آوای جنوب

زینل‌زاده: احداث رصدخانه یکی از ضروریت‌های شهر گچساران است

شهردار دوگنبدان گفت: احداث رصدخانه یکی از ضروریت‌های شهر دوگنبدان است.
اوای جنوب
شهردار دوگنبدان گفت: احداث رصدخانه یکی از ضروریت‌های شهر دوگنبدان است.

اردلان زینل زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران اظهار کرد: یکی از ضروریت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در این شهرستان احداث رصدخانه است.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه قریب بر ۳ هکتار زمین در محل گلزار شهداء گچساران برای احداث رصدخانه وجود دارد، بیان کرد: بهترین نقطه شهر برای احداث رصدخانه نجوم در ارتفاعات شهر دوگنبدان است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیاز به برآورد اولیه اعتبار است، عنوان کرد:  در حال حاضر اعتباراتی برای احداث و راه‌اندازی رصدخانه در این شهر صورت نگرفته است.

زینل زاده با اشاره به اینکه شهر دوگنبدان در ایجاد تکنولوژی‌های نجومی و علم ستاره‌شناسی که مورد نیاز دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار فرهیخته است،  عنوان کرد: احداث رصدخانه نجوم در کنار  هوا و فضا،  ضروری به نظر می‌رسد چراکه  گچساران با داشتن جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و میراثی، از ظرفیت خوبی برای تحقق این جاذبه‌ها برخوردار است.

شهردار دوگنبدان ابراز کرد: می‌توان بر مبنای این رصدخانه‌ها اردوهای متنوعی برای گروه‌های هدف برگزار کرد تا زمینه را برای ورود علاقه‌مندان از خارج شهر و استان‌های هم‌جوار فراهم آورد و به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شود.

وی با اشاره به احداث رصدخانه در پارک نفت گچ

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president