آوای جنوب

یادداشتی برای روزهای آخر اردلان زینل‌زاده شهردار دوگنبدان/ خداحافظ مردی که نه با لابی آمدی و نه برای ماندن دست به هرکاری زدی

به گزارش آوای جنوب از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور طی یادداشتی این گونه آورده است،

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب از گچساران، علی‌مراد کاظم‌پور طی یادداشتی این گونه آورده است، در حالی این‌روزها سپری می‌شود که بحث داغ انتخاب شهردار آینده دوگنبدان در تمامی محافل، فضاهای مجازی و … شنیده می‌شود.

صحبت از رفتن اردلان زینل زاده است، مردی که مشخص است دیگر خود نیز علاقه‌ای به ماندن ندارد.

هر چند در طول دوران شهرداری او بیشترین نقدها را شخصا نوشتم اما امروز مخالفین او تنها موردی را که او را به آن متهم می‌کنند و سعی برآن دارند تا ذهنیت‌ها و افکار مردمی را به آن سمت و سو ببرند، دریافت عوارض شهرداری جهت شروع ساختمان‌ها است و به گونه ای وانمود می کنند گویی پس از او دیگر تمام مجوزها و پایان کارها در گچساران مجانی و رایگان خواهد شد و این موجب خوشحالی حامیان اوست که از شهرداری حمایت کرده‌اند که امروز به جرم اختلاس یا رانت خواری برکنار نمی‌شود بلکه در اوج می‌رود.

مردم این روزها بهتر از آنانی که فکر می‌کنند در پشت پرده در حال معاملات سیاسی هستند و به همه چیز آگاهی دارند؛ آنها امروزه می‌دانند معادلات چگونه در حال شکل‌گیری است و بحث خوب و بد و شایسته سالاری نیست.

اگر امرور از مردم شهر در خصوص زینل زاده سوال شود همگان او را به انسانی پاکدست می‌شناسند.

همین مردم شاید اخلاق او را تحمل نداشتند اما حتی آنهایی که امروز به دنبال برکنار کردن زینل‌زاده هستند نیز می‌دانند او تمام و کمال کار کرد و خالصانه تا روزهای آخر یک شهردار بود.

اخلاق خاص او منحصر به او بود و شاید برخی تحمل کار را با او نداشته باشند و باید بپذیریم او قبل از شهرداری هر چند یک معلم بود اما زینل‌زاده بود و با صندلی و اتاق شهرداری زینل‌زاده نشده بود.

Image result for ‫اردلان زینل زاده دوگنبدان گچساران‬‎

زینل‌زاده انسانی که از جریان و مکتب اصولگرایی پرورش یافته بود حاضر بود برای منافع شهرش با جریانات مختلف تعامل داشته باشد اما به جرات می‌توان گفت، برای ماندن و ادامه دادن حتی ثانیه‌ای اهل تعامل نیست.

شاید دوستان قدیمی او از برخی تعاملات او که در راستای خدمات بهتر شهری بود از او گلایه داشته باشند اما در واقع او راهی رفت که باید برای مردم شهرش می‌رفت.

او خوب می‌دانست مردمی که این روزها همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و دم نمی‌زنند دیگر حوصله شهرداری را ندارند که به دنبال جریانات سیاسی باشد و بر همین اساس بود در حالی که در رسانه ها هر روز شاهد تجمعات کارگران شهرداری به دلیل پرداخت نشدن حقوق هایشان در استان بودیم اما در گچساران چنین تجمعاتی را مشاهده نکردیم.

این روزها در شهر حتی منتقدینش هم نمی‌دانند چه نقدی بر او داشته باشند و این همان نکته‌ای است که مردم به خوبی دریافته‌اند که بحث، بحث زینل زاده است و جریاناتی به دنبال  حذف او هستند و فقط می خواهند او نباشد.

او که یک بار استعفای خود را به شورای شهر چهارم تحویل داده بود و آماده رفتن بود که با مخالفت اعضای شورا دوباره سکان شهرداری را در دست گرفت اما حاضر نیست برای ابقا شدنش استعفای دیگری بنویسند.

هر چند این روزها می‌گذرد و تاریخ همه چیز را آن گونه که باید ثبت خواهد کرد اما بهتر است آنانی که به دنبال برکناری‌اش هستند درباره نقاط قوت و ضعف او نیز بگویند.

هر روز که بحث رفتن شهردار دوگنبدان داغ و داغ‌تر می‌شود صحبت از گزینه‌هایی است که در جامعه مطرح می‌شود.

هر چند از مسعود ظفری به عنوان شهردار آینده نام برده می‌شود اما در این میان از شب گذشته نام‌هایی همچون بخشایی، لدنی‌نژاد(مدیر عامل آب و فاضلاب استان) و سهمگین در استان نیز نام برده می‌شود.

