آوای جنوب

از کاسبی برخی نمایندگان برای استخدام نزدیکان تا هجوم به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام!/رگه های لابی گری خاص

در خصوص نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضع کمی متفاوت است! موضوع کار چاق کنی نمایندگان شاید برای سه نماینده استان در مجلس به سبکی دیگر است به گونه ای که شما افراد زیادی را می بینید که تنها دلیل بکار گماشته شدن آن ها در شرکت ها و ادارات ، سفارشات و لابیگری های نماینده بوده است.

در خصوص نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضع کمی متفاوت است! موضوع کار چاق کنی نمایندگان شاید برای سه نماینده استان در مجلس به سبکی دیگر است به گونه ای که شما افراد زیادی را می بینید که تنها دلیل بکار گماشته شدن آن ها در شرکت ها و ادارات ، سفارشات و لابیگری های نماینده بوده است.

آوای جنوب
حکایت نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با حکایت دیگر نمایندگان ، در خصوص انتظارات و اقدامات ، تفاوت های زیادی دارد. در حالی که در دیگر مناطق خبری از حلقه زدن مردم به دور نمایندگان هنگام حضور در حوزه ی انتخابیه نیست، در کهگیلویه و بویراحمد ، حضور نماینده در هر محل با حضور سیلی از جمعیت همراه است که هر کدام نامه ای به دست انتظار حل مشکل خود را دارند.
سفارشات نمایندگان برای بکارگیری در موقعیت های شغلی در استان ها متفاوت است بطوریکه مهمترین موضوعات مربوط به تقاضای اشتغال در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، شامل انبوهی از جوانان تحصیلکرده جویای کار است که با پاراف نامه خود توسط نمایندگان در شرکت ها یا دستگاه های مختلف در پی استخدام هستند اما برخی دیگر از نمایندگان این کار را برای افراد فامیل و آشنا و بستگان درجه یک خود انجام می دهند.
از کاسبی برخی نمایندگان برای استخدام نزدیکان تا هجوم به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام!

