آوای جنوب

امام جمعه موقت گچساران:

شورای تأمین استان برای تجهیز ناجای گچساران کمک کند/نباید با آبروی شهرمان بازی شود/ریش‌سفیدان طوایف بیکار ننشینند

امام جمعه موقت گچساران گفت: شورای تأمین استان برای تجهیز ناجای گچساران کمک کند.
آوای جنوب
امام جمعه موقت گچساران گفت: شورای تأمین استان برای تجهیز ناجای گچساران کمک کند.

ظهر امروز حجت الاسلام علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی شهرستان گچساران با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مولای متقیان در خطبه ۱۸۸ نهج البلاغه همه مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کند.

امام جمعه موقت گچساران افزود: امیر المومنین(ع) می‌فرماید، ای مردم ببینید که خداوند چه نعمت‌هایی را به شما داده و خدا را حمد و ستایش کنید.

وی در ادامه با اشاره به روز ۲۴ ذی‌الحجه که مباهله در سال دهم هجری قمری اتفاق افتاده است، بیان کرد: هنگامی که وجود نازنین خاتم الانبیا به رسالت پیامبری مبعوث شدند عده‌ای مخالفت کردند و می‌گفتند که مسیح خدا است و این ادعا را داشتند.

صفایی تصریح کرد: در آن روز مسیحیان که استدلال پیامبر را نپذیرفته بودند خداوند متعال به پیامبرش دستور می‌دهد که مباهله صورت بگیرد تا بر اساس دلیل، منطق و برهان که در آیات قرآن نیز آمده است به آنها رسالت پیامبر را به ثبات برسانند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه مباهله عظمت بزرگی برای اسلام و پیامبر است، عنوان کرد: این روز افتخار بزرگی برای شیعیان است.

به گزارش فارس حجت الاسلام صفایی در خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته گچساران با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار که دل هر انسانی را آزرده خاطر می‌کند، گفت: امروز شاهد هستیم آنهایی که ادعای حقوق بشر را داشته‌اند بلندگوهای آنها خاموش شده و سکوت کردند.

صفایی ادامه داد: ما نه فقط چون مسلمان هستیم بلکه چون انسان هستیم از این مردم مظلوم حمایت خواهیم کرد و جمهوری اسلامی ایران در حال برنامه‌ریزی برای کمک به این مردم است.

خطیب جمعه گچساران در ادامه با اشاره به حوادث ناگواری که در روزهای گذشته در شهرستان گچساران رخ داد، اذعان کرد: در روزهای گذشته اتفاقاتی رخ داد که یکی از نیروهای انتظامی این استان به درجه رفیع شهادت نائل گشت و برخود وظیفه می‌دانیم به تمام مردم استان و ماموران نیروی انتظامی و امنیتی تسلیت بگوییم.

صفایی ابراز کرد: در چند روز گذشته حوادث تلخی رخ داد و دو عزیز را ناجوانمردانه کشته و مال آنها را در روز روشن بردند.

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه ما از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر داریم، عنوان کرد: اما این مردم امنیت می‌خواهند و اگر امنیت مردم فراهم نشود آن وقت دیگر جا هیچ برنامه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه مردم اصل کار هستند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است که انسان از خانه بیرون برود و اما امنیت نباشد، نمی‌شود.

صفایی با بیان اینکه نیاز است که نیروهای انتظامی به تجهیزات، امکانات و نیروهای انسانی بیشتری مجهز شوند، اظهار کرد: مسوولان باید در این خصوص کمک کنند و شورای تامین استان نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

خطیب جمعه گچساران افزود: اگر می‌خواهیم امنیت برقرار باشد باید در مقابل انسان‌های شرور با قاطعیت برخورد شود.

وی با بیان اینکه خانواده، بزرگان طوایف و ریش سفیدان مسوول هستند، افزود: این افراد باید یک نشست بگذارند چرا که همه در به وجود آمدن چنین حوادثی همه مسوول هستند.

صفایی با بیان اینکه این مسئله به آبروی شهرستان لطمه می‌زند، اذعان کرد: دولت وظیفه برقراری امنیت را دارد و باید از حقوق مردم دفاع کند و ما نیز انتظار داریم در هفته‌های آینده دو نفر دیگر از کسانی که به طلافروشی حمله کردند دستگیر و به سزای اعمالشان برسند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president