آوای جنوب

وصیتنامه شهدای دفاع مقدس در دست جوانان لبنانی و سوری دست به دست می‌شود/شهدای گمنام نامداری را در بی‌نامی جستند

وی گفت: حرف امام و رهبرمان را گوش دادیم و مقاومت کردیم ،مجروح شدیم، داغ دیدیم و شهید دادیم، اما ایستادگی کردیم و اما امروز حرف از بسیج، یعنی آینده از آن بسیج است به شرطی که ما خودمان را آماده کنیم.
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امروز جوانان جهان اسلام شیفته راه و رسم شهدای ما شده‌اند، وصیتنامه شهدای دوران دفاع مقدس در دست جوانان لبنانی و سوری دست به دست می‌شود و آنها راه ایستادگی در مقابل دشمنان را با مطالعه این وصیتنامه‌ها آموخته‌اند.
آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب، حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای محلات گچساران که صبح امروز و با حضور جوانان پرشور انقلابی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد،  با بیان اینکه خداوند در قرآن ۲۰۰ مرتبه کلمه ذکر را آورده است اظهار کرد: همچنین خداوند  ۶۰ مرتبه نیز به این کلمه اختصاصا پرداخته است.

روایتگر تفحص با بیان اینکه یاد روزهایی که شماها در مظلومیت و اقلیت بودید و یاد بیاورید آن روزهایی که دشمنان تا بن دندان مسلح به این انقلاب نوپا حمله کرده بود، افزود: یاد بیاورید آن بچه‌هایی که از این شهر رفتند و مردانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و همچنین یاد بیاورید آن روزهایی که بسیجیان خالصانه فقط و فقط برای رضای خدا رفتند، یادواره شهد است و یاد بیاوریم که ۲ هزار و ۸۸۸ شبانه روز آتش، خون،گلوله، خمپاره، شهید و مجروح داشتیم.

کاجی تصریح کرد: یاد بیاوریم که آنچنان بچه‌های ما ایستادند و مقاومت کردند که بیش از ۴۰ هزار نفر از انها سال‌های سال جنازهایشان در بیابانها ماند و تنها پلاک و تکه‌ای استخوان برای خانوادهایشان بردند.

این روایتگر تفحص با اشاره به یادواره شهدای محلات گفت: در این یادواره شهدا دور هم جمع شده‌ایم تا بدانیم امروز وارث خون چه بزرگانی هستیم،  ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از بچه‌های ما هنوز برنگشته‌اند و در بیابان‌ها شلمچه، جزیره فاو  و جزیره مجنون در خاکریزها و نیزارها مانده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات خیبر که دشمن در آن عملیات  یک میلیون و۶۳۰ هزار انواع مهمات بر سر ما ریخت، بیان کرد: در آن عملیات  حتی صدا به صدا هم نمی‌رسید.

کاجی با بیان اینکه  اگر می‌خواهید بدانید که  آن روز چه گذشت یکی از فرماندهان عراقی می‌گفت: ایرانی‌ها انگار جن بودند من هر متر جزیره را سه مدل گلوله زدم ولی باز ایرانیان ایستادند و جزیره را حفظ کردند”، چرا که او نمی‌دانست که امام(ره) به ما پیام داده بود که جزایر باید حفظ شود.

وی افزود:در عملیات بدر خاکریزهای  ۵ متری احداث  کرده بودیم، تانک تی ۷۲ دشمن که آر.پی. جی در آن اثر نمی‌کرد و وقتی که شلیک می‌کرد روی خاکریز تیر بارچی و آر.پی. چی‌زن همه پودر می‌شدند که من با چشمان خودم دیدم خون بچه بسیجی‌ها روی خاکریزها ریخته بود و گِل شده بود و در حالی که از آن خاکریز ۵متری هیچ اثری باقی نمانده بود.

این راوی دوران دفاع مقدس ادامه داد: شما بسیجیان وارث چنین مقاومت‌هایی هستید با چشمان خودم دیدم وقتی که ماشین پیکر پاک شهداء را به عقب می‌برد همان طور که امروز در خیابان‌ها آب پاشی می‌کنند به پهنای همان ماشین خون بچه‌ها قطره قطره در مسیر خاکریز پخش شده بود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما نشان دادند که امام‌زاده عشقند، مزار شهدای ما شده است دارالشفا و امروز هر کسی مشکلی پیدا می‌کند متوسل به شهدا می‌شود.

