آوای جنوب

یخ مزایای ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد آب می‌شود/ بازگشت به کار ایثارگران بازنشسته بدون پیش‌بینی لازم بوده است

در نشست جهادگران ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مسائلی چون محدودیت‌های طرح بازگشت به کار جانبازان شاغل مطرح شد.
آوای جنوب
در نشست جهادگران ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مسائلی چون محدودیت‌های طرح بازگشت به کار جانبازان شاغل مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هدایت نواب شامگاه سه شنبه با حضور در جمع ایثارگران شاغل در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد صحبت‌ها و انتظارات آن‌ها را شنید و قول داد تا نهایت همکاری را برای کاهش این مشکلات درمرکز انجام دهد.

مشاورمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی که به همراه میرشفیعیان، معاون امور اجرایی کانون سنگرسازان بی‌سنگر این وزارتخانه به یاسوج سفر کرد، اظهار داشت: رفع مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا در اولویت این وزارتخانه است که در همین زمینه طرح‌ها و برنامه‌هایی در دست اجرا است.

وی از نقش والای جهاد کشاورزی در دوران جنگ گفت و افزود: بخش زیادی از کارمندان جهاد کشاورزی، ایثارگر هستند که می‌توان گفت این وزارتخانه یک گنجینه و ستون ارزشمند برای دفاع مقدسمحسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی نیز در این نشست با بیان اینکه ایثارگران برای خدا به میدان جنگ رفتند، گفت: اینکه اکنون آن‌ها برایحق و حقوقشان پیگیر باشند و دوندگی کنند، در شأن آن‌ها نیست و مسئولان دولتی و حاکمیتی وظیفه دارند به فکر این قشر ارزشمند و مطالبات و حقوق آن‌ها باشند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‎فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز هم کسی چشم چپ به این مملکت داشته باشد باز هم همین ایثارگران و جانبازان هستند که به میدان می‌آیند و باید قدر این‌ها را دانست و برای رفاه آنان تلاش کرد.

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: اینگونه نیست که برخی می‌گویند، ایثارگران به دلیل بی‌مهری‌هایی که به آنان شده سرخورده شده و مدافع این انقلاب و این نظام نیستند بلکه این قشر همیشه مدافع این مرز و بوم و ارزش‌های آن خواهند بود.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‎فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: یخ مزایای ایثارگری تا از تهران به استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد برسد، آب می‌شود که لازم است فکری اساسی در زمینه حق و حقوق ایثارگران شاغل در جهاد کشاورزی شود.

جعفر گوهرگانی نیز در این نشست گفت: جایگاه ایثارگران آنقدر والا و مهم هست که در اولویت تصمیم‌گیری‌ها باشند اما واقعیت آن است آنگونه که شایسته این قشر است، کاری صورت نگرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که خودش یک ایثارگر دفاع مقدس است، با بیان اینکه تا هر جا که ممکن بود برای ایثارگران تلاش کردیم.

او گفت که هر آنچه در چنته داشتیم تاجایی که به دیگر کارمندان فشاری نیاید و دستگاه‌های نظارتی نیز مانع نشوند، انجام دادیم اما مشکلات و مطالبات این قشر همچنان پابرجا است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برگشت به کار جانبازان یکی از این مطالبات است که متأسفانه هیچ اعتبار و پست سازمانی برای آنان در نظر گرفته نشد اما تصمیم بر بازگشت آنها گرفته شد و این مشکلات زیادی را به وجود آورد.

وی افزود: بسیاری از ایثارگران بازنشسته دارای جایگاه بالای مدیریتی و اداری بودند که اگر اکنون بخواهند به کار خود برگردند، جایگاه سازمانی برای آن‌ها وجود ندارد و اینگونه بازگشت به کار این افراد که تعداد زیادی از آنان فرماندهان دوران جنگ هم بودند، کسر شأنی برای آنان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: کاش به جای تصمیم برگشت به کار ایثارگران بازنشسته، یکی از فرزندان آنان را استخدام می‌کردند چرا که هزینه استخدام دو فرزند این افراد از هزینه بازگشت به کار آنها هم کمتر است و به کارگیری فرزندان بیکار آنان نیز از هر لحاظ بهتر و مستحق‌تر است.

محمدطاهر محمودی نیز در این نشست با بیان اینکه خدمات نظامم اسلامی به ایثارگران کم نبوده اما حجم مشکلات و نیازهای آنان بسیار زیاد است، اظهار کرد: نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در هشت سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست و امروز بر همه ما واجب است که بهترین خدمات را بدون منت به این قشر ارزشمند ارائه دهیم.

در این نشست چندین نماینده ایثارگران شاغل در جهاد کشاورزی به بیان مشکلات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president