آوای جنوب

آیت‌الله ملک‌حسینی: گردن‌کلفت‌ها در کمین‌گاه‌های خصوصی فقط به فکر خوردن هستند/مشکل کشور کار نکردن است نه بیکاری/حضور وزیر در هیأت مدیره ده‌ها شرکت عین بی‌اخلاقی است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل کشور کار نکردن است نه بیکاری.
آوای جنوب
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل کشور کار نکردن است نه بیکاری.

اعضای هیأت رئیسه و مدیران اتاق بازرگانی سراسر کشور صبح امروز با آیت‌اله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیات و روایات و احادیثی از قرآن، پیامبر و ائمه اطهار در خصوص تجارت و کسب و کار از دیدگاه اسلام اظهار کرد: کسی که می‌خواهد وارد عرصه تجارت شود باید الزامات عرصه بازرگانی و تجارت را بداند.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه افزود: کسی که می‌خواهد در عرصه تجارت و کسب و کار هر چه زودتر به سود و منفعت برسد از این عرصه کنار می‌رود.

ملک‌حسینی بیان کرد: قرآن عذابی را که وعده می‌دهد به دلیل سود باطل است که ساز و کار یک تجارت صحیح و بیع صحیح و سالم در آن رعایت نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مسؤولان ارشد اتاق بازرگانی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که قدرت مقدمه‌ای برای ثروت و ثروت نیز مقدمه قدرت می‌شود.

ملک‌حسینی افزود: مشکل این است که کاسبان گاه قدرت دارند و قدرتمندان نیز در حال کاسبی هستند.

وی گریزی هم به اقتصاد مقاومتی زد و با بیان اینکه در اقتصاد وابسته گاه با یک تحریم ساده افسار اقتصاد کشور کشیده می‌شود افزود: به مانند کشورهایی که ۴۰۰ میلیارد دلار اسلحه خریداری می‌کنند اما قدرت چکاندن ماشه یکی از این تسلیحات را ندارند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر این که باید اخلاق بر دانش و همچنین اقتصاد جامعه حاکم باشد خاطرنشان کرد: باید فکری به حال ربا در جامعه شود و پذیرفتنی نیست که نمی‌توان کاری برای آن کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مدیران اتاق بازرگانی سراسر کشور افزود: برخی از مفاسد اجتماعی در جامعه ناشی از بیکاری نیست همچنان که ۵۳ درصد از دلیل اعتیادها بیکاری نیست و این تعداد از معتادان شاغل هستند.

ملک‌حسینی افزود: در جامعه بحران بیکاری نداریم بلکه بحران کار نکردن را مشاهده می‌کنیم و جای سؤال است که آیا در ادارات و دستگاه‌های ما کاری هم انجام می‌شود؟.

وی با بیان اینکه امکان ندارد در جامعه پول وارد شود و به دنبال خود پول نیاورد، تصریح کرد: اشکال این است که پول به درستی وارد جامعه نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه با خطاب قرار دادن خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: باید توضیح داده شود که تسهیلاتی که در سال‌های گذشته تاکنون داده شده در چه راهی خرج شده است.

ملک‌حسینی به نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: به دلیل نوع اجرای این اصل همان بهتر که همه چیز دولتی شود و کوپن‌ها برگردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شیوه خصوصی سازی شبه‌خصوصی‌ است که در کنار دولت عده‌ای گردن کلفت در کمینگاه‌های خصوصی به فکر خوردن هستند.

وی افزود: مگر در کنار خصوصی‌سازی نباید تعاونی‌ها وجود داشته باشند و با دانش مناسب سرمایه‌ها را بگیرند و کار و تولید و اشتغال ایجاد کنند.

ملک‌حسینی با اشاره به این که امروزه باند بازی‌ها را در چپ و راست مشاهده می‌کنیم افزود: تا هنگامی که ظرفیت‌ها را در رفاقت‌ها می‌سنجیم وضعیت همین خواهد بود که می‌بینیم.

وی در پایان خطاب به جوانان عضو در اتاق بازرگانی توصیه‌هایی کرد و خاطرنشان ساخت: اخلاق قدرت این نیست که وزیری در هیأت مدیره ده‌ها شرکت عضو باشد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president