آوای جنوب

تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور+تصاویر

از خدا می‌خواهم که اعتماد دکتر روحانی و لطف رحمانی‌فضلی را جبران کرده و رضایت مردم را جلب کنم.

تودیع و معارفه استانداران کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید کهگیلویه و بویراحمد با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد نباید تنها به منابع دولتی اتکا کنیم/از خدا می‌خواهم رضایت مردم را جلب کنم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید تنها به منابع دولتی اتکا کنیم باید از همه ظرفیت‌های بسیج شده کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه این استان استفاده کنیم.

علی‌محمد احمدی در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد و درمراسم معارفه خود اظهار کرد: در سال ۷۰ وارد وزارت کشور شدم و بعدها در سایر وزارتخانه‌ها بودم و سپس نماینده مردم در مجلس بودم و بعد از نمایندگی در وزارت نفت مستقر شدم.

وی گفت: دلکندن از تهران من را دلگیر کرده بود اما زمانی که از هواپیما پیاده شدم و به حدی دفاع مقدس حس کردم و پیش خود احساس کردم باز به خانه خود بازگشته‌ام.

احمدی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: ناآشنا با زاگرس بزرگ و استان بزرگ شما نیستم و بزرگان و فرهیختگان شما را می‌شناسم و همیشه بر خود بالیده‌ام در چنین دیاری فرزندان بزرگی داریم.

وی گفت: از خدا می‌خواهم که اعتماد دکتر روحانی و لطف رحمانی‌فضلی را جبران کرده و رضایت مردم را جلب کنم.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مسیرهای استان‌های زاگرس صعب‌العبور است اما ظرفیت‌ها زیاد است افزود: راهی که برای مطلوب داریم بسیار زیاد است و تا رسیدن به هدف مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: استان ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد و چون نتوانستیم ارتباط را با محیط پیرامون برقرار کنیم نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های استان‌های هموار و برخوردار استفاده کنیم.

احمدی خاطرنشان کرد: نیازمند تلاش زیاد و تقویت زیرساخت‌ها هستیم و باید موانع و مشکلات را برطرف کرده و تلاش کنیم استان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی در ادامه افزود: همه باید دست به دست هم داده و با هم‌افزایی و فهم مشترک در خدمت مردم باشیم و در دیدار از محرومین برطرف کنیم و اعتماد مردم را با خدمت خود تقویت کنیم و من همه آبروی خود را در طبق اخلاص برای توسعه استان گذاشته‌ام.

احمدی گفت: باید راه را اشتباه طی نکنیم و در چارچوب پیام‌های رهبری بحث برنامه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهیم و استعدادهای مردم را پویا کرده و به کار گیریم.

وی با بیان این که نباید تنها به منابع دولتی اتکا کنیم افزود: باید از همه ظرفیت‌های بسیج شده استان استفاده کنیم و امروز نیازمند جذب سرمایه از بیرون هستیم و از بخش‌های خارجی نیز کمک بگیریم تا بتوانیم ظرفیت‌های استان را در مسیر خود با همدلی و اتحاد مسیر را به پیماییم.

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد:
برای توسعه استان خیلی جاها کوتاه آمدیم/کار کردن در کهگیلویه و بویراحمد سخت است/وضعیت ما در انتخابات‌ها سفید شد/شب‌های قدر برای جذب اعتبارات داشتیم
استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه استان خیلی جاها کوتاه آمدیم.

سید موسی خادمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار استان اظهار کرد: در اولین برخوردی با رحمانی فضلی که چهار سال پیش داشتم دو نکته به من تذکر داد که یکی خدا ترس بودن و برای خدا کار کردن و دیگری مردم‌دار بودن بود.

وی گفت: هر کسی بتواند این دو کار را انجام دهد به همان اندازه موفق است و اگر موفقیتی بوده به دلیل رعایت این کار بوده و اگر موفقیتی هم نداشتیم به همین دلیل بوده است.

وی با بیان این که نمایندگان استان کمک زیادی به ما کردند افزود: آن‌ها به گونه‌ای رفتار کردند که تیمی رفتار کرده در استان را تمرین کردیم و تیمی کار کردیم.

استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با ابراز رضایت از شورای اداری استان اظهار کرد: آیت‌الله ملک‌حسینی به عنوان رهبری کننده و در قاموس یک کارشناس با ما همکاری می‌کرد.

