آوای جنوب

خطیب جمعه گچساران: دل خوش به برجام نباشیم چرا که آمریکا جایی برای اعتماد نگذاشته است

امام جمعه موقت گچساران گفت: سخنان ترامپ، چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد.
امام جمعه موقت گچساران گفت: سخنان ترامپ، چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد.

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی گچساران با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امیدواریم خداوند عالم همه ما را اهل تقوا قرار دهد.

امام جمعه موقت گچساران با بیان این که از اول ماه محرم تا روز شهادت امام حسین (ع) را به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده‌اند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جز واجبات دینی ما است.

صفایی تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و پیرو اهل بیت هستیم و آنانی که از شیعه بودن دم می‌زنند باید در عمل نشان دهند و نباید خدای ناکرده جز آن دسته‌ای باشیم که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده باشیم.

وی افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت اگر کسی خطا رفت ولو اگر حکومت هم باشد باید نهی از منکر کرد.

خطیب نماز جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام ماه محرم به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و به تمام مسلمانان عالم اذعان کرد: امروز ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی، آغاز هفته دفاع مقدس است که یادآور رشادت‌ها و دلاور مردی‌های مردان و زنان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس است.

صفایی تاکید کرد: امروز بعد از گذشت سال‌ها ملت ایران پیشرفت خود را در هر زمینه‌ای مدیون خون شهدا و ایثارگران می‌داند و امروز بر ما واجب است یاد آنها را گرامی بداریم و از این رو خوشحال هستیم که شهید حججی‌ها ادامه دهنده راه شهیدان هشت سال دفاع مقدس هستند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس گفت: این روز را که آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور است به همه معلمین و دانش آموزان تبریک می‌گوییم.

خطیب جمعه گچساران در ادامه ابراز کرد: در چند روز گذشته شاهد برگزاری اجلاس سران کشورها در سازمان ملل بودیم که رئیس جمهور کشور ما نیز در این اجلاسیه حضور داشتند.

وی بیان کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا سخنانی را به زبان آورد و تهمت‌هایی را به ایران زد که از مقام معظم رهبری در راس این نظام تا دیگر مسوولان کشوری نسبت به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند و نفرت خود را از آمریکا اعلام کردند.

صفایی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند، نخبگان آمریکا از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که احساس شرم هم می‌کنند.

امام جمعه موقت گچساران عنوان کرد: اقتدار امروز کشور ما به واسطه مجاهدت مردم و ایثارگری‌ها به وجود آمده است و انگیزه انقلابی روز به روز در حال افزایش است.

صفایی ادامه داد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ما هر چه داریم به برکت وجود شهداء و محسن حججی‌ها است و عزت امروز کشور ما مدیون همین مدافعان حرم است.

وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم در میان چنین جوانانی حضور داریم که در مقابل داعشی‌ها و تکفیری‌ها ایستادگی می‌کنند و فرقی هم ندارد که این مظلوم در کجای دنیا است.

صفایی گفت: ملت ایران در برابر ظالمان در هر گوشه که باشد ایستادگی می‌کند چرا که این آموزه‌ای است که ما از امامان و امام حسین(ع) خود آموخته‌ایم که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: امروز و در سکوت سازمان‌های بین المللی شاهد هستیم چگونه با مردمان میانمار برخورد می‌کنند اما ما ملتی هستیم که از پیر جماران خود آموخته‌ایم که فرمود، هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود فرمودند حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی تنها به دست خود مردم امکان‌پذیر است نه وابسته شدن به بیگانه و ما نیز به برجام نباید دل خوش کنیم.

صفایی افزود: هر روز مشاهده می‌کنیم تحریم جدیدی اتخاذ می‌کند و ایران را هر روز متهم می‌کند و برجام معلوم نیست خوش فرجام باشد  و بر این اساس دل خوش به آمریکا و برجام نباشیم چرا که آمریکا جایی برای اعتماد نگذاشته است.

امام جمعه موقت گچساران در پایان با اشاره به برگزاری مراسمات ایام ماه محرم توسط هیات مذهبی گفت: امیداوریم هیات مذهبی مسائل شرعی و دینی را در این ایام رعایت کنند و برای مردم ایجاد مزاحمت نشود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president