آوای جنوب

واکنش مهندس پاکدل مدیرعامل اسبق نفت گچساران به حادثه هواپیمایی تهران-یاسوج: برکناری وزیر به شرطی خوب است که وزیر بعدی بر اساس شایسته سالاری باشد نه باند و جریان سیاسی/برگزاری ۱۰۱ جلسه برای راه‌اندازی فرودگاه گچساران/برخی سیاسیون بی انصافی کردند

برگزاری ۱۰۱ جلسه برای راه‌اندازی فرودگاه گچساران/ از حوادث این چنینی درس بگیریم و بخشی از وقت و هزینه‌هایی را که صرف اهداف و امیال شخصی، سیاسی و باندی می‌کنیم مصروف رفع مسائل و مشکلاتی کنیم که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود
مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: جا دارد از حوادث این چنینی درس بگیریم و بخشی از وقت و هزینه‌هایی را که صرف اهداف و امیال شخصی، سیاسی و باندی می‌کنیم مصروف رفع مسائل و مشکلاتی کنیم که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، بی‌شک یکی از افرادی که در توسعه مجدد فرودگاه گچساران و راه اندازی آن پس از سالها نقش اساسی را داشت غلامرضا پاکدل مدیرعامل اسبق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
مدیری که در دوران مدیریتش بر مسند نفت گچساران پروژه های بزرگی کلنگ زنی و افتتاح شد.
بی شک تاریخ گچساران سالها بعد از او به واسطه عملکردش در نفت به نیکی از او  یاد خواهد کرد.
او و مجموعه مدیران نفت گچساران بیش از ۱۰۱ جلسه در خصوص راه اندازی فرودگاه گچساران  برگزار کردند تا سرانجام و پس از اقدامات زیر ساختی در فرودگاه گچساران  زمینه‌ای فراهم شد تا پروازها به صورت مستمر انجام شود.
 در هیمن زمینه گفت‌وگویی با وی در خصوص حادثه سقط هواپیمای تهران به یاسوج داشته‌ایم، پاکدل اظهار کرد: غم از دست دادن عزیزان هم وطن و هم استانی در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای ATR72 واقعا سنگین و کمرشکن است.

وی افزود: از خداوند رحمان برای این عزیزان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان داغدارشان صبر و شکیبایی مسئلت داریم.

مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  اذعان کرد: جا دارد از حوادث این چنینی درس بگیریم و بخشی از وقت و هزینه‌هایی را که صرف اهداف و امیال شخصی، سیاسی و باندی می‌کنیم مصروف رفع مسائل و مشکلاتی کنیم که از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

 پاکدل  ادامه داد: باید بپذیریم که عرض تسلیت و ابراز همدردی امری پسندیده و سنتی حسنه است ولی مهمتر آن است که بدانیم عرض تسلیت و ابراز همدردی از عهده هر فرد با هر میزان از دانش و قدرت سیاسی و اجتماعی ساخته است.

 وی تصریح کرد: برخورد با مسببین و در راس آنها استیضاح وزیر مربوطه و به فرض برکناری ایشان نیز شاید برای آینده روزنه‌ای از امید باشد (آن هم به شرطی که معرفی و رای اعتماد به وزیر بعدی بر اساس شایسته سالاری باشد نه باند وجریان سیاسی)، که آن هم چاره اندیشی عملی برای حل مشکل مبتلابه نیست،  لیکن  مهمتر از همه اقداماتی است  که موجب جلوگیری از این اتفاقات می‌شود که از عهده خواص بر می‌آید.