این  روایتگر تفحص ادامه داد: شهدای ما امروز آرام بخش و اطمینان بخش جامعه‌اند و اگر بخواهیم شهدا را بازخوانی کنیم و عظمت آنها را بشناسیم و اثرات خونشان را ببینیم باید حتما در جبهه مقاومت قدم برداریم و باید حتما در حلب و سوریه برویم و از نزدیک ببینم که چه کرده‌اند.

وی با اشاره به  احمد محمد مِشلب بچه خوشتیپ و پولدار لبنانی که به شهید بنز سوار معروف است و کمترین قیمت بنزی که سوار می‌شد حدود ۵۰۰ میلیون قیمت داشت، وقتی از این جوان سئوال کردند که چی شد این همه خوشی را رها کردی و در منطقه زینبیه داری نان خشک می‌خوری؟، گفت: جوانان ایرانی مرا متحول کردند، من از شهدای ایران یاد گرفتم و  هنوز کاری نکردم و فقط از یک بنز گذشتم، شهدای ایرانی را شنیدم که اینقدر خالصانه برای خدا جنگیدند که پلاکشان را هم پاک کردند که شناسایی نشوند.

وی افزود: او در ادامه می‌گفت، شنیدم شهدای ایرانی آنچنان برای خدا جنگیدند که حتی بعد از سی سال به دست خانواده‌هایشان نرسیدند آنها از همه نام، نان، اسم و عنوان گذشتند و من با گذشت از یک بنز ۵۰۰ میلیونی کاری نکرده‌ام.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: امروز دور هم جمع شده‌ایم تا بار دیگر حرف امام را بازخوانی کنیم، حضرت امام (ره) فرمودند:”که راه قدس از کربلا می‌گذرد” و اگر این جمعیت ۲۰ میلیونی اربعین حرکت کند و به سمت اسرائیل برود کار تمام است و امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند که در ۲۵ سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت.

کاجی افزود: امروز حرف از شهدا زدن حرف از امید به آینده است، ما در فتح خرمشهر فقط ۶ هزار شهید دادیم و ایستادگی و مقاومت کردیم و جنگ را به امر رهبرمان ادامه دادیم و در شلمچه این قدر جنگ بر ما سخت گذشت که ما ۶۴ هزار تلفات انسانی دادیم که از این تعداد ۱۱ هزار و چندی فقط شهید شدند که بیش از  ۳ هزار نفر از بچه‌های ما جنازهایشان در صحنه نبرد ماند.

وی گفت: حرف امام و رهبرمان را گوش دادیم  و مقاومت کردیم ،مجروح شدیم، داغ دیدیم و شهید دادیم، اما ایستادگی کردیم و اما امروز حرف از بسیج، یعنی آینده از آن بسیج است به شرطی که ما خودمان را آماده کنیم.

این روایتگر تفحص تصریح کرد: امروز ما به خیمه‌های کفر نزدیک شده‌ایم دشمن نفس‌های آخر را می‌کشد و اگر گوش به فرمان رهبری تا پای جان از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم نماز شکر و پیروزی بر سیطره یهود به دست شما جوانان در مسجد الاقصی اتفاق خواهد افتاد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهداء یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است افزود: شهدا با تأسی از اعمال و رفتار سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)  درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی، شجاعت، شهامت، صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند.

عضو گردان تخریب لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع)در دوران دفاع مقدس افزود: امروز شهدای ما متعلق به جهان اسلام هستند، ما انقلاب را در جنگ به جهان صادر کردیم و امروز اثرات خون شهدا را در کشورهای منطقه به وضوح مشاهده می‌کنیم.

سردار کاجی با بیان اینکه امروز روحیه شهادت طلبی در کشورهای منطقه در حال گسترش است، گفت: امروز جوانان جهان اسلام شیفته راه و رسم شهدای ما شده‌اند، وصیتنامه شهدای ما در دست جوانان لبنانی و سوری دست به دست می‌شود و آنها راه ایستادگی در مقابل دشمنان را با مطالعه این وصیتنامه ها آموخته‌اند.

وی  خاطرنشان کرد: یادواره شهدا مظهر تجلی قدرت شهدا است، یادواره گمنامانی است که نامداری را در بی‌نامی جستند این در حالی است که  شناخت شهداء و راه و هدفشان رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند  و همه باید آگاه باشیم که قیام، کلام و پیام شهداء برای تقویت و تداوم خط امام(ره) و رهبری و نیز بصیرت‌افزایی و خدمت‌ بی‌منت به مردم بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president