آوای جنوب

هتل پاسارگاد گچساران در آستانه تعطیلی/ وقتی بانک به هیچ صراطی مستقیم نیست/واکنش فرماندار گچساران

بررسی وضعیت هتل پاسارگاد گچساران که در آستانه تعطیلی است جز طرح‌های نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد بود.
آوای جنوب

سیزدهمین نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید پیش از ظهر با شش دستور کار برگزار شد که بررسی وضعیت هتل پاسارگاد گچساران جز طرح‌های نشست امروز بود.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در این نشست بیان کرد: ۲۹ شهریور ماه سال گذشته به منظور رفع مشکلات هتل پاسارگاد نشستی تشکیل شد و مصوب شد بانک صادرات عملیات اجرایی و قضایی را متوقف کرده، با اعطای یک دوره تنفس یک ساله و بخشودگی جرائم دیر اقدام کند، بانک عامل تقسیط پنج ساله اقساط با نرخ مصوب زمان دریافت را اعمال کند و چندین مصوبه دیگر تصمیمات کار گروه برای بهبود وضعیت این هتل بود.

وی عنوان کرد: از شهریور سال گذشته تاکنون هیچ کدام از مصوبات اجرایی نشده است و همین موضوع مشکلاتی را برای ادامه روند فعالیت هتل ایجاد کرده است.

در ادامه صالحی مدیر هتل پاسارگاد بیان کرد: قردادم با بانک ۱۴ درصد بود اما بانک سود ۳۴ را اعمال کرده که بدهی ما از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون به ۸ میلیارد رسید و با این وضعیت مجبوریم ۵۰ نیرویی که داریم را اخراج و هتل را تعطیل کنیم.

مدیر هتل پاسارگاد گچساران گفت: با این وضع پیشنهاد می‌کنم بانک صادرات ارزش هتل را ارزیابی کند.

صالحی اضافه کرد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا سال ۹۲ پرداخت کردم اما بانک مدعی شده تاکنون پرداختی نداشته‌ایم.

امین منوچهری مشاور اقتصادی استاندار در همین خصوص گفت: بعد از دوره استمهال نباید سود جرایم گرفته شود.

وی به جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: جایگاه این ستاد به گونه‌ای است که به تمام مصوبات دستگاه‌ها اشرافیت دارد و دستگاه‌ها و بانک‌ها ملزم به اجرای قوانین هستند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار وام این هتل ۱۴ درصد بود اما بانک سود ۳۴ درصد را لحاظ کرده و تا الان هم ادامه دارد.

این مسوول تصریح کرد: بانک صادرات کشور مصوبات را تصویب کرده اما نمی‌دانیم چرا بانک صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد این مصوبات را اجرایی نمی‌کند.

فاطمی نماینده بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با بیان اینکه مصوبات کارگروه با مقررات بانک همخوانی ندارد و حتی مصوبات به تهران ارسال شد و خروج این طرح از این شرایط امکان پذیر نیست.

سید حسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی بیان کرد: مدارک نشان می‌دهد که بانک در حق سرمایه‌گذار ‌و این هتل که آبروی استان است اجحاف کرده است.

وی تصریح کرد: هیاتی تشکیل شود و رصد کنند آنچه بانک انجام داده که نتیجه گیری این هیات ملاک عمل قرار گیرد.

اما رحیمی فرماندار گچساران در ادامه بیان کرد: اگر همه تهران بگویند سود جرایم بخشیده شوند بانک صادرات استان نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل گفت: دستگاه‌ها و بانک‌ها از مصوبات کارگروه و قانون پیروی کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: بانک‌ها حمایت کنند از سرمایه‌گذاران  اما بانک صادرات استان به غیر از قوانین بانک چیز دیگری را نمی‌شناسد.

مجید محنایی رئیس نشست امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با انتقاد از عدم همکاری بانک صادرات افزود: اگر وضعیت در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری مطلوب بود ستاد تسهیل و ستاد اقتصاد مقاومتی نیازی نبود و این ستادها برگزار نمی‌شد اما نشست کارگروه تسهیل برای تعدیل قوانین بانک تشکیل شده است.

معاون امور اقتصادی بیان کرد: تا پایان هفته نشستی با محوریت دفتر سرمایه‌گذاری، مشاور استاندار در امور اقتصادی، نماینده بانک مرکزی در استان و بانک صادرات و توسعه تعاون تشکیل و در صورتی که ارزیابی بانک درست بود سرمایه‌گذار تمکین کند که در غیر این صورت از طریق بانک صادرات کشور و کارگروه ملی ستاد تسهیل موضوع پیگیری می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president