از سوی دیگر برخی از شنیده‌ها حکایت از آن دارد مردی که این روزها همه معادلات شورا را دگرگون کرده است و تلفن همراه خود را نیز خاموش کرده خود به دنبال سکان شهرداری است تا آقایی ترک زبان به شورای شهر راه پیدا کند.

و اما آن چیزی که مشاهده می‌شود تنها برخی که در فضاهای مجازی مدعی شایسته سالاری هستند شعارهایشان را به فراموشی سپرده‌اند.

و در آخر، زینل‌زاده گچسارانی‌ها اگر رفت که می‌رود یک چیز را به همه آموخت نه برای آمدنش به منزل‌ها رفت و نه برای ماندنش به سراغ این و آن رفت و در ذهن او و آنهایی که می‌دانند یک نکته به یادگار می‌ماند و آن این است که برخی قبل از از ورودشان به شورا به خانه اردلان زینل‌زاده رفته بودند و اینروزها ، روزهای قبل از رای آوری را به فراموشی سپرده اند.

خداحافظ مردی که نه با لابی آمدی و نه برای ماندن دست به هرکاری زدی.

یادداشت/علی‌مراد کاظم پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سادات امامزاده علی گفت:

    مرحبا کاظمپور انصافا حقیقت رانوشتی زینل زاده نامش برای شهرداری دوگنبدان همیشه ماندگارخواهدبودزینل زاده نشان دادکه اصالت، شرف وانسانیت یعنی چه، زینل زاده مردانه آمد مردانه کارکردو مانند یک مرد هم می رود

  2. محمود گفت:

    خداییش چرت نوشتی،چیزی گرفتی اینو بنویسی؟؟؟؟خخخخخ….هیشکی تو این شهراززینل زاده راضی نیس،نه مردم نه زیردستاش نه مسولان شهری….بره همه راحت میشن

  3. باسلام گفت:

    شهری که دران دیدگاه طایفه ایی وخط وباندبازی وسیاه کاری ومحافظه کاری حاکم است جای اردلانهای دلسوزوامین وباصداقت وحافظ بیت المال نیست ،متاسفانه هرجامدیری موفق کارمیکنددست وزبان طایفه ایی خاص باانسانهایی بافکردوران رنسانس وقرون وسطایی که حتی برای گرفتن پست ازچشم خودشون هم نمیگذرندبه تهمت به دروغ وشایعه پراکنی می پردازندتاانسانهای لایق وباکفایت راازمسولیتشان خلع کنندامروزگچساران یک نیروی مردمی خیرخواه باغانواده دلسوز راکه بادست خالی امده بودباکوله باری ازتقدیروتشکرو رضایت مردم ونیزنفرین وآه وناله وخدالعنت شان کند به کسانیکه دستشان به این خیانت الوده است داردسکان نگهداری شهرنظارت شهروحامی دلسوز شهرراترک میکندخداحافظ خان وکدخداطلب های قرون وسطایی بدانیدکه مردم دیگرشمارانمی خواهندحکومت حکومت بردلهاست نه زبانها خداحافظ اردلانها حاکمان دل مردم شمادردل وجان مردم حاکمیدنه براداره اییکوچکدرب چپاول رابستیدوازامروزبعدازامیرکبیربیت المال به یغمامیرود

  4. مارین گفت:

    شهری که دران دیدگاه طایفه ایی وخط وباندبازی وسیاه کاری ومحافظه کاری حاکم است جای اردلانهای دلسوزوامین وباصداقت وحافظ بیت المال نیست ،متاسفانه هرجامدیری موفق کارمیکنددست وزبان طایفه ایی خاص باانسانهایی بافکردوران رنسانس وقرون وسطایی که حتی برای گرفتن پست ازچشم خودشون هم نمیگذرندبه تهمت به دروغ وشایعه پراکنی می پردازندتاانسانهای لایق وباکفایت راازمسولیتشان خلع کنندامروزگچساران یک نیروی مردمی خیرخواه باغانواده دلسوز راکه بادست خالی امده بودباکوله باری ازتقدیروتشکرو رضایت مردم ونیزنفرین وآه وناله وخدالعنت شان کند به کسانیکه دستشان به این خیانت الوده است داردسکان نگهداری شهرنظارت شهروحامی دلسوز شهرراترک میکندخداحافظ خان وکدخداطلب های قرون وسطایی بدانیدکه مردم دیگرشمارانمی خواهندحکومت حکومت بردلهاست نه زبانها خداحافظ اردلانها حاکمان دل مردم شمادردل وجان مردم حاکمیدنه براداره اییکوچکدرب چپاول رابستیدوازامروزبعدازامیرکبیربیت المال به یغمامیرود

  5. مارین گفت:

    سلام جناب اقای کاظمپورچه عالی گفتی مرحباواحسنت برتوشیرمردرسانه حقایق گفتش تلخ است امالذتش قابل وصف نیست شما برخی از مردان عزیزرسانه ومردان پاک موذن حقایق مردمید ظلمی ستمی بالاترازاین قبیل کارهای زالوصفت نیستتوخوب وعالی گفتی خداوندکمرهمتت،قلمت ،فکرت رابرای مردم گچساران نگهداردوشکوفاسازد

