آوای جنوب

عدل هاشمی: کارگر اداره امور عشایرم/هزینه ۱۰ میلیارد تومانی در جاده‌های عشایری/روایت بلدوزری که ۱۲ سال در یک جاده کار می‌کند

نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: کارگر اداره امور عشایرم.

آوای جنوب
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: کارگر اداره امور عشایرم.

عدل هاشمی‌پور صبح امروز در نشست شورای عشایر که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد، گفت: خدمات ارزشمندی توسط همه دولت‌ها خصوصا دولت یازدهم به عشایر شده اما عمق محرومیت در همه جای استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در عشایر این محرومیت هم بالا است.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ بیان کرد: اگر بخواهیم عشایر را نجات دهیم باید آستین‌ها را بالا بزنیم و تنها به منابع دولتی اکتفا نکنیم و از سایر منابع نیز کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه می‌دانیم که منایع محدود است و با همین منابع محدود باید کار و تلاش کرد، گفت: ادارات منابع طبیعی، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی و شرکت توزیع نیروی برق در حد توان خود کار می‌کنند و خدمات ارائه می‌دهند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه هم بچه عشایرم و هم عشایر زاده‌ام افزود: یکی از ایرادهایی که حوزه انتخابیه همواره به من وارد می کنند این است که از جاهای مختلف برای عشایر کمک می‌گیرم.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ ارائه خدمات را در جلوگیری از حاشیه نشینی موثر دانست و گفت: همواره گفته ام خود را کارمند و کارگر امور عشایر می‌دانم.

وی با تشکر از خدمات ارائه شده توسط وزارت نفت، بیان کرد: با خدمات ارائه شده توسط وزارت نفت جاده ساورز، جاده برفکون و جاده دلی مهران در شهرستان لنده با ۱۲ کیلومتر احیا شدند.

هاشمی‌پور با اشاره به فعال بودن جاده چاسخار گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان در جاده‌های عشایری هزینه شده است.

وی بر استفاده از سایر منابع غیر دولتی تاکید کرد و افزود: جاده‌های عشایری دچار فرسایش شده‌اند و حتی جاده عشایری در استان وجود دارد که ۱۲ سال است یک بلدوز در حال کار کردن است.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: ۱۷ کانکس ۶ متری توسط یکی از خیرین توزیع شد اما در حوزه زیرساخت‌های آموزشی با کمبوداتی مواجه هستیم.

وی بر توجه به مقوله اشتغال عشایر تاکید کرد و گفت: اشتغال عشایر با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه خدمات آموزشی و درمانی در حوزه عشایر مورد توجه قرار گیرد، افزود: نخبگان عشایری به دلیل مشکلات مانده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president