آوای جنوب

برگی از تاریخ پرافتخار صنعت نفت/تأسیساتی که ۵۶ بار بمباران شد

در این روز تاسیسات نفتی واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ گچساران و بی‌ بی‌ حکیمه ۱ مورد حمله هواپیماهای متجاوز عراقی قرار گرفت و منجر به شهادت ۷ نفر از نیروهای خدوم صنعت نفت گچساران شاغل در این تاسیسات شد.
آوای جنوب
در این روز تاسیسات نفتی واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ گچساران و بی‌ بی‌ حکیمه ۱ مورد حمله هواپیماهای متجاوز عراقی قرار گرفت و منجر به شهادت ۷ نفر از نیروهای خدوم صنعت نفت گچساران شاغل در این تاسیسات شد.

 ۱۹ مرداد ماه هر ساله یادآور شهادت ۷ تن از کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال ۱۳۶۶ در اثر بمباران تأسیسات نفتی این شهرستان است.

بر اساس این گزارش، در ۱۹ مرداد ماه سال ۶۶ رژیم بعثی عراق تأسیسات نفتی واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ و بی بی حکیمه ۱ شرکت نفت و گاز گچساران را مورد حمله قرار داد و در این حمله ۷ تن از کارکنان این شرکت به شهادت رسیدند.

 گفتنی است، در این روز تاسیسات نفتی واحدهای بهره‌برداری شماره ۲ گچساران و بی‌ بی‌ حکیمه ۱ مورد حمله هواپیماهای متجاوز عراقی قرار گرفت و منجر به شهادت رسیدن ۷ نفر از نیروهای  خدوم صنعت نفت گچساران شاغل در این تاسیسات شد.

در این هجوم وحشیانه، شهیدان فردوس کاظمی، نادعلی زراعتی، سید حسین بالدار، محمد تیموری، علمدار امینی، طاهر کرمی، محمد مرادولی به خیل شهیدان ۸ سال دفاع مقدس پیوستند.

در حمله به  تاسیسات حوزه نفتی بهره‌برداری ۲ و ۳  گچساران، بی‌بی‌حکیمه ۱ و ۲ ، پازنان ۲ و گوره A , B , C و چند راهه گناوه  و در سال‌های ۶۴ تا ۶۵ در مجموع ۵۶ بار مورد حمله و بمباران هواپیماهای بعثی عراقی قرار گرفت.

در بمباران تاسیسات نفتی ۱۹ مردادسال ۶۶ گچساران، دشت بلوط و بی‌بی حکیمه ۷ نفر از کارکنان این شرکت به شهادت رسیدند که خلاصه از زندگی نامه و وصیت نامه این شهید را در زیر می خوانید.

شهید حسین بالدار: این شهید والامقام در تاریخ چهارم اسفند ماه سال ۱۳۱۵ متولد شد و در جبهه حق علیه باطل در تاریخ ۱۹ مرداد ماه سال ۶۶ به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید: الهی به  حق صفاتک  وبعز جلالک  واعظم  اسمائک وبنور  انبیائک  و  بعظمت  اولیائک وبدما شهدائک وبه  مناجات  فقرائک  اسئلک توفیق شهاده فی سبیلک

خدایا سوگند به صفات توبه  شکوه وجلالت وبه بزرگترین مهتابت وبه فروغ پیامبرانت وبه عصمت دوستانت وبه  خونهای  شهیدانت  و به  مناجات نیازمندانت ازتو می خواهم .

توفیق شهادت در راهت راکه  رهگشای  شریعت است  نصیبم  بفرمایی: پروردگارا فقط  به  تو  امیدوارم  پروردگارا در این شرایط حساس که  همه  ابر قدرتها  و دست نشاندگان عاشق راهت  شکل  گرفت  مارایاری کن  تا خون این  جوانان هدر نرود .بار الها خودت  کمک  کن.

تا  این  کافران  را ریشه ‌کن  کنیم. خدایا به  ما توفیق ده تا به  جبهه حق علیه باطل برویم،  خدایا  تو خودت  می دانی که  فقط بلرای رضای  تو وبرای اسلام  می  جنگیم. پروردگارا در لحظات  آخر  فراموشمان  نکن   و مگذار فراموش کنیم  تو را .