  6. باشت گفت:

    متن جالب وبدون ریاوخاص این بچه مارین که باخلوص نیت نوشته رابااحترام به سوادوادبیاتش به دیه تعظیم وتمجیدمیگذارم آقیان وسران سیاسی بهوش

  7. دانشجو گفت:

    ای کاش اقای کاظمپورسری به دانشگاه آزادبعده خواجه زاده بزداون ابهت دفترفرهنگ وخلع یدمارینها .دادن پست فرهنگی به ……..وضعیت استرس وفشارروحی روانی وبیعدالتی هایی که به دانش جویان اساتید میشودخلع یدبویرگرمسیر مدیرگروها اقای محمدی وسبحانی وبرخوردهای سوسماری برخوردهای سیاسی و…………

  8. گچساران گفت:

    محمود خان همین نوع نگاه افرادی چون شما این استان را به این فلاکت کشاند..اقای کاظم پور واقعیت را گفته..حتما شما هم با تغییر شهردار منافعی دارید که چشمتان را روی واقعیت بسته اید.

  9. همشهری گفت:

    تا بوده و هست اینچنین بوده و هست…
    مهندس زینل زاده انسانی رک” پاکدست’ با شرافت” اصیل” باریشه ی ستبر خانوادگی و مهمتر از همه عملکرد خوبش زبانزد خاص وعام است… این لابی گری و سیاسی کاری ها موقتا شاید جوابگو باشد ولی همگان ایمان داریم زمستان می رود و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.. اینکه چ کسی گزینه شهردار بودن است ملاک نیست و قطعا امثال ظفری وـ.. لیاقت دارند که از آنها نام برده شده ولی امیدوارم شهردار آتی سرسپرده گروهی خاص نشود که صرف حمایت کردن او سکان فکری و عملکردی را باج داده باشد..
    اگرچه همین دوستانی که امروز در عین ناباوری تغییر موضع داده اند تا روز انتخابات با صدها تمنا و وعده و وعید آراء طوایف را بنفع خودشان جمع کردند و آنگاه که از پل گذشتند تمام قولها و حرفهایشان را شاید به وعده و وعید گروهی دیگر معامله کردند که آنهم بدون شک پس داده خواهد شد چون از هر دست که دادی از همان دست پس خواهی گرفت… زیرا اینان پلهای پشت سرشان را خراب کرده اند و یقینا اولین و آخرین دوره ایست که نامشان را خواهیم شنید… شخصیت های متزلزل مانا نخواهند بود… پول ثروت سیاست اسم ورسم لابی گری عهدشکنی و هرآنچه که به نوعی خصایص زشتی باشد دوامی نخواهد داشت..
    باتمام این اوصاف برای زینل زاده آرزوی توفیق که شایسته است را داشته و برای شهردار جدید هرکه باشد نیز آرزوی موفقیت و سربلندی داریم .امید آنکه شهرمان به جایگاه واقعی اش برسد..انشاءالله

    ودرخاتمه اگرچه مردم بخوبی آگاهند و نیک میدانند پشت پرده چ ها میگذرد لیکن جادارد از قلم واقع گرا و حقیقت گوی شما نویسنده بزرگوار نیز قدردانی شود.
    موفق و پیروزباشید.به امیدروشن شدن تمامی واقعیت هایی که به صبر وگذشت زمان نیاز دارد.

  10. فرامرز گفت:

    سلام آقای کاظمپور احسنت، احسنت بنازمت

  11. بویرگرمسیر گفت:

    مردم کاملابه خدعه های تاجگردون پی بردن ماهیت ایشان واطرافیانش مشخص شده یک روزدانشگاه ازاد تمام بچه های مارین ویکروزبچه های اسپرراابلاغ تنزل رتبه اداری میزندجانبازاسپری وکارمندبیست سال سابقه کارشناس رابه منشی تنزل وکارمندمارین رابه فضای سبزیک روزمدیران گروه بویرراحذف میکند یک روز دکترپورانفردراویک روزهم خواجه زاده راتازنده بودزجردادوتاالان بیشترین برخوردطایفه ایی را بابویرگرمسیرداشته یکروزدکترآقای علی رضانزادازکشاورزی وروزدیگراقای اسلامی وامروززینل زاده عزیز شمادیگردرمیان طایفه های گرمسیرجای پاییندارید

  12. استاددانشگاه گفت:

    ازخیلی ازدانشجویان عزیزدرشورای شهرانتظاررای به ناحق ندارم واقعازینل زاده نمادیک مدیرانقلابی است

  13. دانشجو گفت:

    شورای شهرپای قضاوت خدایی درکاراست زینل زاده راتنهانگذاریدکه موردنفرت ونفرین مردم قراربگیرید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president