ماجرای نامه یک نماینده برای انتقال فرزندش به وزارت نفت

 «تابناک»؛ در گزارشی نوشت : در هفته‌های گذشته بود که نامه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت برای انتقال فرزندش با مدرک غیر مرتبط به یکی از شرکت‌های تابعه این وزارت خانه و مساعدت زنگنه در مورد این انتقال ،خبرساز و با واکنش‌های بسیار از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس روبه رو شد.
همان زمان وزیر نفت در یک گفت و گوی تلویزیونی به منتقدان این انتقال رابطه ای گفت که شما باید فرق لیسانس و فوق لیسانس را با دکتری بدانید؛ شخصی را که من با یک نامه منتقل کرده ام دکتری دارد؛با این وجود علیرغم وجود این همه فارغ التحصیل بیکار با رشته های تحصیلی مرتبط، گویا آقای وزیر این بار خود تفاوت فوق لیسانس با دکتری را فراموش کرده است و این بار سفارشی برای یک فوق لیسانس کرده است؛همین گونه پیش برود شاید دستورات وزیر برای به کارگیری مدارک متفاوت و پایین تر و غیر مرتبط تر هم رونمایی شود.
نامه کنایه آمیز به وزیر نفت!؟
به این ترتیب، روز گذشته نیز یکی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، یکی از بستگان خود را به وزیر نفت معرفی کرد و با بیان اینکه وی فوق لیسانس دارد، در نامه ای از وزیر نفت خواست تا در دستگاه مربوطه، جایی برای نامبرده دست و پا کند.
البته ناگفته نماند که نامه هایی از این دست در سیستم اداری کشور کم نیستند و شاید افراد بی شماری باشند که سال هاست با این واسطه ها از سفره بیت المال ارتزاق می کنند؛ اما در این میان، حق کسانی که کسی را در سیستم حکومتی ندارند، ضایع می شود و علاوه بر توسعه فساد در سیستم اداری کشور، بحث رواج رانت خواری در بین مسئولان و مردم مطرح می شود.
سیستم اداری بسیار مریض در کشور
حسن کامران در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نظارت و قانون گذاری، تنها وظیفه نمایندگان مجلس است و هیچ نماینده مجلسی، حق دخالت در امور اجرایی کشور و به ویژه موضوعات مربوط به استخدام را ندارد، مگر این که کلی و از طریق لایحه و یا طرح در مجلس مطرح شده باشد.
این نماینده مجلس گفت: از آنجایی که سیستم اداری بسیاری مریضی بر کشور حاکم است، بسیاری از افراد جویای کار به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند و نمایندگان نیز در پاره ای موارد و بنا بر حس نوع دوستی و یا موارد استثنایی در موضوع ورود می کنند و گاهی نیز با تماس با برخی افراد، سعی در رفع و رجوع موارد دارند.
کامران در ادامه افزود: اما گاهی دیده می شود، برخی نمایندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می کنند و با استفاده از سیستم مریض حاکم بر اداره کشور کاسبی راه می اندازند. متأسفانه برخی نمایندگان ما کاسب هستند و می خواهند به هر نحو که شده، فرزند خود را در جایی منصوب کنند و یا کاری برای نزدیکان خود انجام دهند. به نظر من، آن وزیرانی هم که با این نوع از نماینده ها همراهی می کنند،شریک جهنم آنان هستند.
بده بستان های فساد آور نمایندگان
این نماینده مجلس گفت: خروجی این بده، بستان ها چیزی جز فساد حاکم نیست و متأسفانه در این بین، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم که باید این نوع موضوعات را رصد و از بروز این نوع تخلفات جلوگیری کند، عملا بی خاصیت است و هر قدر هم که جلوتر می رویم، اوضاع خراب تر می شود و فساد به همه جا رسوخ می کند.
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا وزرا تحت تأثیر نماینده ها هستند، یادآور شد: فرقی ندارد نماینده باشد یا وزیر. اینها کار چاق کن همدیگر هستند و در یک سیکل ترکیبی که در آن قرار دارند، با بده، بستان کار همدیگر را راه می اندازند. به نظر من، تنها راه مبارزه با این نوع رفتار، افشاگری است و باید آنقدر این موضوعات را رسانه ای کرد که کسی جرأت چنین کاری نداشته باشد.
 از کاسبی برخی نمایندگان برای استخدام نزدیکان تا هجوم به نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام!
نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد کجای کار هستند؟
در خصوص نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد وضع کمی متفاوت است! موضوع کار چاق کنی نمایندگان شاید برای سه نماینده استان در مجلس به سبکی دیگر است به گونه ای که شما افراد زیادی را می بینید که تنها دلیل بکار گماشته شدن آن ها در شرکت ها و ادارات ، سفارشات و لابیگری های نماینده بوده است و اما دلیل این بکارگیری ها هم خود ، متاثر از شبکه ای عجیب در سطح جامعه می باشد و یک بده بستان دو طرفه است ! بدین گونه که بخش اعظم بکارگیری نیروها در شرکت ها از طریق این شبکه پیچده در درون اجتماع صورت می گیرد که هم کار معرفی برای استخدام را بر عهده می گیرند و هم تبلیغ برای نماینده جهت حضور در انتخابات دور بعد! یعنی اینجا شما با یک معامله مواجه هستید که از یک طرف به امکاناتی می رسید و در طرف دیگر معامله نماینده یا خود بر صندلی بهارستان می ماند و یا نیرویی را که حمایت می کند.
البته این موضوع فقط به شبکه تعاملی سر شاخه های آقای نماینده با بیکاران مختص نیست بلکه شامل عزل و نصب ها در ادارات و معامله پست های دولتی هم می شود. اگر در متن خبرهای بکارگیری مدیران رده های مختلف در استان قرار بگیرید رگه های لابی گری خاصی را می بینید که علاوه بر تاثیر پذیری از شبکه های نفوذ نماینده ، رگه های بسیار پر رنگ قومیتی را هم شامل می شود. و متاسفانه این بکارگیری ها ، اثرات نامطلوب خود را در وضعیت کلی استان هم بر جای گذاشته و عملا با یک شبکه مدیریتی ناکارآمد مواجه می شوید.
در این بین به نظر می رسد مدیران ارشد دولتی هم کاملا تسلیم نمایندگان شده اند و به اسم “تعامل” هر خواسته ای از نمایندگان را برآورده می کنند. این رویه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از استاندار جدید  به شدت مشهود بوده است و حال باید دید وی هم باید همان رویه ی معیوب را ادامه دهد و یا نه برنامه ای دیگر در سر دارد!
با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president