آوای جنوب

بازدید استاندار از بحرانی‌ترین پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد/وقتی حسن‌آقا و حسین‌آقا اجازه کار نمی‌دهند+تصاویر

استاندار از بحرانی‌ترین پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
بازدید استاندار از بحرانی‌ترین پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد/وقتی حسن‌آقا و حسین‌آقا اجازه کار نمی‌دهند/احمدی هم از وعده‌های عملی نشده خبر دارد/پروژه‌ای که ۲۴ میلیارد اعتبار می‌خواهد
استاندار از بحرانی‌ترین پروژه نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

یکی از پروژه‌هایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نخستین بازدید خود از پروژه‌های عمرانی استان از آن دیدن کرد پروژه پل سوم بشار بود.

پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار در این بازدید با بیان این که از مشکلات اصلی پروژه نبود راه دسترسی است افزود: در طرح اولیه پل هیچ راه دسترسی در نظر گرفته نشده بود.

در ادامه محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه پل سوم بشار به عنوان بحرانی‌ترین پروژه در استان یاد کرد و گفت: وضعیت معارض به گونه‌ای است که ما پیمانکار می‌گیریم و قرارداد می‌بندیم اما یکباره حسن‌آقا و حسین‌آقا سر در می‌آورند و اجازه کار نمی‌دهند.

وی به ادعای معارضین در این پروژه اشاره کرد و گفت: آن‌ها ادعای ۳ تا ۴ میلیارد تومانی دارند اما ما به دنبال کارشناسی شدن وضعیت هستیم تا رقم و مبلغ واقعی تعیین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به این که توان خرید زمین از مالکین را نداریم افزود: در این پروژه ۸ میلیارد تومان بدهکاریم و با پیمانکار جدید هم قرارداد ۱۶ میلیارد تومانی داریم و از روزی هم که به استان آمده‌ایم چیزی دست ما را نگرفته است.

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در بدو حضور در این پروژه گویی که از قبل وضعیت پروژه را می‌دانسته و وعده‌های یک ماهه و ۷۵ روزه هم به گوش وی رسیده است از مسؤولان خواست که اگر وعده یک ماهه و دو ماهه می‌دهند این وعده‌ها عملی باشد.

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بیمارستان بزرگ یاسوج
بیمارستانی با تخت‌های نامعلوم/پروژه‌ای که برای تکمیل ۲۰ میلیارد دیگر نیاز دارد/تصمیم عاقلانه استاندار و ایرادات وارده به ظریف‌کاری‌های بیمارستان
در حالی یکی از دست‌اندرکاران ساخت بیمارستان گزارش کار به استاندار می‌داد که بر خلاف رویه گذشته به جای ۲۸۳ تختخواب صحبت از ۲۷۴ تخت شد و این بیمارستان را ۲۷۴ تختخوابی معرفی کرد.

یکی از پروژه‌هایی که در بازدید یک روزه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در اولین بازدید از پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفت بیمارستان بزرگ شهر یاسوج بود که با وضعیت کنونی دیگر نمی‌توان عدد واقعی تخت‌های آن را بیان کرد.

امروز در حالی یکی از دست‌اندرکاران ساخت بیمارستان گزارش کار به استاندار می‌داد که بر خلاف رویه گذشته به جای ۲۸۳ تختخواب صحبت از ۲۷۴ تخت شد و این بیمارستان را ۲۷۴ تختخوابی معرفی کرد.

تا پیش از این و برای مدتی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی معرفی شده بود که بعدها بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی نام گرفت و امروز هم از آن به عنوان بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی یاد شد.

از همه این‌ها گذشته امروز با حرف‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری ساخت بیمارستان معلوم شد که پروژه به اعتبار سنگین ۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل نیاز دارد.

محمدعلی علیمردانی گفت: بیمارستان برای تکمیل شدن به ۸ میلیارد تومان طلب پیمانکار و ۱۲ میلیارد تومان دیگر جهت اجرای عملیات‌های مختلف ساختمانی نیاز دارد.

