آوای جنوب

حواشی نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد و استاندار جدید/ استانداری که مشاهده کرد اینجا چه خبر است/از منع مدیران بی‌‌نظم از حضور در جلسه تا..

منع مدیران بی‌‌نظم از حضور در جلسه/از کجا معلوم دغدغه مدیران اشتغال است؟/اشتغال با توصیه اخلاقی ایجاد نمی‌شود/وقتی فقط گوشه کًت‌ها خاکی می‌شود

آوای جنوب

در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که اشتغال با توصیه اخلاقی ایجاد نمی‌شود.

کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در حالی برگزار شد که استاندار جدید استان نشان داد برای موضوع اشتغال دغدغه زیادی دارد و مدیران باید از این پس در حوزه اشتغال عمل را به جای حرف تحویل مدیر ارشد استانی دهند.

در این نشست دیالوگ‌هایی رد و بدل شد که در نوع خود اگر نگوییم بی‌نظیر بلکه کم‌نظیر بود و تنها در دوره برخی استانداران چنین به چالش کشیدن سفت و سخت مدیران را نظاره‌گر بودیم.

در این نشست احمدی استاندار از یکی از مدیران طلب صورت جلسه نشست قبلی را کرد و گفت: باید در هر نشستی مصوبه جلسه قبلی مد نظر قرار بگیرد و ببینیم که از آن جلسه تا این جلسه چه کار کرده‌ایم لذا از کجا معلوم می‌شود که اولویت مدیران اشتغال بوده است؟

این مسؤول گفت: اینجا ساز و کار اداری است و نمی‌توان هیأتی کار کنیم و مگر می‌شود و می‌توان بدون صورت جلسه کار کرد؟

وی گفت: در بحث اشتغال باید نتیجه به رفاه ختم شود نه این که توصیه اخلاقی برای اشتغال داشته باشیم و دستگاه‌ها باید بگویند که برای اشتغال چه کرده‌اند.

احمدی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه برای حل مشکل نباید دستگاه‌ها به هم ایراد بگیرند در جمع‌بندی ایرادات مدیران جهاد کشاورزی و اداره کار به یکدیگر گفت: اگر ایرادی هم باشد باید به دستورالعمل‌های ملی باشد نه این که در جلسه‌ای یک مدیر بگوید این گونه است و دیگری بگوید این گونه نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید بگویند چه سهمی از ایجاد اشتغال دارند تصریح کرد: نباید تنها گوشه کت‌مان خاکی شود بلکه برای اشتغال باید عملا وارد کارزار شویم.

در این نشست که استاندار نسبت به انضباط کاری و حضور به موقع در نشست‌ها تأکید فراوانی داشت مدیرانی که صبح امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با تاخیر حاضر شدند به دستور استاندار از ورود به جلسه منع شدند.

همه دغدغه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اشتغال
احمدی: مدیریت اشتغال با من؛ حوزه سیاسی و عمرانی با دیگران/ از معاون درجه ۲ و ۳ کاری برنمی‌آید/ جدیت ما به خاطر کار است نه اقتدار/ارزیابی اصلی مدیران در حوزه اشتغا‌ل‌زایی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جدیت ما به خاطر کار است نه اقتدار.

 کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت موضوع اشتغال در سال جاری گفت: دغدغه حاکمیت و دولت اشتغال است و دولت تدبیر و امید نسبت به موضوع اشتغال و کارآفرینی دغدغه زیادی دارد.

این مسوول ارشد اجرایی در ادامه اظهارات خود با بیان این که دغدغه اول مدیریت ملی و استانی باید موضوع اشتغال باشد افزود: وقتی جوانان استان و کشور بیکارند نباید خود را کارگزار نظام بدانیم اما دغدغه کار و اشتغال آن‌ها را نداشته باشیم.

وی گفت: به همین خاطر برخی از شورها هستند که حتما باید مدیران در آن‌ها حضور داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به شورای اشتغال، شورای اداری، شورای برنامه‌ریزی و کارگروه اقتصاد مقاومتی است که مدیران خودشان باید حضور داشته باشند و این گونه نباشد که مدیری برای این شوراها معاون درجه ۲ و ۳ خود را بفرستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در کارگروه اشتغال استان گفت: وقتی مدیری در چنین جلساتی نباشد گاها اطلاعاتی داده می‌شود که مبنای برنامه‌ریزی ما نیستند و مشکل ایجاد می‌شود.

احمدی در ادامه افزود: در جلساتی که خود من حضور دارم مدیران هم باید باشند و نباید به این دلیل که سمیناری و نشستی برگزار می‌کنند در این جلسات حضور نداشته باشند چرا که ما درجه اهمیت سمینارها و همایش‌ها را می‌دانیم.

این مسؤول ارشد اجرایی با تأکید بر این که توضیحی به غیر از توضیح مدیر دستگاه را نمی‌پذیرم خاطرنشان کرد: تا اهمیتی به کارها داده نشود کار ما پیش نمی‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن اکنون تنها از معبر اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است افزود: این پیچ را هم عبور خواهیم کرد و کسانی پیروز میدان هستند که برای خدمت به مردم تلاش کنند.

