آوای جنوب

گزارش ویژه از حضور عدل هاشمی در مناطق مختلف شهرستان چرام/از تذکرات جدی به برخی مدیران تا خبرهای خوش استخدامی+تصاویر

عدل هاشمی و برخی مدیران شهرستانی و استانی در بازدید یک روزه خود از شهرستان چرام به مناطق مختلف این شهرستان سفر و از پروژه های در دست احداث این شهرستان بازدید نمودند.
آوای جنوب

عدل هاشمی و برخی مدیران شهرستانی و استانی در بازدید یک روزه خود از شهرستان چرام به مناطق مختلف این شهرستان سفر و از پروژه های در دست احداث این شهرستان بازدید نمودند.

عدل هاشمی پور نماینده مردم ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی بازدید یک روزه ای را از مناطق مختلف شهرستان چرام انجام دادند که در این بازدید مهمترین مشکلات مناطق شهری و روستایی مورد ارزیابی قرار گرفت.
عدل هاشمی در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی ، شهرستان چرام گفت : با پیگیری های انجام شده امیدواریم این پروژه در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.
وی افزود : با توجه به قول مساعد بنیاد برکت ، امیدواریم تکمیل بیمارستان چرام از ۳ سال تجاوز نکند و در موعد مقرر خدمات رسانی به مردم شریف شهرستان چرام را آغاز کند.
عدل هاشمی با اشاره به برخی مباحث مربوط به زمان بهره برداری از دو بیمارستان چرام و لنده گفت : متاسفانه برخی در انعکاس خبرها دقت نمی کنند و زمان اعلام شده برای بهره برداری از بیمارستان لنده را ۲ سال اعلام کرده اند در صورتیکه من امیدوار به بهره برداری ۲ ساله هستم اما بنا بر احتمال بوجود آمدن مشکلات مالی یا موارد دیگر ، سعی می کنم زمان به بهره برداری رسیدن را با در نظر گرفتن تاخیرات احتمالی بیان کنم . اما این قول را می دهم که هم بیمارستان لنده و هم بیمارستان چرام در همین دوره ی نمایندگی تکمیل شود.
از تذکرات جدی به برخی مدیران تا خبرهای خوش استخدامی فسفاتی برای چرامی ها/ مدیری که می خواهد شق القمر کند! + تصاویر / در حال تکمیل ....
تذکرات جدی به برخی مدیران
عدل هاشمی در ادامه در خصوص تعامل مدیران با وی در جهت پیگیری اقدامات گفت : همیشه گلایه از برخی ادارات کل را داشته ام و الان هم این گلایه ها را دارم.
وی افزود : بیشترین اداراتی را که من با آن ها کار دارم ، آب منطقه ای ، آب و فاضلاب روستایی ، آب و فاضلاب شهری ، اداره کل راه و شهرسازی ، شرکت گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان است .
عدل هاشمی بیان کرد : از عملکرد شرکت گاز بسیار راضی هستم چرا که در خصوص پروژه های حوزه ی انتخابیه ما را رها نکردند و به ما کمک کردند . هم در ممبی سرآسیاب به ما کمک بسیار کردند . از شرکت توزیع نیروی برق استان هم ، علی رغم اینکه انتظار دارم ایستگاه های برق در چرام ، بهمئی ، لنده و دیشموک سریعتر تکمیل شوند و جلسه آن هم هفته گذشته برگزار شد ، اما را همراهی کرده اند ، خصوصا برای برق طسوج، برق توگبری و برق روستاها کمک کردند ، دستشان درد نکند.
 از تذکرات جدی به برخی مدیران تا خبرهای خوش استخدامی فسفاتی برای چرامی ها/ مدیری که می خواهد شق القمر کند! + تصاویر / در حال تکمیل ....
عدل هاشمی در خصوص پروژه های راه سازی هم گفت : همکاری اداره شهرسازی بهتر شده است اما هنوز نمی توانم بگویم از این اداره رضایت کامل دارم. در شهرستان چرام هم که رئیس جدید به گفته ی خودش قول داده شق القمر کند و باید ببینیم چه خواهد کرد! ولی باید به اداره راه و شهرسازی کمی زمان دهیم اما هر وقت جاده چرام را تکمیل و تحویل دادند ، آنوقت اعلام رضایت خواهیم کرد.
عدل هاشمی افزود : در خصوص دیگر مدیران هم آنها دارند کارشان را انجام می دهند و من فعلا کاری به کار آن ها ندارم ، اما در خصوص آموزش و پرورش گلایه هایی داشته ام و دارم ، با مدیر کل آموزش و پرورش نشست هایی داشته ام و موارد را بیان کرده ام . متاسفانه عدالت و انصاف در کار آن ها نیست. و اگر با قاطعیت تصمیم نگیرند ، آقای بطحایی ، وزیر آموزش و پرورش را به مجلس می کشانم.