یکی از پیشنهاداتی که توسط مدیرکل راه و شهرسازی مطرح شد موضوع خرید بازارچه کناری بیمارستان برای آینده جهت پارکینگ بود که استاندار خواست قبل از این کارها ابتدا خود بیمارستان تکمیل شود و سپس کارهای دیگر را انجام دهند.

اما در این میان نکته‌سنجی استاندار مورد توجه حاضرین قرار گرفت که به نازک کاری صورت گرفته در داخل ساختمان ایراد وارد کرد و از مسؤولان دست اندرکار ساخت خواست که به دلیل اهمیت بیمارستان با دقت بیشتر کارهای نازک‌کاری اعم از چسباندن کاشی و سرامیک‌ها و همچنین سایر کارها را انجام دهند.

در این بازدید معلوم شد که اولا این بیمارستان ۲۷۴ تختخوابی است چرا که متولیان امر بعضی از تخت‌ها را به عنوان تخت بیمارستانی قابل شمارش تأیید نکرده‌اند.

همچنین بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۹ هزار متر مربع ساخته شده که زیربنای آن ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۸۰۰ مترمربع نیز زیربنای ساختمان‌های جانبی آن است.

این کار از اول سال ۸۷ آغاز شده و تقریبا همه بخش‌ها را دارد و جنرال است که ۹ اتاق عمل در آن دیده شده و ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بخش بستری در بالا، بخش‌های جراحی در میانه و اورژانس و ساختمان اداری در پایین قرار گرفته و در ۸ طبقه ساخته می‌شود.

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساختمان جدید استانداری
وقتی حتی به ساختمان جدید استانداری ریالی تخصیص داده نمی‌شود/پروژه‌ای که ۳ بار تغییر ماهیت داد/ساختمانی که دستشویی و آسانسور برای آن در نظر گرفته نشد!
یکی از پروژه‌هایی که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار از آن بازدید کرد پروژه ساختمان نیمه تمام استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود و به نوعی استاندار استارت بازدید از پروژه‌های عمرانی استان را از ساختمان استانداری در دو قدمی دفتر محل کار خود کلید زد.

یکی از پروژه‌هایی که استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار از آن بازدید کرد پروژه ساختمان نیمه تمام استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود و به نوعی استاندار استارت بازدید از پروژه‌های عمرانی استان را از ساختمان استانداری در دو قدمی دفتر محل کار خود کلید زد.

در این بازید که معاون عمرانی استاندار توضیحات لازم ار برای استاندار و هیأت همراه بازگو می‌کرد با بیان تغییر ماهیت سه باره این طرح گفت: پروژه ابتدا ملی بود سپس در زمان آقای صابری استاندار اسبق استانی شد و دوباره ملی شد.

نیک‌اقبالی با بیان این که ۶۰۰۰ متر برای این ساختمان جوابگو نبود افزود: با اصلاحیه‌ای که انجام دادیم به ۱۲ هزار متر تبدیل شد و ۴ طیقه را ۶ طبقه کردیم.

این مسؤول در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سوله در وسط ساخته شده بود و طراحی را خراب می‌کرد، افزود: در داخل دستشویی به اندازه کافی پیش‌بینی نشده بود و آسانسور هم نداشت که آن را به روز کردیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پارسال برای این ساختمان ۷ میلیارد تومان گذاشته بودند که یک میلیارد تومان آن تخصیص یافت و امسال هم ۷ میلیارد تومان که یک ریال تخصیص نیافته است.

به گزارش فارس، یکی از قسمت‌هایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آن بازدید کرد سالن آمفی تئاتر ساختمان بود که دیواره‌های آن با چوب تزیین شده بود و استاندار دستور داد که برای جلوگیری از خراب شدن این سالن تا هنگام تکمیل کل ساختمان، درب آن را ببندند تا بر اثر سردی و گرمی هوا و رفت و آمد خراب نشود.

همچنین یکی از ایراداتی که در این بازدید عنوان شد مربوط به نشست و برخاست بالگرد در اسختمان است که به دلیل نبود پد، بالگرد نمی‌تواند در ساختمان بنشیند.

معاون استاندار یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این ساختمان را تلفیقی از نماد اسلامی و مدرن ذکر کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president