آوای جنوب

رئیس اداره کار گچساران: عدم‌ رعایت عدالت در جذب نیروی پتروشیمی گچساران/فرماندار: فرزندان گچساران به دنبال کار در حراست نفت و پتروشیمی هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران از عدم‌ رعایت عدالت در جذب نیروی پتروشیمی گچساران انتقاد کرد.

آوای جنوب
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران از عدم‌ رعایت عدالت در جذب نیروی پتروشیمی گچساران انتقاد کرد.

بیژن مهدی‌پور ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه و اشتغال شهرستان گچساران که با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آن چیزی که این روزها شاهد آن هستیم بکارگیری اتباع بیگانه و یا افغانی در برخی از مشاغل کارگری در شهرستان گچساران به جای نیروی بومی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران ادامه داد: طبق قانون و ماده ۱۲۰ اتباع بیگانه و افغانی این اجازه را ندارد که در استان و به خصوص در شهرستان گچساران به کار گرفته شوند.

مهدی‌پور با بیان اینکه هر کارفرمایی که تبعه خارجی را استخدام و به کار بگیرید جریمه خواهد شد، گفت: طبق قانون کارفرما برای بار اول به اندازه دستمزد پنج روز کارگر و برای بار دوم به اندازه ده برابر دستمزد کارگر جریمه خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آمار بیکاری در کشور نسبت به جمعیت استان مقام اول را کسب کرده، عنوان کرد: متاسفانه در این زمینه شهرستان گچساران بالاترین آمار بیکاری را در استان دارد.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به برخی از دستگاه‌های شهرستان گچساران که کارگر غیر ایرانی به کار می‌گیرند خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی و شرکتی اقدام به جذب کارگر افغانی کرده‌اند که این کار خلاف قانون است.

مهدی‌پور ادامه داد: عقد قرار داد با افراد غیربومی موجب می‌شود که آنها یا نیروی غیر بومی و یا اتباع بیگانه را برای اجرای این پروژه‌ها بکار بگیرند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در ادامه با اشاره به افزایش آمار بیکاری در این شهرستان گفت: متاسفانه برخی‌ها برای کار از شهرهای همجوار به این شهر آمده و کار را از فرزندان این شهر گرفته‌اند.

این مسوول در ادامه اظهار کرد: متاسفانه آن چیزی که بیشتر از بیکاری شهروندان گچسارانی را آزار می‌دهد عدم عدالت در بکارگیری نیروی کار که نمونه بارز آن پتروشیمی گچساران است که موجب نارضایتی خیلی از شهروندان شده است.

مهدی پور بیان کرد: پتروشیمی گچساران در این چند سال اخیر که مشغول به کار عمرانی شده تاکنون به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جذب نیرو رجوع نکرده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران خانواده‌هایی هستند که یک نفر از فارغ‌التحصیلان آنها مشغول به کار نشده‌اند، عنوان کرد: در برخی از خانواده تمام اعضا مشغول به کار و فعالیت هستند و آن چیزی است که خیلی از شهروندان گچساران را آزار دهد.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به دستگاه‌های دولتی که موظف به ایجاد اشتغال هستند، ابراز کرد: دستگاه‌هایی که از بودجه ملی و استانی برای اجرای پروژه در شهرستان استفاده می‌کند موظف به ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان هستند.

رئیس روابط عمومی نفت و گاز گچساران مطرح کرد
چرایی مراجعه جوانان بیکار برای اشتغال در فضای سبز و حراست نفت گچساران
رئیس روابط عمومی نفت و گاز گچساران به چرایی مراجعه جوانان بیکار برای اشتغال در فضای سبز و حراست نفت گچساران پاسخ داد.
ساسان حبیبی‌نژاد عصر امروز در نشست کارگروه توسعه و اشتغال که با حضور فرماندار و برخی از مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهارکرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در بین شرکت‌های دیگر و قرار گرفتن این شرکت در حوزه چهار استان از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد بهره می‌برد.

رئیس روابط عمومی نفت و گاز گچساران ادامه داد: از این رو ارتباطات این شرکت با چهار استان مختلف شرایط خاص خود را دارد.

وی در خصوص استخدام در این شرکت تصریح کرد: جذب و استخدام در صنعت نفت بر اساس آزمون سراسری صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر درصد جذب نیروهای بومی شهرهای همجوار تاسیسات نفتی بر اساس رایزنی‌هایی که صورت گرفته لحاظ شده است.

حبیبی‌نژاد در ادامه با اشاره به افراد مراجعه کننده و جویای کار در این شرکت گفت: متاسفانه افرادی که برای کار به این شرکت مراجعه می‌کنند متقاضی کار در حراست و یا فضای سبز این شرکت هستند که متاسفانه این تقاضاها خوب نیست.

