آوای جنوب

خسارت طوفان باغ‌داران کلاغ‌نشین را به روز سیاه نشاند/اشک‌های زن باغدار کلاغ‌نشینی را چه کسی پاسخگوست؟+تصاویر

بر اثر پدیده طوفان همراه با باران و تگرگ خسارات زیادی به باغ‌های لیمو روستای کلاغ نشین وارد شد.
آوای جنوب
بر اثر پدیده طوفان همراه با باران و تگرگ خسارات زیادی به باغ‌های لیمو روستای کلاغ نشین وارد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در پی تماس‌های تعدادی از باغداران منطقه کلاغ‌نشین گچساران که در بارندگی روز گذشته دچار خسارات زیادی شده‌اند برای تهیه گزارش به آن منطقه عازم شدم.

به گزارش فارس؛ بعد از ظهر روز گذشته پدیده طوفان همراه با باران و تگرگ موجب جاری شدن سیل در شهرستان گچساران و روستاهای اطراف شد.

گفتنی است، با ورود به منطقه شاهد باغدارانی بودیم که در نگاه آنها غم بزرگی مشهود بود.

باغدارانی که تمام امید خود را به برداشت محصولاتشان چشم بسته بودند و می‌دانستند گویی همه چیزشان را از دست داده بودند.

به رشته تحریر در آوردنش سخت است اما گریه همسر باغدار ترک‌زبان کلاغ‌نشین به نوعی حال و احوال ما را هم به هم ریخته بود.

همسر باغداری که اشک‌هایش از چشمانش سرازیر شده بود، قلم رسانه را وادار کرد تا آن چه دیده است را به رشته تحریر در آورد تا شاید این روزها که همه سرگرم صلاحیت وزرا هستند گوش شنوایی بتواند درد آنها را آرام کند.

وقتی از صاحب باغ سؤال کردم که چگونه چنین اتفاقی افتاده است، اظهار کرد: روز گذشته چنان طوفان و تگرگ شدیدی را شاهد بودیم که هیچ کاری از دستمان برنمی‌آمد.

وی ادامه داد: تاکنون چنین تگرگ‌هایی را به این بزرگی ندیده بودم.

باغبان در حالی که لیموهای نارس خود را در دست داشت، بیان کرد: تگرگ و طوفان موجب شد لیموهایی که هنوز آماده برداشت نبودند بر زمین بریزد و از بین بروند و هر چند نمی‌توان با نوشتن آن چه را که دیده‌ایم را بیان کنیم اما باغدار از وام‌هایی می‌گفت که او را بدهکار بانک‌ها کرده است و از روز گذشته تا کنون به فکر فرو برده است و از این رو هراس دارد که چگونه باید وام را پرداحت کند تا شرمنده ضامنش نشود.

همزمان با ورود من کارشناس بیمه هم به باغ آمده بود.

کارشناس بیمه نیز در این باره عنوان کرد: هر چند برخی از باغ‌ها بیمه هستند اما آن چیزی که بیمه پرداخت می‌کند خسارت این باغداران نمی‌شود.

صحنه عجیبی بود، باغدار که با چنین وضعیتی روبرو شده بود همه اهل خانه را فرا خوانده بود و به همراه دختران و همسرش در حال جمع‌آوری لیموهای نارس ریخته شده بر روی زمین بودند.

حال با وضعیت موجود پیش آمده که چیزی در حدود بیش از هشتاد هکتار باغ را شامل می‌شود انتظار می‌رود مسوولان در این زمینه ورود کرده و اقدامات لازم را هرچه سریعتر به عمل بیاورند.

به گزارش فارس، این در حالی است که برخی از مسوولان گزارشی مبنی بر خسارات وارده روز گذشته به شهرستان گچساران را اعلام نکرده‌اند.

===================

گزارش از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    احسنت به کاظم پور

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president