احمدی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع‌بندی مطالب مورد نظر در کارگروه اشتغال با بیان اینکه دغدغه ما در کارها بحث اقتدار نیست بلکه بحث کار و تلاش است افزود: وقتی دولت برای اشتغال ۳۰ هزار میلیارد تومان پول گذاشته هدف این بوده که ما هم برای اشتغال و رفع بیکاری تلاش کنیم لذا هدف پخش پول نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به این که وقتی تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام می‌کنند یعنی این که مشکل دارند افزود: برای همین است که خودم موضوع اشتغال را به عنوان اولویت اول استان مدیریت می‌کنم و حوزه عمرانی و سیاسی را به دوستان و همکاران می‌سپارم.

این مسؤول ارشد اجرایی با انتقاد از مسؤولانی که دیر به جلسات می‌آیند افزود: وقتی می‌گوییم جلسه راس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود اگر مدیری ساعت ۹ و نیم آمد به معنای اهمیت ندادن به کار است و چنین مدیری دغدغه ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    سلام درود خدا بر جناب دکتر احمدی استاندار تازه نفس دلسوز جوانان این جوانان است که نگذر کشور اسلامی ما دست دشمن بیفتند امروز اگر جوانی در طول چهارده سال زحمت کشید وزندگی پدرش را هزینه در س ودریس ودانشکا ودکترا کرده نیاز به کار واشتغال دارد جناب اقای دکتر احمدی استاندار عزیز ممنون هستیم که فکر این جوانان هستی که اشتغال بکار شوند ونگذارید با دشمنان امروزه که این کشور تو دهنی امریکا میزنند بیفتد جوانان ما به خصوص قشر فقیر که هیچ چیزی از خودشان ندارند بیکارند وبعضی از مدیران کل ادارات در این کوشه مامله های به خودشان انجام میدهند وفامیلهای خودشان رابر سر کار میبرند وکه نیازی به هیچ چیزی امروزا ندارند وتمام از خانوادهای سرمایدار بر سرکار میبرند ودر یک خانوادهای خودشان چهار تا پنج نفر بر سر کار میبرند ولی بر یک خانواده فقیری که از پدر تا برادران بزگشان در این انقلاب وهشت سال جنگ زحمت کشیدند وهیچ بارتی در ادارات ندارند برسر کار نخواهیم رفت مولای امیرلمومنین میگشت بر درخانهای فقیر در میزد یک لقمه نان میداد ما هم انتظار از حضرت عالی داریم که همان راه امیرالمومنین راپیش ببرید از لطف حضرت عالی ممنونیم که در فکر جوانان این استان هستید وتذکرتان را به مدیران داداید از لطف کرم حضرت عالی ممنون هستیم به خدای بزگ میسپاریم شما برادر تاز نفس وزحمت کش را نگذارید مثل سالهای قبل بیفتد که همه فامیل گرایی وخان کخدایی شد دست به همراه امیرالمومنین باشد من الله توفیق

  2. احسان ج گفت:

    درود خدا وسلام شهیدا برشما باد جناب دکتر احمدی استاندار عزیز بند یک بسیجی هستم که عمرم رادر جنگ گزرندام هرچند که خود حضرت عالی مرد جنگ بودید بچه غرب همان منطقه جنگ بودید سلام برشما برادر بسیجی دلسوز که فکر این جوانان عزیز هم استانی این استان میباشید جوانی به طول چهاده تا هفده سال زحمت میکشد درس میخواند بخصوص در خانوادهای قشر فقیر که پدانشان با بدبختی وکارگری وکشاورزی زحمت میکشد فرزندش را با بدبختی به فوق دیپلم تا ارشدی دکترا میرساند ولی ان جوان بیکار میماند همین جوانان هستند که باید این انقلاب را نگهداری بکنند چرا مدیران در موقعیت پستی خودشات با مدیران اینجاها برای خودشان باهم دیگر مامله هایی انجام میدهند او فامیل این مدیر در اداره خودش جا میگذار وان مدیر فامیا این مدیر را بکار میگیرد ایا به نظر حضرت عالی این کار درست است پس سپس باید قشر فقیر ومستعضف باید دراین جا که مدیران باهمدیگد باهم مامله کاری میکنند بقیه دیگران بسوزند باز هم یگر تشکر میکنیم از لطف حضرت عالی در فکر این جوانان قشر فقیر این استان میباشید که مدیرانتان را تذکر داداید جناب اقای دکتر عزیز استاندار محبوبمان اقای احمد چرا در اینجا مدیران میایند در هر خانوار بین سه چهار نفر از بستگان خودشان بکار میگیرند ولی به فکر خانواده معلول وفقیر نمی باشد انشا الله که این موضوع با امدن شما خیر برکتی باشد برای خانوادهای فقیر بند به عنوان یک شروند وبرادر کوچک شما بنشیند وسر کشی با خانوادهای فقیری که نیا زمنداست در ادارات از فرزندانشان استفاده ببرید انشاالله خداوند پشتیبان حضرت عالی باشد وهمیار دست کاری جناب عالی باشد نگذاری حقی از کسی در این مکانهای کاریت زایه شود ممنونم از لطف کرم کارایی شما اردتمند شما حاج س انشاالله که بتوانیم همدیگر را به زودی ملاقات وزیارت بکنیم وخیلی چیزها در دل ماها هست درمورد بعضی ازاین مدیرانی که انجام داده اند با مدرک ومستنهد بدهیم خدمتتان انشاالله ما شما را به خدای بزرگ عالمین ربسپاریم من الله توفیق خدایار نگهدارتان باشد

  3. ناشناس گفت:

    درود بر احمدی عزیز استاندار

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president