 وی گفت: بین مسیر و هدف ارتباط است و مسیر درست کمتر از هدف درست نیست لذا انتخاب مسیر درست مهم تر از هدف است که جذب سرمایه‌ها را آغاز کردیم و در سال اول همه ردیف‌های متفرقه بودجه را در می‌آوردیم و از مسوولان می‌خواستیم که از کشور بودجه‌های ملی را بگیرند.

این مسؤول در ادامه گفت: شب قدر بودجه را داشتیم و خروجی این شده که سهم اعتبارات ما از۳۳۰ میلیارد به ۱۲۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرده و اعتبارات استان سه برابر شده است.

خادمی به سایر افزایش‌های اعتباراتی اشاره کرد و گفت: خروجی و ورودی اعتبارات این شد که ۲۴۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی کردیم و ۲۷۴۰ میلیارد توامان پروژه را افتتاح کردیم که بخشی عمرانی و بخشی اقتصادی بود.

وی افزود: در حوزه عمرانی افتتاح پروژه‌های عمرانی ۳ برابر پروژه‌های کلنگ‌زنی بود که کارهای بسیاری در زمینه کشاورزی شده و شاخص تولید گندم به ۷۵ هزار تن رسید و فرودگاه یاسوج باند آن تطویل شده است و ۲ میلیون متر مربع آسفالت راه روستایی داشتیم و گازرسانی به دیشموک و چاروسا آغاز شد.

خادمی در ادامه به بافت فرسوده گچساران اشاره کرد و گفت: اولین بار در جای دیگر این کار انجام نشده بود و سه هزار بافت فرسوده نوسازی می‌شود و همچنین ۲۵ روستای استان آبرسانی شد.

وی تصریح کرد: چون بخش خصوصی ما توان سرمایه‌گذاری نداشت تلاش کردیم که با سازمان‌های اقتصادی ۱۱۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کردیم و اعتبارات آن می‌آید.

این مسوول در ادامه گفت: فعال شدن پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت و سیمان مارگون و تعداد زیادی طرح پرورش ماهی را داشتیم و نرخ بیکاری از ۱۷ و هفت دهم به ۱۲ و ۹۵ صدم رسیده است.

وی به فرایند دیگری اشاره کرد و گفت: به دنبال جلوگیری از التهابات کاذب و فعالیت‌های شبه سیاسی بودیم که البته این کار سختی بود که باید بعضی جاها کوتاه می‌آمدیم که انسجام استان را حفظ کردیم و هیچ کس را نادیده نگرفتیم و از انرژی‌ آن‌ها استفاده کردیم.

خادمی در ادامه اظهارات خود کار تیمی با هم کردن را از اقدامات مهم دانست و گفت: برای مثال کنگره شهدا را در استان به خوبی انجام دادیم و در سفر دولت هم کاملا تیمی کار شد.

وی با بیان این که در انتخابات‌ها وضعیت استان ما قرمز بود افزود: اما در سال ۹۴ وضعیت ما سفید اعلام شد که حاصل کار تیمی در استان بود که عدم کاهش انرژی خود را در استان داشتیم.

وی گفت: همه تلاش خود را برای توسعه استان داشتم و معتقدم که کار کردن در استان خیلی سخت است و اگر کار نشد نتوانستیم نه این که نخواستیم کاری انجام شود.

وزیر کشور:
سن مدیریت‌ها باید ۵ سال کاهش یابد/استانداران باید برخی حرف‌ها را نشنوند/دولت احزاب نیستیم/دشمن روی اقتصاد ما زوم کرده است
وزیر کشور گفت: سن مدیریت‌ها باید ۵ سال کاهش یابد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این چهار سال همراهی و همکاری خوبی در استان شما جاری بود که مردم با لطف خود بستری ایجاد کردند که استان در راه توسعه پیشرفت‌های خوبی داشته باشد.

وزیر کشور از همدلی و همراهی نمایندگان به عنوان یکی از ظرفیت‌ها یاد کرد و گفت: خدمت به مردم در نظام الهی که در رأس آن ولی‌فقیه قرار دارد و نتیجه خون شهداست و مدیون رشادت‌ها و گذشت‌های مردمی است که مبتنی بر اعتقادات دینی این نظام را پشتیبانی کردند.

وی افزود: اول از همه باید شاکر باشیم که شکر را همواره باید به عمل آورد و بالاتر از نعمت آزادی و حریت و امنیت نعمت شکر است که باید در درونمان جاری باشد.

