آوای جنوب

تاجگردون: پس از بهسازی خیابان بلادیان هیچ دستگاه خدمات رسانی تا ده سال حق هیچگونه حفاری را در این خیابان ندارد

غلامرضا تاجگردون گفت: در چند روز آینده پروژه ساماندهی خیابان بلادیان وارد فاز جدید خواهد شد.
غلامرضا تاجگردون گفت: در چند روز آینده پروژه ساماندهی خیابان بلادیان وارد فاز جدید خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، ظهر امروز جلسه اجرای فاز اول پروژه ساماندهی خیابان بلادیان که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، فرمانداران و مشاوران اجرای طرح و روسای خدمات‌رسان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه در چند روز آینده  پروژه ساماندهی خیابان بلادیان وارد فاز جدید خود خواهد شد، اظهار کرد: کار ساماندهی و اجرای عملیات بهسازی و نوسازی این خیابان دارای ظرافت خاصی است.

وی با بیان اینکه  در ماه کنونی برخی اقدامات اعم از فاز جدید نوسازی و بهسازی خیابان بلادیان که شامل خاکبرداری، آرماتور بندی و بتن‌ریزی، حفاری و فونداسیون داخل خیابان، اصلان عبور کابل‌های برق ،دیوارچینی و سیمان‌کاری بالای مغازه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای شروع عملیات بهسازی و نوسازی خیابان بلادیان انجام شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به قرار داد اولیه برای اجرای فاز اول ضلع جنوبی خیابان بلادیان گفت:  قرارداد اولیه پروژه بهسازی و احیای خیابان بلادیان ۵۴ میلیارد ریال است و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا اسفندماه به پایان برسد.

تاجگردون با بیان اینکه مهم‌ترین کار بازسازی خیابان بلادیان تخریب است، عنوان کرد:  برای اجرای فاز اول بازسازی خیابان بلادیان باید تلاش شود که در این مدت زمان کار بازآفرینی خیابان بلادیان بدون وقفه صورت بگیرد.

وی با اشاره به حساسیت موضوع اجرای طرح بازآفرینی خیابان بلادیان گفت: خیابان بلادیان مکان تردد، کسب و کار ساکنان این شهر است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای بیان کرد: این طرح شامل تبدیل خیابان شهید بلادیان به پیاده‌رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است و علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی و زیباشناختی دارد.

وی گفت: اصل زمان تعریف شده برای اتمام ضلع جنوبی پروژه ۶ ماه بوده و باید تا قبل از پایان اسفند ماه این پروژه بزرگ به اتمام برسد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  ظرف مدت یک هفته باید روشنایی خیابان بلادیان در دستور کار  و تعریف قرار بگیرد.

تاجگردون با بیان اینکه بعد از بازسازی خیابان بلادیان دستگاه‌های خدمات رسان حق هیچ گونه کنده کاری را در این خیابان را ندارند، عنوان کرد:بعد از بهسازی خیابان بلادیان هیچ دستگاه خدمات رسان اعم از آب و فاضلاب و برق و گاز در یک افق ۱۰ ساله حق هیچ گونه کنده کاری را نخواهند داشت.

اجرای احیای بافت فرسوده دوگنبدان  اولین نقطه در ایجاد و پیاده سازی یک طرح جدید در کشور است

عزیزالله مهدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد:  اجرای احیای بافت فرسوده دوگنبدان  اولین نقطه در ایجاد و پیاده سازی یک طرح جدید در کشور است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد روستایی و آسیب دیده در سطح کشور در طول ۱۰ سال تا کنون بهسازی شده است، افزود: این تعداد واحد روستایی از ابتدای آغاز طرح توسعه تا کنون باسازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۹۵۰ هزار واحد روستایی تعداد  یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در غالب بهسازی و باز سازی و همچنین تعداد۳۵۰  هزار واحد نیز در مناطق سانحه دیده در کشور صورت گرفته است.

مهدیان عنوان کرد: تلاش می‌شود این روند نیز در قانون برنامه ششم ادامه پیدا کند و واحدهای فرسوده روستایی بیشتری نیز نوسازی و بازسازی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با اشاره به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی در کشور خاطر نشان کرد: در ابتدای اجرای این طرح تنها ۸ درصد از خانه‌های روستایی کشور مقاوم سازی یا دارای سازه بودند که در حال حاضر این میزان به ۴۰ درصد رسیده است.

مهدیان با اشاره به روند رو به رشد نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی بیان کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال این میزان به ۷۵ درصد نیز برسد.

وی افزود:  پیش‌بینی می‌شود هر سال در کشور ۲۰۰ هزار واحد روستایی سهمیه نوسازی وجود دارد که به آنها تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با کار مزد ۵ درصد پرداخت می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با بیان اینکه در روستاهای کشور حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد، گفت: واحدهای روستایی با کمک نهادهای حمایتی اعم از بهزیستی و کمیته امداد و خانواده‌های مستضعف علاوه بر پرداخت تسهیلات،کمک‌های بلاعوض نیز در زمینه بهسازی واحدها به آنها پرداخت می شود.
وی با اشاره به خانواده‌های دارای دو معلولی که فاقد مسکن هستند، عنوان کرد: خانواده‌های دارای دو معلول و یا بیشتر علاوه بر تسهیلات ۱۸۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در یافت خواهند کرد که این مبلغ از سوی بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین می‌شود.

معاون باز سازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات و کمک‌ها سازمان ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این راه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

مهدیان بیان کرد: از محل حساب سد حضرت  امام مبلغ ۳۵ میلیون ریال برای بازسازی  برای نوسازی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در سال جاری و سال آینده کمک خواهد شد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰ تا ۱۵ هزار واحد از این تعداد را علاوه بر پرداخت تسهیلات به آنهایی که توان پرداخت نداشته و مستضعف هستند کمک خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
۱۰۰۰واحد بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسید
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون ۱۰۰۰ واحد بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

ظهر امروز نشست بررسی مشکلات بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده مردم گچساران و باشت، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیر عاملان بانک‌ها در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:  اجرای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان که با تلاش نماینده در حال اجرا است به عنوان یک پایلوت در کشور معرفی می‌شود.

ابراهیم فرزانه ادامه داد: با وجود مشکلاتی که در زمینه نوسازی و بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان وجود داشت اما این طرح تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد پنج هزار و ۳۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان قرار گرفته است، افزود:  تا کنون تعداد یک هزار واحد به مرحله بهره‌برداری، تعداد ۵۰۰ واحد در مرحله اتمام کار و تعداد ۷۰۰ واحد در مرحله اجرای سقف واحدهای مسکونی خود هستند.

فرزانه با بیان اینکه بازسازی و نوسازی واحدها در بافت فرسوده دوگنبدان با همکاری و هماهنگی چند دستگاه خدمات‌رسان در شهر دوگنبدان صورت گرفته است، اذعان کرد: زمانی که مسوولان به پای کار بیایند مردم نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ چهل میلیون تومان وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت چند ساله و همچنین مبلغ ۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض  برای  متقاضیان نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان  به صورت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هزینه‌های تخریب، آواربرداری، قطع و وصل انشعابات، مجوز نقشه و پروانه ساخت به صورت رایگان برای اهالی ساکن در بافت فرسوده دوگنبدان صورت گرفته است.

فرزانه خاطرنشان کرد: مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریال  از سوی دولت برای نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان مصوب شده که می‌توان گفت امکان چنین فرصتی برای تخریب و نوسازی این بافت دیگر فراهم نخواهد شد.

 

  

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president