 پاکدل با اشاره به مولفه های ضروری برای یک پرواز ایمن عبارتند از هواپیمای مناسب و سالم، خلبان ماهر و کار آزموده، فرودگاه وباند مناسب از نظر طول باند و موانع پروازی وبالاخره امکانات وتجهیزات فرودگاهی ازجمله تجهیزات راداری، ناوبری، مخابراتی، هواشناسی، ایمنی و امنیتی مدرن و به روز است، گفت: برخی از فرودگاه‌های کشور به دلیل محدودیت‌های که مهمترین آنها طول باند و کوههای اطراف آنهاست قابلیت نشست وبرخاست هواپیماهای جت را ندارند و ناچارا” از هواپیماهای ملخی که بهترین وبزرگترین آنها در کشور همین ATR72  است، استفاده می‌نمایند.

 مدیرعامل اسبق شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه  تعداد آنها تا چند وقت پیش ۴ تا۵ فروند بود و اکنون ۱۲ فروند  رسیده است، عنوان کرد:  این تعداد هواپیماها باید به چند فرودگاه منجمله خرم آباد، سنندج، یاسوج و خوی سرویس دهند.

 وی ابراز کرد:  چنان چه مشکلات این دسته از فرودگاه‌ها حل نشود به ناچار باید از این هواپیماها استفاده نمایند که به دلیل طول عمر و تعدد سرویس دهی روزانه احتمال بروزچنین حوادثی نیز  افزایش می یابد.

 پاکدل ادامه داد: لذا باید پذیرفت که فرودگاه یاسوج به عنوان مرکز استان به دلیل طول باند و موانع پروازی (کوهستانی بودن منطقه) فاقد یکی از مهمترین مولفه ها بوده و به تبع آن ناچار به استفاده از هواپیماهای ملخی بوده که به دلیل تعداد وعمر آنها در کشور در مقایسه با ناوگان هواپیماهای جت، ناوگان مناسب و مطمئنی نیستند. ( بعلاوه اینکه بدلیل شرایط اوج گیری هواپیماهای ATR72 و محدودیت در کاهش ارتفاع بدلیل وضعیت خاص محل فرودگاه یاسوج، مشکل مضاعفی نیز وجود دارد)  احتمالا امکانات وتجهیزات فرودگاهی نیز در حد همین فرودگاه و پروازها دیده شده است.

 وی بیان کرد: لذا شایسته بود که پیشتر و بیشتر موضوع رفع محدودیتهای فرودگاهی یا حتی جابجایی فرودگاه به محلی دیگر( توجه داشته باشید فرودگاه اصفهان بیش از یک ساعت با خودرو سبک از شهر فاصله دارد) در دستور کار قرار می‌گرفت واجرایی می‌شد تا احتمال وقوع چنین اتفاقی خیلی کمتر می‌شد.

 پاکدل با عنوان مثالی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه عینی زمانی فرودگاه گچساران نیز همین مشکلات را داشت که با تصویب پروژه از محل اعتبارات نفت، بنده و همکارانم درشرکت بهره برداری نفت وگازگچساران و در فضایی دلسوزانه، به نیت خدمت به مردم محق شهر ودیارمان، به دور از شعار، با پیگیری و برگزاری ۱۰۱ جلسه منظم هفتگی و انجام کارهای حجیم از جمله افزایش طول باند و مقاومت آن، تخریب و کاهش ارتفاع دو تپه کوه مانند در دوطرف فرودگاه، جابجایی محل تامین آب شرب بخشی از شهر، تهیه، نصب و ارتقاء سیستمهای راداری، ناوبری، هواشناسی، ایمنی و امنیتی و بالاخره با همکاری کلیه مسولان وقت شهرستان موفق شدیم فرودگاه را جهت پرواز هواپیمای جت به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسانیم.

 وی افزود: هر چند از ناحیه برخی سیاسیون این حرکت عظیم گاها” مورد کم لطفی قرار گرفت و مثلا عنوان نمودند که هواپیمای فوکر ۱۰۰ جت نیست ولی چنین بی‌انصافی هایی در مقابل رفاه و شادی مردم قابل توجه نبود.