کمک های ویژه وزارت نفت را برای بهمئی گرفته ایم

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات و وضعیت پروژه های بهمئی گفت : همین جا بر خود لازم می بینم که از آقای زنگنه وزیر نفت ، تقدیر و تشکر نمایم ، چرا که با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار خارج از همه ی سر فصل های استانی و ۱ درصد و ۲ درصد نفت ، به این شهرستان کمک نمودند که الان با همین اعتبارات جاده جایزان به لیکک فعال است و می تواند مسیر دسترسی مردم بهمئی به خوزستان را ۴۰ کیلومتر کاهش دهد.
وی افزود : وزارت نفت ، ۱۰ میلیارد تومان هم برای احداث اماکن ورزشی بهمئی اختصاص داده اند که الان سالن های ورزشی چند منظوره ممبی ، سرآسیاب ، لیکک ،چمن مصنوعی در گچ بلند ، سیاهشیر و شهرک ولی عصر ، پیمانکار مشخص شده و در حال پیگیری روند اجرایی هستیم.
 هاشمی ادامه داد : موضوع دیگر ، گازرسانی روستا هاست که وزارت نفت در موضوع گاز رسانی به کت بهمئی و اطراف آن ما را یاری نمودند. و ۲۲ روستا را در خصوص جاده های آن ها به ما کمک کردند که الان پیمانکاران آن ها حضور دارند و ۹ خیابان را هم در شهر لیکک برای آسفالت سازی ، هزینه آن را به ما داده اند که بخش عمده ی آن هم انجام گرفته است. ضمن اینکه در جدیدترین مورد هم مجوز احداث جاده ، لیکک به ابوالفارس به رامهرمز را با همکاری نماینده رامهرمز ، گرفته ایم که بتوانیم این موضوع را هم سریعتر انجام دهیم.
 نام توگبری باید تغییر کند
عدل هاشمی در میان مردم توگبری با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : از همه کسانی که دلشان برای مردم خوب و شریف و زحمت کش عشایر می سوزد ، تقدیر و تشکر می کنم.
وی افزود : اگر بخواهیم حاشیه نشینی نداشته باشیم ، طبیعی است که باید آستین ها را بالا بزنیم و در مناطق عشایری کار کنیم. زیرساخت های عشایر را باید فراهم کنیم. جاده ها را باید برای عبور و مرور بهسازی کنیم ، مشکل آب آن ها ،  مشکل آموزش اگر دارند، مشکل بهداشتی اگر دارند باید حل شود تا حاشیه نشینی کم شود. ضمن اینکه باید بدانیم این مشکل با حرف زدن حل نمی شود و حتما باید تلاش کنیم که خوشبختانه امور عشایری در این زمینه و در مدت زمانی که توفیق خدمت رسانی به مردم را داشته ام اقدامات خوبی را خصوصا در دو شهرستان کهگیلویه و چرام انجام داده اند.
وی افزود : اکنون پروژه آبرسانی به توگبری را شاهد هستیم چیزی که سال های سال فقط حرف آن بود و بازدید های مختلف صورت گرفت ، مسئولین زیادی آمدند و رفتند اما  همچنان مشکلات توگبری برقرار بود  که خدا کمک کرد و این مشکل با همکاری آب و فاضلاب روستایی که پمپ هایی را در اختیار امور عشایری قراردادند تا امور عشایری هم خود بخشی از پمپ ها را برعهده بگیرد و خیری هم ۲۵۰ میلیون تومان کمک کرد ، حل شد  .
از تذکرات جدی به برخی مدیران تا خبرهای خوش استخدامی فسفاتی برای چرامی ها/ مدیری که می خواهد شق القمر کند! + تصاویر
وی در خصوص نحوه کار این پروژه گفت : لوله های انتقال آب برای ۴ کیلومتر ارسال شده که خود خیر هم پیگیر است که به محض لوله گذاری این ۴ کیلومتر ، بقیه لوله ها برای فاز بعدی را بارگیری و ارسال نماید تا این پروژه تا قبل از کوچ مردم به گرمسیر به اتمام برسد.
عدل هاشمی در خصوص برق منطقه توگبری افزود : خوشبختانه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ، کار برقرسانی به منطقه توگبری به پایان رسیده و با برگشت از کوچ سردسیری ، برق منازل هم وصل خواهد شد.
هاشمی به موضو جاده هم اشاره ای کرد و گفت : جاده ی این منطقه هم باید مانند دیگر جاده های عشایری بهسازی شود که از رئیس راه و شهرسازی شهرستان چرام می خواهم پیگیری نمایند و ما هم تمام تلاش خود را می نماییم که این موضوع حل شود.
وی در خصوص بهسازی خانه های روستایی منطقه توگبری گفت که با آقای فتا مذاکراتی داشته ایم که قرار است ۵۰ درصد هزینه بهسازی ۱۴۰ خانه را کمیته امداد و ۵۰ درصد را هم خیرین برعهده بگیرند و امیدوارم با همکاری مسئولین شهرستان و امام جمعه بتوانیم اسم توگبری را  عوض کنیم و نام مناسب و در شان مردم آن منطقه قرار دهیم که با شنیدن اسم توگبری دیگر محرومیت نباشد و حتما نامی زیبنده برای این منطقه انتخاب شود.
هاشمی با اشاره به در اختیار قراردادن برخی دستگاه های راهسازی وزارت نفت در مناطق روستایی بیان کرد : نباید فرصت سوزی کنیم ، این فرصت ها مانند برق و باد از دست می روند ، باید کار کنیم تا هم مشکلات مردم را حل کنیم و هم باقیات و صالحاتی برای خود بر جای بگذاریم