زندگی نامه شهید علمدار امینی: شهید امینی در تاریخ دهم آذر ماه ۱۳۳۵ متولد و در سال ۱۳۶۶ در چنین روزی به شهادت رسید.

تحصیلاتش را تا ششم ابتدایی با موفقیت پشت سر گذرانده و بعد از آن وارد شرکت نفت شد که در یکی از حمله های حکومت بعثی در اثر بمباران تاسیسات نفتی به شهادت رسید.

شهید محمد تیموری آرخلو: شهید در خانواده‌ای بسیار محروم دیده به جهان گشود میزان تحصیلات وی تا ششم قدیم بود.

در سال ۱۳۵۶ به خدمت سربازی فرا خوانده شد بعد از اتمام خدمت در شرکت نفت مشغول کار شد فعالیت و همکاری دلسوزانه‌اش موجب شد که مورد توجه مسوولان قرار گیرد وی در ضمن خدمت در منطقه نفت خیز گچساران در بی بی حکیمه مورد بمباران دشمن قرار گرفت و شربت شهادت نوشید.

پیام شهید: از همسرم می‌خواهم همان طوری که با حال زحمت کشیده بعد از من در نگهداری بچه‌هایم فعالانه کوشا باشد اجر و مزد آن را از خدای بزرگ می‌گیرید.

وی کارگر صنعت نفت بود آنقدر به جبهه علاقه داشت که در جبهه کار و تلاش در بمباران هوایی تاسیاتی نفتی در بی بی حکیمه شهید شد.

شهید نادعلی زراعتی زردخونی: شهید زراعتی زردخونی در تاریخ هشتم آبان ماه سال ۱۳۳۳ متولد و در سال ۶۶ در چنین روزی یعنی ۱۹ مرداد ماه به شهادت رسید.

شهید تا مقطع دوم راهنمایی درس خواند سپس به استخدام شرکت نفت درآمد در تاریخ ۶۶/۵/۱۹ در پی بمباران تاسیسات شرکت نفت به مقام شهادت نایل آمد.

شهید فردوس کاظمی

زندگی نامه شهید: شهید کاظمی به مسائل مذهبی بسیار پایبند بود و به ولایت فقیه و امام علاقه وافری داشت ایشان چند بار به جبهه اعزام شد ولی آخرین بار در تاسیسات نفتی منطقه در حین خدمت بر اثر بمباران رژیم عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۲۹ متولد و در تاریخ ۱۹ مرداد ماه سال ۶۶ در بمباران تاسسیات نفت در بی بی حکیمه به شهادت رسید.

 شهید طاهر کرمی ارجلو: در تاریخ دوم فروردین ماه سال ۱۳۱۸ متولد و در تاریخ ۱۹ مرداد ماه سال ۶۶ به شهادت رسید

ایشان از کارمندان فعال شرکت ملی نفت و دارای هشت فرزند بود در پی بمباران تاسیسات نفتی شهرستان گچساران آن عزیز و جمعی دیگر از همکارانش به درجه رفیع شهادت نائل گشتند .

وصیت نامه شهید کرمی ارجلو: از همسر عزیزم می‌خواهم که زینب وار پیام مرا  به بچه‌هایم برساند و برای درس خواندن آنها آنچه می‌تواند کوتاهی نکند.

 بر اساس این گزارش، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران با گرامی داشت شهدای نفت در روز ۱۹ مرداد سال‌ ۶۶ اظهار کرد: در دوران  دفاع مقدس بار‌ها مناطق نفتی جنوب از جمله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مورد حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی  بار‌ها مناطق نفتی جنوب از جمله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مورد حملات هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت.

 صیدالی تصریح کرد:  شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران از جمله شرکت‌های مهم که نقش مهمی در اقتصاد کشور در دوران دفاع مقدس داشت و دشمن به قصد توقف صادرات محصولات این شرکت به خارج از کشور بارها این منطقه را هدف حملات هوایی قرار داد که با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان صنعت نفت دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

وی  تصریح کرد: در بمباران تاسیسات نفتی ۱۹ مردادسال ۶۶ گچساران، دشت بلوط و بی بی حکیمه ۷ نفر از کارکنان این شرکت به شهادت رسیدند.

صیدالی خاطرنشان کرد: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در دوران دفاع مقدس ۳۱ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president