آوای جنوب

سیر تا پیاز با تاجگردون/ از شایسته‌سالاری که در گردونه قدرت گم شده است تا سیدضیاء/ از ظلم به بویراحمدگرمسیر تا زینل زاده

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های دولت آقای خادمی جز افرادی است که باید انتقال پیدا کند، گفت: ما دنبال گزینه خاصی برای تصدی استانداری نیستیم، استاندار بومی نمره مثبت برای استان است.
آوای جنوب
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های دولت آقای خادمی جز افرادی است که باید انتقال پیدا کند، گفت: ما دنبال گزینه خاصی برای تصدی استانداری نیستیم، استاندار بومی نمره مثبت برای استان است.

غلامرضا تاجگردون عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در دفتر نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد با تبریک عید غدیرخم اظهار کرد:  رسانه‌ها نقش بسزایی در اطلاع رسانی در جامعه دارند.

تاجگردون با بیان اینکه مسؤولان بیان‌گو مسائل هستند، بیان کرد: رسانه‌ها یک رسالت ملی، میهنی، استانی  و شهرستانی دارند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه خبرنگاران در انعکاس اخبار توجه داشته‌ باشند، عنوان کرد: مسائلی که به ضرر مملکت و کشور است در درج و انعکاس آن دقت داشته باشند.

وی افزود: وظیفه خبرنگاران تنویر اذهان و افکار عمومی است نه تشویش اذهان.

تاجگردون در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه ابقا و یا رفتن استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استاندار بومی یک نمره مثبتی برای این استان است.

وی ادامه داد: رفتار و تعامل آقای خادمی موجب توسعه‌گرایی و همراه با آرامش در جامعه بوده است.

نماینده مردم گچساران و باشت اذعان کرد: دولت و ارزیابی‌هایی که انجام شده آقای خادمی جز افرادی است که باید انتقال پیدا کند و این مورد هنوز به صورت قطعی که به کجا جا به جا خواهد شد اعلام نشده است.

تاجگردون بیان کرد: دولت به دنبال ارزیابی گزینه‌ها است و ما به دنبال شخص خاصی برای استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیستیم و آن چیزی که این روزها در فضای مجازی و رسانه‌ها گفته می‌شود  واقعیت ندارد.

نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گچسارانی در زمینه ایجاد اشتغال در چند سال آینده، تصریح کرد: باید تلاش کرد از تمام ظرفیت‌های منطقه استفاده کرد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ایجاد اشتغال و فرصت‌های اشتغال بی‌بهره نیست.

تاجگردون با بیان اینکه ایجاد اشتغال نتیجه سرمایه‌گذاری و کار است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری یک کار مشترک است و دولت، بانک و سرمایه‌گذاری موجب به وجود آمدن اشتغال در آن جامعه و یا منطقه خواهد شد.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به برنامه تدوین شده چهارساله خود که در اختیار روسای ادارات این شهرستان قرار داده بود، گفت: در برنامه چهار ساله که برای ادارات تدوین شده در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی صحبت‌هایی شده است و در زمینه اشتغال در ادارات اصلا برنامه‌ای مطرح نشده  و اصلا برای سیستم اداری این امکان وجود ندارد که نیروی کار جذب ادارات شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم شهرستان گچساران مطالبه کار در ادارات دارند و در این زمینه باید نگاه مردم به اشتغال و تولید تغییر پیدا کند.

تاجگردون با بیان این که متناسب با هر زمینه‌ای اگر کار شود ما موفق خواهیم بود، بیان کرد: در آینده باید ۲۰ هزار هکتار عملیات آبرسانی نوین انجام بگیرید که تا چهار سال آینده ۱۲ هزار هکتار باید به پایان برسد و در این چهار سال باید به اهداف خود دست یابیم.

 وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در امامزاده جعفر صورت گرفته است، عنوان کرد: دولت کار خود را انجام داده است و مردم باید بتوانند از این ظرفیت در کشت‌های پاییزه و تابستان به خوبی استفاده کنند.

تاجگردون با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی روستای باباکلان گچساران گفت: در بخش کشاورزی خدمات خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بخش صنعت اظهار کرد: در بخش صنعت کار به سختی به جلو می‌رود.

تاجگردون در ادامه در پاسخ به دیگر خبرنگار گچسارانی درخصوص اعلام حمایت ایشان از سید ضیاء الدین هاشمی برای تصدی وزارت علوم ابراز کرد:   سید ضیاء را از سالها پیش می‌شناسم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیگنال‌های خوبی از سوی مجلس به دولتی‌ها برای حمایت از ایشان ارسال شده که امیدواریم دولت او را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: در سال ۸۸ که در ستاد میرحسین موسوی فعالیت می‌کردم یک روز برای مناظره در یاسوج به همراه سید ضیاء الدین هاشمی وارد آن مراسم شدیم و جالب اینجا است دوستانی که امروز از ایشان دفاع می‌کنند در آن روز به من اعتراض می‌کردند که چرا ایشان را همراه خودت آوردی.