این مسؤول شکر در عمل را خدمت به مردم دانست و گفت: توفیق بزرگی است که در این نظام به مردم خدمت کنیم و تقویت دین خدا را داشته باشیم چرا که دین برای شکوفایی استعددادهاست که از مزرعه دنیا توشه آخرت برچینند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: مسوولان باید بدانند هر کاری می‌کنند در پیش مردم نیکی و در نزد خداوند این کارها باید ذخیره باشد که اگر این گونه شد در کار خود موفق بوده‌ایم چرا که همه باید در آخرت جواب بدهیم.

وزیر کشور در ادامه اظهارات خود با بیان این که هر وقت کاری می‌کنیم باید پاسخ کار خود را داشته باشیم اظهار کرد: از درون ما قیامت شروع می‌شود اگر در جان و دلمان راضی باشیم در قیامت هم از ما راضی خواهند بود.

وی با بیان این که احمدی از نیروهای نظام و انقلاب و زجر کشیده و از جنس مردم است و در مجلس نماینده بوده و کار اجرایی کرده است و استاندارهای لازم را ایشان در حد خوب دارد افزود: اما موقعی موفق می‌شود که به وی کمک کنیم.

رحمانی فضلی گفت: وقتی می‌گوییم نظام از اجزای مختلف تشکیل شده و هر کدام از این اجزا کار خود را انجام ندهد موفقیتی حاصل نخواهد شد و این همدلی باید متناسب با نیات ما باشد یعنی منافع مردم اولین نیت ما باشد.

وی با بیان اینکه باید مردم را قانع کنیم افزود: در اقناع‌سازی باید به مردم انگیزه هم بدهیم و مردم بدانند که این استان در حوزه مدیریتی و سایر حوزه‌ها وقتی موفق می‌شود که همه با هم اراده کار داشته باشند و همه سرمایه‌ها به کار گرفته شود.

وی گفت: استاندارها را بر مبنای اصولی انتخاب می‌کنیم و بعد از موضوعاتی مثل متدین بودن در حوزه عملکردی استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد چون مردم به برنامه‌های دولت و رئیس جمهور رای دادند.

این مسؤول با بیان این که رئیس‌جمهور باید برنامه‌های خود را پیش ببرد افزود: بعد از رأی اعتماد و تنفیذ دیگر دولت مربوط به احزاب نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی است و برای ۸۰ میلیون نفر کار می‌کند و استاندار باید برای همه مردم کار کند.

وی تصریح کرد:  از احمدی استاندار جدید می‌خواهیم که برای همه کار کنند و همه در چارچوب دولت موظف به خدمت هستیم و استاندار نیروی سیاسی ندارد و نقش پدری دارد و باید شان خود را حفظ کند.

وی به معیار دوم اشاره کرد و گفت: بحث توسعه‌گرا بودن مهم است و باید بدانیم که در کشور مشکل امنیتی نداریم منتها اولویت اول ما بنا به خواست مردم امنیت نیست بلکه مشکل فعلی کشور توسعه و اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری است.

رحمانی گفت: رهبری با شناختی که از مشکلات دارند برای ما تعیین جهت می‌کنند و چندین سال است که روی اقتصاد تاکید دارند و اقتصاد مقاومتی بخشی از حوزه توسعه‌ای است که باید روی این موضوع متمرکز شویم چرا که دشمن روی این موضوع زوم کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید این پاشنه آشیل را حل کنیم و لذا استانداران باید اولویت خود را در استان‌ها روی همین موضوع قرار دهند که اقتصاد مقاومتی هم اولویت‌هایی دارد و رئیس‌جمهور هم به جد پیگیر این موضوع است.

وی به کاهش و افزایش برخی از آمارها در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت استانداران باید قدرت هماهنگی داشته باشند و با گروه‌های سیاسی و قومی ارتباط برقرار کرده بین آن‌ها هماهنگی کند و برای این کار ویژگی‌هایی لازم است.

وی تواضع را یکی از موضوعات مهم دانست و گفت: استاندار باید صبر و تحمل داشته باشد و بعضی چیزها را از این گوش بگیرد و از آن گوش خارج کند و نباید وارد نزاع شود و بعضی چیزها را نباید ببیند.