خبرهای خوش استخدامی فسفاتی برای چرامی ها
عدل هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع فسفات چرام اشاره کرد و گفت : پس از حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت به شهرستان چرام ، قرار بر این شده است که بخش دولتی سرمایه گذاری را انجام دهد تا به بهره برداری برسد و پس از بهره برداری به تعاونی ها واگذار شود ضمن اینکه باید بگوییم بخش خصوصی در این معدن امکان ندارد سرمایه گذاری نماید.

وی افزود : مطابق قانون مصوب ، دولت موظف است که در مناطق محروم سرمایه گذاری نماید و زیر ساخت ها را آماده کند و در خصوص فسفات چرام هم قرار بر همین است که دولت معدن را به بهره برداری برساند و برابر قانون خصوصی سازی تحویل بخش خصوصی بدهد.
هاشمی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص اولویت استخدامی برای معدن فسفات چرام گفت : اولویت استخدام برای متقاضیان چرامی می باشد مگر اینکه نیروهای تخصصی مانند نیرو برای آزمایشگاه یا موارد دیگری که وجود داشته باشد ، در نظر گرفته شود.
فسفات چرام کلید برق نیست
عدل هاشمی در خصوص برخی موارد مطروحه در خصوص معدن فسفات چرام گفت : خیلی عذر خواهی می کنم اما مگر معدن فسفات چرام ، کلید برق است که بزنیم و راه اندازی شود ! ۴۰ سال است که فقط وعده می دهند اما من در این مدت ۱۷ ماه همه ی تلاش خود را نموده ام و مکاتبات هم موجود است .
وی با اشاره به نحوه حضور شریعتمداری در شهرستان چرام افزود : آن شبی که وزیر صنعت و قائم مقامش را به چرام آوردیم ، امکان ندارد از ذهنشان فراموش شود و هر وقت شریعتمداری و معاون وی مرا می بینند ، می گویند آقای هاشمی ! خدا را آن شب ما در آن منطقه ی محروم دیدیم.
عدل هاشمی گفت : هیچ ارگان یا نهادی بجز شرکت ایمیدرو که وابسته به وزارت صنعت ، معدن و تجارت است ، در قرارداد جدید حضور ندارد و خود وزارت صنعت و معدن مجری این پروژه خواهد بود.

مارون ۲ به کجا رسید؟

عدل هاشمی در خصوص تخصیص آب کشاورزی شهرستان چرام بیان کرد ما تخصیص آب کشاورزی خود را از مارون گرفته ایم که این میزان ۳۵۰ میلیون متر مکعب می باشد.
وی افزود : عملیات ژئوتکنیک برداشت از مارون ۲ شروع شده و مدیریت منابع آب کشور هم مسئولیت کار را بر عهده گرفته است و مجری هم مشخص شده است ضمن اینکه کار مطالعات تا پایان سال به پایان می رسد و در نیمه اول سال جدید ، کلنگ زنی عملیات برداشت از مارون ۲ بر زمین زده خواهد شد تا مشکل آب دشت چرام و صحرای کلاچو برای همیشه حل شود.
اداره امور عشایری چرام مستقل می شود؟
در این بازدید عده ای از خبرنگار موضوع استقلال اداره امور عشایری شهرستان چرام را مطرح کردند که عدل هاشمی در پاسخ گفت : من خود یک عشایری هستم و مشکلات را در این زمینه به خوبی می فهمم و این خواسته را به حق می دانم چرا که شهرستان چرام با داشتن مناطق زیاد عشایری از طسوج و چاسخار و توگبری گرفته تا مناطق بید انجیر و زیلایی حوزه ی گسترده ای از عشایر را به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه و در حضور خبرنگاران خواسته مردم را از مدیر کل امور عشایری درخواست نمود که علی پور ضمن تایید گستردگی حوزه ی عشایری شهرستان چرام ، گفت : از مدتی قبل این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم و در حال پیگیری هستیم.
علی پور یکی از مشکلات را در این خصوص برنامه چابک سازی دولت دانست و افزود :  مانع اصلی استقلال اداره امور عشایری شهرستان چرام بحث عدم مجوز برای ایجاد ادارات جدید است اما با توجه به جمعیت و گستردگی حوزه ی عشایری این شهرستان ، امیدواریم بتوانیم این مهم را به نتیجه برسانیم.

وی از عدل هاشمی خواست که در حوزه ی کلان در تهران به آن ها کمک نماید و با رایزنی هایی که انجام می دهد به روند استقلال این اداره کمک نماید که عدل هاشمی هم قول داد در تهران پیگیر موضوع باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president