بی‌نظیر است گفت: قطعا فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری در شهرستان مهم‌ترین خواسته هنرمندان گچسارانی است و می‌تواند تضمین کننده آینده باشد.

تاجگردون با اشاره به ساختمان پردیس هنری در این شهرستان عنوان کرد: این ساختمان دارای ۸ سالن موسیقی، سینما، تئاتر، همایش، گالری، کنفرانس، نگارخانه، موزه، سینما تکس و سالن‌های ۱۵۰ و ۴۰۰ نفری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد دارد، ابراز کرد: برای ساخت ستون‎‌های این ساختمان مبلغ چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به احداث این ساختمان تخصیص داده شده، خاطرنشان کرد: در سالجاری مبلغ ۶ میلیارد تومان برای احداث این ساختمان اختصاص یافته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president