این مسوول با بیان اینکه اگر بتوانیم در زمینه مهارت آموزی افراد جویای کار تلاش کنیم و سطح مهارت را بالا ببریم، بیان کرد: دیگر کمتر کسی برای اشتغال در حراست و یا فضای سبز به این شرکت مراجعه خواهد کرد.

حبیبی‌نژاد با بیان اینکه شرکت نفت و پتروشیمی گچساران یک شرکت تخصصی است، بیان کرد: این دو شرکت کمتر به کارگر نیاز دارد.

رئیس اداره روابط عمومی نفت و گاز گچساران در ادامه با اشاره به جذب پیمانکاران و اجرای پروژه‌های نفتی دراین شهرستان خاطرنشان کرد: پاکت‌های مناقصه و مزایده  توسط دستگاه نظارتی برگزار می‌شود و در این زمینه پیمانکاران تهرانی و اصفهانی که در این مزایده و یا مناقصه برنده شدند موظف به جذب نیروهای بومی در این شهرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه عقد قرار داد با پیمانکاران غیر بومی آنها موظف هستند  که در اجرای کار در این شهرستان از افراد بومی ساکن این شهر به کار بگیرند.

فرماندار گچساران:
جوانان گچسارانی کمتر به سوی حرفه‌آموزی می‌روند
فرماندار گچساران با بیان این‌که این شهرستان در استان بالاترین نرخ بیکاری را دارد، گفت: فرزندان گچساران به دنبال کار در حراست نفت و پتروشیمی گچساران هستند و به دنبال حرفه‌آموزی نمی‌روند.

عبدالرحیم رحیمی عصر امروز در نشست کارگروه توسعه و اشتغال که با حضور برخی از مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات بیکاری تنها مختص شهرستان و یا استان ما نیست بلکه این موضوع یک بحث کلی و کشوری است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه علی‌رغم اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش آمار بیکاری و ایجاد اشتغالزایی نسبت به جمعیت این استان در کشور رتبه اول را کسب کرد، گفت: متاسفانه شهرستان گچساران در استان بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی در ادامه با اشاره به جذب پیمانکار از استان و یا خارج از استان عنوان کرد: هر دستگاهی که پروژه‌های عمرانی دارد این پروژه‌ها به صورت مناقصه برگزار خواهد شد و هر پیمانکاری که این مناقصه را برنده شود، می‌تواند این پروژه را در دست بگیرید که متاسفانه پیمانکاران شهرستان گچساران در این مناقصات شرکت نمی‌کنند.

رحیمی در ادامه با اشاره به جذب پیمانکاران غیربومی عنوان کرد: برخی از پروژه‌هایی که در این شهرستان تعریف می‌شوند به صورت تخصصی هستند که در این زمینه پیمانکاران گچساران مهارت لازم را ندارند.

فرماندار گچساران ادامه داد: اجرای پروژه تونل در جاده دیل یکی از پروژه‌هایی است که پیمانکاران استان و شهرستان مهارت لازم را بر� و اشتغال که با حضور فرماندار و مسوولان شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌هایی که  اعتبار آنها ۲۰۰ میلیون تومان است توسط اداره جهاد کشاورزی گچساران پیمانکاران آنها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ پیمانکار بومی در این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند،عنوان کرد: این پیمانکاران در زمینه کشاورزی، آب و خاک، زهکشی و کانال‌کشی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گچساران با انتقاد از پیمانکاران گچسارانی گفت: پیمانکاران گچسارانی در مرحله اول و شروع به کار تقاضای پول می‌کنند اما پیمانکارانی نیز هستند که تاکنون ۳ میلیارد تومان از اداره جهاد کشاورزی مطالبه دارند و درخواست پول نکرده‌اند.

مرادی با اشاره به کار آموزان در بخش‌های دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان این رشته بیان کرد: دستگاه‌هایی که وابسته به جهاد کشاورزی هستند در این زمینه اقدام به جذب فارغ‌التحصیلان در این رشته خواهند کرد.

در ادامه  سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران که در چند ماه گذشته افتتاح شد، بیان کرد: ۱۲۰ نفر از طریق وزارت بهداشت برای بکارگیری در این بیمارستان ثبت نام کرده که از این تعداد۲۰ نفر جزء خانواده‌های شهدای گچساران هستند.

هایده حافظ قرآن ادامه داد: از مجموع ۱۲۰ نفر، تعداد ۸۰ نفر پرستار برای کار در بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران نام نویسی کرده‌اند.

وی اذعان کرد: تا کنون نیروهای امدادی و خدماتی این بیمارستان جذب نشده و برای جذب این نیرو از طریق آزمون و از طریق رسانه ملی اعلام خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به بیمارستان نرگسی گچساران گفت: در حال حاضر بیمارستان نرگسی پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و با تکمیل این بیمارستان  افرادی زیادی در این شهرستان مشغول به کار خواهند شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president