وزیر کشور گذشت و بزرگواری و صبر را از ویژگی‌های استانداران دانست و گفت: با انتقام‌جویی و کینه‌ورزی نمی‌توان استانداری کرد و چه قدر خوب است آن‌هایی که دردها را به نیت خداوند در سینه ذخیره می‌کنند.

وی به موضوع تعامل و برخورد فعال و استفاده از همه ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت مالی کشور با کاهش نفت و بزرگ بودن دستگاه‌ها حل نمی‌شود و نمی‌توان با رشد ۸ درصدی بودجه به مقاصد خود برسیم لذا باید در استان‌ها جذب سرمایه شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار با سرمایه‌گذاران باید جلسه بگذارد و خارجی‌ها را دعوت کرده و با نهادها دستگاه‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذار ارتباط داشته باشند.

وی گفت: استاندار باید با تشکل‌های مردمی ارتباط برقرار کرده و به بسیج مسوولیت بسپارد تا در زمینه مبارزه با حاشیه‌نشینی و سایر آسیب‌ها ایفای نقش کنند و با روحانیت و هنرمندان تعامل سازنده داشته باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: در همه جا انتخابات‌ها خوب بود و نیاز به مشارکت متشکل مردم در حوزه‌های مختلف داریم و در حوزه سیاسی باید نشاط و مشارکت سیاسی را داشته باشیم و استاندار باید قدرت تعامل با همه جریانات سیاسی را داشته باشد و من خودم چنین تعاملی دارم و دیدیم که خانه احزاب مشکلش بعد از چند سال حل شد.

وی گفت: احزاب ما به بلوغ خوبی رسیده‌اند و مردم به این بلوغ رسیده‌اند که کدام احزاب بهتر می‌توانند کار کنند.

رحمانی‌فضلی به داشتن تجربه اشاره کرد و گفت: اول انحراف و جهالت این است که خود را بی‌نیاز از دیگران بدانیم و خود را عالم مطلق بدانیم لذا باید از تجارب دانشگاهیان و بخش خصوصی و سایرین استفاده کرد.

وی کادرسازی را برای استانداران مهم دانست و افزود: استانداران در حوزه بانوان و جوانان باید بتوانند از آن ‌ها استفاده کرده و همچنین ۵ سال سن مدیریت‌ها را پایین بیاوریم.

وزیر کشور با بیان این که از اول انقلاب در مسوولیت‌های مختلف حضور داشته‌ام خاطرنشان کرد: چه بهتر که فردی جوان‌تر می‌توانست این مسوولیت را به دوش بکشد اما رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیدند که بنده خادم مردم در این مسوولیت باشم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:
احمدی فردی معتدل و خوش‌فکر برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد است
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: احمدی فردی معتدل و خوش‌فکر برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

غلام‌محمد زارعی در آیین تکریم و معارفه استانداران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با همکاری نمایندگان در چهار سال گذشته دستاوردهای خوبی داشتیم.

وی گفت: بخش مهمی از دستاوردها به دلیل همکاری و هماهنگی مسؤولان ارشد اجرایی و نمایندگان بوده و با استاندار سابق همدلی خوبی داشتیم که فهم و زبان مشترکی را در استان ایجاد کرد.

زارعی افزود: برای ما مهم بودن اولویت نداشت بلکه تنها به فکر همدلی بودیم و به دلیل این هماهنگی و تعاملی که با هم و با دولت داشتیم این تفاهم پیش آمد.

این نماینده مجلس گفت: چهار سال آینده سالی درخشان برای استان خواهد بود و با پرهیز از هرگونه اختلاف راه مقدس خدمت‌گذاری را در استان ادامه می‌دهیم.

زارعی تصریح کرد: این رویکرد معتدل خدمت‌گذاری در چهار سال آینده در استان ادامه خواهد داشت و احمدی هم فردی متعادل و خوش‌فکر برای کمک به توسعه استان است.

وی گفت: احمدی خدمات خوبی در دوره نمایندگی در ایلام داشته که باید از این ظرفیت برای توسعه استان با همدلی و هماهنگی بیشتر داشته باشیم و اگر ناهماهنگی باشد بیش از همه مردم ضرر خواهند کرد و مطمئنیم که آینده استان روشن است.

وی تلاش‌های خادمی را در استان ماندگار دانست و گفت: بیش از همه ما دل او برای استان می‌تپید و همکاری و هماهنگی خوبی با نمایندگان برای توسعه استان داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president