آوای جنوب

فرماندار گچساران: ۲۵ درصد صادرات نفتی کشور در گچساران تولید می‌شود/گچساران شاه‌ راه استان‌های جنوبی در کشور

فرماندار گچساران با بیان این که شهرستان گچساران دارای منابع غنی نفتی و گازی است، گفت: ۲۵ درصد از صادرات نفتی کشور در شهرستان گچساران تولید می‌شود.
آوای جنوب
فرماندار گچساران با بیان این که شهرستان گچساران دارای منابع غنی نفتی و گازی است، گفت: ۲۵ درصد از صادرات نفتی کشور در شهرستان گچساران تولید می‌شود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، صبح امروز نشست شورای اداری با حضور استاندار، معاون عمرانی، نماینده مردم گچساران و باشت و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: سخنرانی اخیر ترامپ در مورد ایران نشان داد که وی هیچ گونه آشنایی با اصول اولیه دیپلماتیک نداشته و  تهدیدهای او نشان دهنده جهالت او نسبت به برجام بوده و  ملت ما را نمی شناسد و از گذشته درس نگرفته است.

فرماندار گچساران افزود: ملت ایران مانند همیشه به جهان ثابت کردند که پشت سر مقام معظم رهبری خود مانند کوه ایستادند.

وی با بیان اینکه سخنان اخیر ترامپ نه تنها منطقی نیست بلکه از سر هیجانات احساسی بی مبنا است و هیچ اثری در سیاست‌های کشور ما نخواهد داشت، گفت: تهدیدهای کلامی دشمن نشان دهنده ضعف آنها در برابر این ملت است، ملت ما جنگ طلب نیست اما در عمل نشان داده است هر تهدیدی علیه استقلال و تمامیت ارضی خود را در نطفه خفه خواهد کرد.

رحیمی  با اشاره به موضع گیری ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه تمام توان خود را برای حفظ انقلاب و پشتیبانی ملت ایران به کار گرفته و به همین دلیل دشمن نادان و بی خرد مانند ترامپ با ذکر سپاه به عنوان تشکلی تروریستی تنها دیوانگی خود را به نمایش می‌گذارد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر چقدر هم دشمنان ایران اسلامی تلاش کنند تا به زعم خود  درون کشور رخنه ایجاد کرده و به نظام و مردم و کشور ضربه وارد کنند آن عمل آنها  موجب وحدت و تلاش بیشتر در کشور خواهد شد.

رحیمی عنوان کرد: افرادی همچون ترامپ بدانند ملت ما هوشیاری کامل در مقابل فتنه‌ی‌ دشمنان دارند و این ملت یار و یاور رهبر خود بوده و ادامه دهنده راه و خون شهدا هستیم.

فرماندار گچساران  در ادامه با اشاره به مشخصات شهرستان گچساران خاطر نشان کرد: شهرستان گچساران با جمعیتی بالغ بر۱۲۴ هزار نفر دارای یک بخش مرکزی و ۴ دهستان است که ۸۰ درصد از این جمعیت در  شهر دوگنبدان ساکن هستند.

رحیمی با بیان اینکه  شهرستان نفت‌خیز گچساران در زمان انقلاب با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را به انقلاب  تقدیم کرده است، بیان کرد: این شهرستان دارای  ۳۶۰ شهید  است.

وی ادامه داد: شهرستان گچساران دارای ۱۰۰ نفر آزاده،  دو هزار نفر جانباز، تعداد ۲۸۵ والدین شهدا و تعداد ۹۵ همسر شهید و همچنین ۲۴۹ فرزند شهید است.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران به عنوان شاه‌ راه استان‌های جنوبی در کشور محسوب می‌شود، گفت: این شهرستان در یک مسیر ترانزیتی جاده‌ای قرار گرفته است.

فرماندار گچساران  در ادامه با بیان این که  شهرستان گچساران دارای منابع غنی نفتی و گازی است، عنوان کرد:  ۲۵ درصد از صادرات نفتی کشور در شهرستان گچساران تولید می‌شود.

رحیمی به دو سد ذخایر آبی در این شهرستان اشاره و  اظهار کرد: وجود دو سد کوثر و چم شیر در این شهرستان  و همچنین  دو دشت حاصلخیز  در مناطق امامزاده جعفر، لیشتر و خیرآباد رونق را به منطقه خواهد داد.

وی  همچنین به بقاع متبرکه موجود در این شهرستان اشاره و خاطرنشان ساخت:  وجود بقاع متبرکه بسیار به خصوص حرم بی بی حکیمه (س) در این شهرستان  از دیگر برکات این شهرستان است.

فرماندار گچساران با اشاره به این که کنگره ملی در حرم بی‌بی حکیمه خاتون برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر مسوولان خواستار برگزاری کنگره بین‌المللی در این مرقد مطهر را دارند.

رحیمی با بیان اینکه  خوشبختانه در این شهرستان با تعامل و همراهی و همدلی موجود میان  مسوولان و نماینده این حوزه  وجود داشته، افزود: در چند سال گذشته  اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای  در این شهرستان انجام شده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. هم شهری گفت:

    حیف تاجگردون که بعضی از مدیران ضعیف و انتخابی او الخصوص ملک زاده ریزش رای او رادرمیان مردم به ۷۰ درصد افزایش داده است جناب دکتر تاجگردون اگه درفکرشرکت مجدد در انتخابات می باشد باید در اسرع وقت نسبت به تغییر ریاست دانشگاه ازاد وتعداد.دیگری از مسولان کم کار اقدام نماید .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president