 پاکدل اظهار کرد: امروز به سهم خود از همه کسانی که با تلاش جهادگونه ومظلومانه خود آن پروژه عظیم را به بهره برداری رساندند تشکر می‌نمایم و شایدخدای ناکرده شاهد تکرار حادثه تلخ ۲۹ بهمن ۹۶پروازتهران به یاسوج بودیم( هر چند هیچ تفاوتی میان عزیزان هم وطن قائل نیستیم).همه اینها عرض شد تا مجددا ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار اعلام نماییم ما را در غم خویش شریک بدانید و به مسئولان  برادرانه توصیه نماییم شایسته است یک لحظه از خدمتگزاری واقعی به مردم و برنامه ریزی و پیگیری مشکلات به منظور جلوگیری از وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار غفلت نورزید و تا دیر نشده برای حل این معضل آستین بالا بزنید و با تشکیل اتاقهای فکر واستفاده از توان نخبگان و متخصصان سایر نقاط ضعف و محلهای آسیب پذیر را شناسایی نموده و راه حل اجرایی آنها را در دستور کار خویش قرار دهید.

=====================================     

      بازآوری

خبرگزاری فارس: 60 بلیط پرواز گچساران خرید تضمینی شد

پرواز همدلی بر فراز گچساران/ اولین پرواز درفرودگاه نفت نشست

شناسهٔ خبر: ۱۷۵۶۵۹۱ –

 اولین پرواز در فرودگاه نفت گچساران با نام همدلی بر زمین نشست تا شادی را با خود به میان شهروندان گچسارانی بیاورد.

 هواپیمای فوکر ۱۰۰حامل مسافران و مسئولان استانی که از فرودگاه مهرآباد به مقصد گچساران به پرواز در آمده بود ساعت ۱۵ و ۱۰ دقیقه بعد از ظهر یکشنبه در فرودگاه نفت گچساران بر زمین نشست.

هدایت اولین پرواز فرودگاه گچساران را کاپیتان میلانی با کمک مهدی قاسم نیا برعهده داشت.

غلام‌رضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت، سیدقدرت حسینی پورنماینده قبلی این دو شهرستان، جلیلی نماینده مسجد سلیمان، حجت‌السلام بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام، سردار عدل هاشمی جانشین قرارگاه خاتم‌النبیاء و علی فولادوندا و رجبعلی رحمتی مدیرعاملان سابق شرکت نفت گچساران، برخی از مسافران هواپیمای فوکر ۱۰۰به مقصد گچساران بودند.

در بدو فرود این هواپیما در فرودگاه گچساران، مسافران مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت نفت گچساران و فرمانداران ممسنی، گناوه، دیلم و بهبهان قرار گرفتند.

پیش از این قرار بود این پرواز دوشنبه هفته گذشته انجام شود که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی به این هفته موکول شد.

طرح توسعه و تکمیل فرودگاه گچساران از جمله طرح‌های مصوب دور اول سفر هیئت دولت به گچساران‌ بود که توسط وزارت نفت اجرا شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی شیر عرب پور گفت:

    سلام به خادمین. مخلص ایران اسلامی و درود به مهندس غلامرضا پاکدل که در دوران کوتاهی که مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بودند چهره شهر و بویژه روستاهای دور دست را متحول کردند شاید فرودگاه گچساران یک قلم از خدمات روزافزون ایشان بودند میتوانم به سراحت عرض کنم کمتر کسی مانند ایشان با تامل و تفکر بسیجی تمامی مشکلات را دوشادوش زیرمجموعه های خود وبا تلاش مضاعف پشت سر می نهادند صد البته که مردم فهیم و با نجیب گچساران زحمات ایشان را ارج می نهند هرکجا مشکلی پیش بیاید پاکدل ضرب المثل ما می توانیم خواهد بود خداوند خدمتگزاران صدیق جمهوری اسلامی را در پرتو خود و دعای رهبری مصون بگرداند آمین یا رب العالمین

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president