آوای جنوب

تاجگردون: شهردار جدید و شورا هیچ‌گاه زیر ۱۰ میلیارد تومان بدهی نداشته باشند/مدیریت زینل‌زاده خاص بود/مدیران کم کار خودشان را پشت طائفه مخفی می‌کنند

غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست شورای اداری و مراسم تکریم و معارفه شهردار دوگنبدان با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: امروز تکریم از خدمت چهار ساله شهردار سابق و معارفه شهردار جدید است.
آوای جنوب
تاجگردون گفت: برخی مدیران کم کار خودشان را در پشت طایفه شان قایم می کنند و اصلا با کسی تعارف نداریم چرا که نه زمان ونه امکانات به ما اجازه می دهند که بخواهیم چنین رفتاری باخودمان داشته باشیم.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار گچساران که در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد،گفت: امروز هم تکریم و هم معارفه است و شاید در۴سال گذشته درمدیریت شهری شهر دوگنبدان حداقل گوشه ای از این بار سنگین را در کنار دیگر دوستان برداشتیم و کار کردیم.

 وی افزود: امروز تا زمانی که دوره نمایندگی این حقیر است می بایستی درکنار مجموعه مدیریتی شهرستان باشم ،شاید اگر فرصتی بود در جمع شورای اداری مبسوط صحبت می کردم، حرف های زیادی بود که می شد،زد.

تاجگردون اظهارکرد:در دوره ۴سال گذشته مدیریت شهری همیشه در صحبت هایم عرض کردم که وقتی که روز اول دوران خدمتم در کسوت نمایندگی بود از شهردار وقت آقای قاضی فرسئوال کردم که اعتبارات عمرانی شهرچقدر است که عددی حدود یک میلیارد تومان را مطرح کرد.

معضلی که تاجگردون را ترساند

وی گفت:فرسودگی بیش از حد شهر و نبود مدیریت جامع برمنابع و اجرای برنامه های شهری و نبود یک افق مناسب برای آینده شهری دوگنبدان در شاخصه های سرانه، معضلی بود که روز اول مرا ترساندو این بود که چطور می شود شهر را با این نگاه های خاصی که در رفتارهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجوددارد، اداره کرد.

تاجگردون گفت:خوشبختانه سلیقه های متعدد و اقوام مختلفی در این شهر وجود داشت و مدیریت این سلایق برای اداره امور شهر تدبیری بالایی می طلبید و خوشحالم که تمامی سلیقه ها و تمامی نگاه های سیاسی در شهر توانستند در شهر کارکنند و شهر را آن طور که نسبتا مطلوب است، اداره کنند.

شورای دوره چهارم خوب کارکرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:شورای دوره چهارم که من همیشه به صراحت عرض کرده ام که باید از این شورا تشکر کرد که خوب کار کردندو علی رغم سلیقه های مختلفی که شاید در یک شورا حاکم باشد و بخصوص بایک شهرداری که دارای سلیقه خاص خودش است ،کار ساده ای نبود.

وی گفت:تدبیرو از خود گذشتگی و نگاه به جلو مصلحت های مردم و شهری مواردی بود که نقاط مشترکی بین مدیریت شهری و تمامی دستگاه های اجرایی شهر را اداره می کرد.

نمی توان بامنابع بزرگ امابا سلیقه محدود کارکرد

تاجگردون تصریح کرد:امروز عدد ۶۰میلیارد تومان در مقابل یک میلیارد تومان عدی قابل توجهی است و قابل مقایسه نیست، مقیاس کارها و پروژه ها تغییر کرده است وقتی به این کارها نگاه می کنیم می بینیم در این شهر نمی شود کارهای بزرگ با مقیاس بزرگ ومنابع بزرگ امابا سلیقه محدود کارکرد.

از حاشیه ها پرهیز کنید

وی افزود:سینه گشاد ،سلیقه های متعدد و تنوع فکر می خواهد تا بتوان یک شهر خوب را اداره کند و از همه مهمتر یک تدبیرو مدیریت که بپذیرد یک مجموعه ای باید حرف نهایی را بزند و توصیه بنده به مدیریت جدید شهری در کنار یک شهردار جدید این است که جلو و افق را نگاه کنندو از حاشیه ها پرهیز کنید و هیچگاه کسانی که سعی می کنند از این واسطه دخلی برای خودشان درست کنند توجه نکنید و ببینید شهر چه چیزی احتیاج دارد.

تاجگردون ادامه داد:باید توجه داشت که عامه مردم چه می خواهند و آینده شهر چه می خواهد همیشه دوره ای را نگاه کنید که ماها نباشیم بعد از ما درباره دوره خدمتی ما چه می گویند و این کاری است که باید توجه کرد.

نماینده گچساران و باشت درمجلس اظهارکرد:آقای زینل زاده دارای سلیقه خاصی در مدیریت شهرداری گچساران بود و مدیریت ایشان هم خاص بود، شاید خیلی از ماها در خیلی از امور درباره سلیقه کاری ایشان، طوری بود که تحمل نداشته باشیم و وقتی ما تحمل سلیقه کسی را نداشته باشیم به معنای حذف آن فرد نیست.

دست شهر را گرفتیم و پروژه ها را جلو بردیم

وی گفت:درکنار دیگر فعالیت ها دست شهر را گرفتیم و پروژه ها را جلو بردیم و هنوز خیلی کارهای دیگر مانده است که باید با منابع محدود کارهای خوب را انجام دهیم.