تاجگردون افزود: سید ضیاء الدین شایسته وزارت است و اگر وزیر هم نشد با توجه به جوان بودن او آینده خوبی دارد.

وی در ادامه در خصوص رفتن یا ماندن عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفت: در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر اینکه فرماندار می‌رود یا می‌ماند ندارم و این بستگی به استاندار آینده دارد.

تاجگردون بیان کرد: اما در مجموع باید بگویم در چهار سال گذشته از عملکرد رحیمی و زینل زاده به عنوان فرماندار و شهردار راضی هستم.

نماینده مردم گچساران و باشت در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در چهار سال گذشته حتی به عنوان یک منتقد نگاهی به فعالیت‌ها و کارها انجام شده در سطح شهرستان گچساران داشته باشیم قطعا نمره خوبی داده خواهد شد.

وی در خصوص اردلان زینل‌زاده شهردار سابق دوگنبدان بیان کرد:  شهردار تصمیم خود را گرفته بود و مشخص بود ایشان تمایلی به ماندن ندارد.

تاجگردون افزود: از سوی دیگر حق انتخاب شهردار با شورا است و شورا را نیز مردم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظر من تداوم خدمت زینل‌زاده بود، گفت: عمدتا شورا به این نتیجه رسیده بودند که شهردار تغییر کند.

تاجگردون با بیان این که تا آخرین لحظه از زینل‌زاده حمایت کرده‌ام، اظهار کرد: در این مدت چندین پیشنهاد خدمت ایشان داده‌ام ولی ظاهرا فعلا ایشان خسته هستند.

وی افزود: در خصوص اردلان زینل‌زاده یک نفر از بویراحمدی‌ها بیشترین بدگویی‌ها را نسبت به زینل‌زاده می‌کرد که اگر امروز نام او را ببرم او دیگر در این شهر زندگی نخواهد کرد اما حالا همان فرد مدافع بویراحمدی‌ها و زینل‌زاده شده است.

تاجگردون اظهار کرد: در بیست سال گذشته بیشترین ظلم به منطقه بویراحمد گرمسیری شده است اما  در چند سال گذشته خدمات خوبی به این منطقه انجام شد.

نماینده مردم گچساران و باشت در پاسخ به این سوال که آیا شما پیگیر تایید ابلاغیه شهردار جدید هستید، گفت: این وظیفه شورا است و شورا باید پیگیری کند.

تاجگردون در ادامه در پاسخ به سوال دیگر در خصوص اینکه شایسته سالاری چه جایگاهی در جامعه دارد، بیان کرد: متاسفانه یک جناحی که حاکم می‌شود کسانی را بر سر کار می‌آورد که جریان را قبول دارند و در این گردونه یک سری شایسته‌ها خارج می‌شوند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه جامعه از خیلی موضوعات محروم است، اذعان کرد: موضوع قومی و جناحی یک موضوع نگران کننده‌ای است و وقتی یک جناحی بر سر کار می‌آید یک طیفی از مدیران انتخاب می‌شوند.

تاجگردون با بیان اینکه قبول دارم جناح و سیاسی کار موجب ضربه زدن به پیشرفت در جامعه خواهد شد، عنوان کرد: متاسفانه  این روند خوبی برای توسعه نیست.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان این که همیشه این را بیان کرده‌ام که اگر بزرگترین قوم و طایفه را داشته باشید و نتوانسته باشید خدمت کنید بی‌فایده است، ابراز کرد:  راه حل آن به صورت فرهنگی است و آنهایی که خودشان را در فضای قرار می‌دهند حساسیت جامعه و موضوع را بیشتر درک می‌کنند.

تاجگردون در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر که آیا در دور آینده انتخابات باز هم کاندید خواهید شد،با سوال پاسخ خبرنگار را داد و گفت: چرا کاندیدا نشوم؟

وی ادامه داد: باید فضا را دید و در حال حاضر برای کاندیدا شدن زود است اما اگر دلیلی منطقی باشد و نیروی بهتری پای کار بیاید کاندیدا نخواهم شد.

نماینده مردم و گچساران و باشت افزود: همان گونه که همگان مشاهده کردند سبد رای من در باشت، بویراحمد و قشقایی آرای بالایی و با احترام به خواص باید بگویم اولویت کاری من مصالح عمومی است.

تاجگردون افزود: در همین کلنگ‌زنی باباکلان چهار نفر بودند که به دنبال این هدف را دنبال می‌کردند که این کار صورت نگیرید و من نیز همان افراد را برای اجرایی شدن این طرح به دنبال کار فرستادم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. دانشجو گفت:

    ما دیگه هیچ امیدی بهت نداریم و هر جا کم میاری میگی فلانی نذاشت

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president