آوای جنوب

یادداشت/علیمراد کاظمپور

ورود آرام و خطرناک صندلی‌ها به مساجد/خلوت شدن مساجد نتیجه عملکرد ضعیف خودی‌هاست

جناب آقایان مسوول نمی‌دانم در این سالها به صورت سرزده به مساجد رفته‌اید یا که خیر؟ شاید روزی هیأت امناها به دنبال خرید قالی سجاده‌ای بودند اما امروز متاسفانه به صندلی‌هایی روی آورده‌اند و تا سالهای بعد مساجد ما از صندلی‌هایی پُر خواهد شد که فقط ویژه کهن سالان است .
آوای جنوب
جناب آقایان مسوول نمی‌دانم در این سالها به صورت سرزده به مساجد رفته‌اید یا که خیر؟ شاید روزی هیأت امناها به دنبال خرید قالی سجاده‌ای بودند اما امروز متاسفانه به صندلی‌هایی روی آورده‌اند و تا سالهای بعد مساجد ما از صندلی‌هایی پُر خواهد شد که فقط ویژه کهن سالان است .

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علی‌مراد کاظم‌پور مداح و از هییتی های شهرستان و مدیرمسوول آوای جنوب طی یادداشتی این گونه آورده است: ورود آرام صندلی‌ها به مساجد خطرناک است.

در حالی این یادداشت را به نگارش در می‌آورم که فضای شهر درگیر حوادثی است که هر شخص به دنبال متهم کردن دیگری است.

در روزهای گذشته همایشی تحت عنوان همایش مداحان در شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشت و مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این همایش آن چه را انتظار می‌رفت به نماینده شهرستان  و مدیرکل سازمان منعکس شود، انجام نشد.

هرچند در این مقال سعی برآن ندارم تا همایش را معنا کنم، اما ای کاش در این همایش به آقای نماینده و مدیرکل سازمان گفته می‌شد، آیا می‌دانید که چرا مساجد ما به این روز رسیده است.

چرا مساجد ما امروز خالی از جوانان است، آیا با خلوتی مساجد احساس خطر نمی‌کنید، می‌دانید چرا امروز مساجد ما این گونه شده است؟

چرا که مدیران در مرکز فقط و فقط آمارها را می‌بینند و متاسفانه این شیوه در کل کشور رایج شده است و این زنگ خطری است برای آینده.

امروز چرا هیأت‌های ما نباید در مساجد جایگاهی داشته باشند و شاهد این باشیم که هیأت‌ها به سمت خیابان‌ها و گوشه‌های محلات رفته است.

آیا این هنراست که امروز شاهد باشیم مساجد ما صرفا برای مراسمات فاتحه‌خوانی فعالیت می‌کنند و هیأت‌های مذهبی با هزاران بدبختی و مشقت در گوشه‌ خیابان هستند.

آیا می‌دانید که اگر مساجدی پویا داشته باشیم جرائم و نزاع‌های جمعی و طایفه‌ای و قومی را نخواهیم داشت.

متاسفانه مسوولان فرهنگی بر اساس دستوراتی که از مقامات بالا صادر می‌شود فقط و فقط به فکر پُر کردن فرم‌های مخصوص فعالیت‌های فرهنگی هستند که صرفا در آن به تعدادو جلسات اشاره می‌شود، حال آن که چنین رویه‌ای هیچ خروجی در بر نخواهد داشت.

امروز اگر واقع‌بین باشیم و با واقعیت زندگی کنیم، مشاهده می‌کنیم که با این کار چه بر سر آینده آورده‌ایم نمی‌دانم وضعیت به وجود آمده امروز را بعد از بیش از سه دهه از عمر انقلاب باید تبریک گفت یا که تاسف خورد.

جناب آقایان مسوول نمی‌دانم در این سالها به صورت سرزده به مساجد رفته‌اید یا که خیر؟ شاید روزی هیأت امناها به دنبال خرید قالی سجاده‌ای بودند اما امروز متاسفانه به صندلی‌هایی روی آورده‌اند و تا سالهای بعد مساجد ما از صندلی‌هایی پُر خواهد شد که فقط ویژه کهن سالان است و نبود جوانان زنگ خطری بزرگ برای این کشور است.

اگر فکر می‌کنید که ماهواره، اینترنت و یا دشمن موجب شده که مساجد ما  از جوانان خالی شده سخت در اشتباه هستید چرا که به جرات باید اعتراف کرد این نتیجه کار خودی‌هاست و به این معناست که باید ابتدا به درونمان شماتت کنیم.

امروز ما به کدام سمت و جهت می‌رویم، کدام مشکل مردم ما در مساجد حل شده است، کدام مساجد ما توانسته‌اند محل حل اختلافات باشند متاسفانه کلیدهای مساجد در دست افرادی است که خود را هیئت امنا می‌دانند و صرفا مسوول برگزاری مراسمات فاتحه‌خوانی شده است.

بدانیم اسلام هویت اصلی خود را با ساخت مساجد پیدا کرد و با ساخت مساجد در مدینه دارای جایگاه خاصی در بین مردم شد.

بپذیریم که اگر مساجد نبود نه انقلابی شکل می‌گرفت و نه جنگ این گونه شکل می‌گرفت چرا که فرماندهان جوان آن دوران تربیت شده مساجد آن دوران بوده‌اند.

آری جناب آقای تاجگردون شما که خود بهتر از من می‌دانید که همین مسجد محله شما چه شهیدانی را تقدیم این انقلاب کرده است آیا اگر بخواهیم با واقعیت زندگی کنیم مساجد امروز ما نیز می‌توانند همچون احمد تاجگردون‌ها، شهید خورشیدی‌ها، مرادی‌ها، پایداری‌ها و … تربیت کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. بچه مسجدی گفت:

    متاسفانه چه در دوره قبل ریاست اوقاف و چه دوران ریاست الان اوقاف گچساران بسیار ضعیف عمل کرده و حتی باید گفت بهمنی آزاد رئیس اوقاف بیش از تعالی مساجد بیشتر فکر تعالی صندلی ریاست خود باشد….تغییر در سیستم آن هم با نگاه مدیریتی نه نگاه جناحی و سیاسی

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president