تاجگردون تصریح کرد:در هفته نامه توازن نوشتم که وقتی که به این کنار گذر نگاه می کنم یاد مهندس حیدری از اعضای شورای دوره چهارم می افتم که ایده داد و خودش هم پایش ایستاد و در این شهر خیلی چیزهای دیگری هم است که اگر ببینی یاد خیلی افراد دیگر خواهی افتاد.

با گازباباکلان هم یاد احمدی نژاد می افتم

وی افزود:گاز مرا یاد صیدالی می اندازد با آب کشاورزی یاد گوهرگانی می افتم و نوشتم که با گازباباکلان هم یاد احمدی نژاد می افتم چون در یک جلسه رفتم نزد ایشان و درخواستم را پذیرفت.اما جاده پیچاب را هر کاری می کنم یاد کسی نمی افتم و فقط یاد خدا می افتم.

تاجگردون تصریح کرد:قطعا آقای زینل زاده نه شما بهترین بهترین ها بوده اید که بگوییم اگر شما نبودید شهر خواهد مرد و نه تاجگردون بهترن بهترین هاست که اگر نباشد شهر می میرد.شهر ما و مردم ما هزاران تاجگردون و زینل زاده دارند.

چون درکنار هم بودیم خوب کار کردیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:مهم این است که فرصت فراهم شود تا یک مجموعه فرصت خلاقیت و کار کردن را فراهم کنند.ماها همه چون درکنار هم بودیم خوب کار کردیم و از خیلی چیزها هم گذشتیم و از خیلی از سلیقه ها و مسائل سیاسی هم گذشتم و به نتیجه نسبتا مطلوبی هم رسیدیم.

ظفری دوگام از زینل زاده جلوتر است

وی افزود:امروز سکان این کشتی را شورای محترم شهرو استاندار محترم تحویل یک برادر ارزشمند دیگری بنام آقای ظفری می دهند.آقای ظفری دانش این کار را دارد و احاطه به موضوع دارد و یکسری فاکتورهای دیگر باید در کنارش قرار بگیرد تا خوب جلو برود و قطعا آقای ظفری از روز اول دوره اول شهرداری مهندس زینل زاده دو گام جلوتر است ،چون منابع وزیرساخت ها بهتر است.

تاجگردون ادامه داد:این بدان معنا است که اگر سرعت کشتی شورای قبل۸۰بود ، سرعت کشتی در دوره شهرداری آقای ظفری و شورای جدید باید ۱۲۰باشد.

سال طلایی شهردوگنبدان

نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:امسال و سال آینده، سال طلایی شهردوگنبدان است واقعا سال طلایی شهرداری برای پروژه های عمرانی است.

تاجگردون در پاسخ به سیدناصر حسینی که در صحبت هایش گفته بود شهرداری را بیش از ۹ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته اند تاکید کرد: رئیس شورا و آقای ظفری انتظار داریم که هروقت پیش روی شما ها قرار گرفتیم کمتر از ۱۰میلیارد تومان بدهی نداشته باشید، یعنی اینکه پیمانکاران توانمندی را انتخاب کنید که در امور اجرایی شهر به شهر کمک کنند.

زینل زاده تجربه اش را بدون منت به ظفری منتقل کند

وی با بیان اینکه شهرداری که بدهکار نباشد انگیزه برای کار کردن کم است ،گفت:من مطمئن هستم آقای ظفری در کنار مجموعه خوب مدیریت شهری و اعضای شورا موفق خواهند بود و حتما آقای زینل زاده وظیفه خودش می داند که تجربه خودش را در مدیریت شهری با اقای ظفری بدون منت منتقل کند.

مدیرانی که در پشت طایفه شان قایم می شوند

تاجگردون افزود:به توصیه بنده به حاشیه ها اصلا توجه نکنید که مهم اصل کار است.برخی مدیران کم کار خودشان را در پشت طایفه شان قایم می کنند که اصلا با کسی تعارف نداریم که نه زمان و امکانات به ما اجازه می دهند که بخواهیم چنین رفتاری باخودمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: من به عنوان خادم مردم و کسی که وظیفه خودش می داند بدون تعارف با انتقال دهنده مشکلات مردم و پیدا کردن راه  حل برای عبور از مشکلات کار می کنم و بدنبال این هم نباشیم از یک جایی که هستیم مثلا طایفه و تیره و جریان سیاسی را بررفتار مدیریت شهری حاکم کنیم.

نماینده گچساران و باشت گفت:این شهر قریب به ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد و در این شهر اقوام و جریانات سیاسی مختلف زندگی می کنند، خیابانی که آسفالت می شود ، معبری که باز می شود وپارکی که احداث می شود هیچگاه در جلوی این پارک یا خیابان ورود اصلاحطلب یا اصولگرا ممنوع را نزده اند.

زینل زاده سمج بود و نمی خندید

تاجگردون گفت:من حق ندارم بابت اینکه دل کسی خوش شود از ارائه خدمت مطلوب به مردم چشم پوشی کنم،آقای زینل زاده موفق و سربلند از این مسئولیت کنار می روند و من شهادت می دهم انسان زحمت کشی بود خوب کار کرد،سمج بود و البته که هیچ نمی خندید و فقط کارکردو کار. امیدوارم اقای ظفری دوچندان کار وزحمت آقای زینل زاده را داشته باشید و بیشتر  از ایشان به مردم لبخند بزند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president