آوای جنوب

برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با ستار هدایت‌خواه

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: توسعه، ترویج و تبیین فرهنگ رضوی به منظور مقابله با فرهنگ‌های بیگانه یکی از اهداف مهم اعزام کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف کشور است.
مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: توسعه، ترویج و تبیین فرهنگ رضوی به منظور مقابله با فرهنگ‌های بیگانه یکی از اهداف مهم اعزام کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف کشور است.

ستار هدایت خواه اظهار کرد: حدود ۱۰ سالیست که کاروانی تحت عنوان کاروان «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت به استان‌های مختلف کشور اعزام می‌شوند.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این کاروان نه تنها به ۳۱ استان کشور اعزام می‌‌شوند، خاطرنشان کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» علاوه بر حضور در سراسر استان‌های کشور ایران در دهه کرامت به ۳۵ کشور دیگر در دنیا اعزام می‌شوند.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور این کاروان در سراسر کشورهای دنیا باشیم، گفت: این کاروان‌ها متشکل از پنج نفر شامل خدام، مداح، روحانی، مبلغ و سخنران است که با حمل پرچم سبز رضوی شور و حال خاصی به برنامه‌های دهه کرامت می‌بخشند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید با اشاره به اهداف اعزام این کاروان به مناطق مختلف، افزود: ایجاد و فراهم کردن زمینه زیارت امام رضا (ع) از راه دور برای مردم یکی از اهداف مهم این حرکت فرهنگی است.

هدایت‌خواه توسعه، تبلیغ و تبیین فرهنگ رضوی میان مردم به خصوص نسل جدید را از دیگر اهداف شاخص این اعزام‌ها عنوان کرد و بیان داشت: آشنایی، توسعه و ترویج فرهنگ رضوی یکی از راهکارهای اساسی و محوری برای مقابله با فرهنگ‌های بیگانه است.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد احیا و توسعه سنت حسنه توجه به محرومان و مستضعفان را از دیگر اهداف مورد توجه برای اجرای این حرکت دانست و گفت: حضور در مناطق محروم، دیدار و گفت‌وگو با مردم، عیادت از بیماران زمین‌گیر، بیمارستان‌ها و زندان‌ها از کارها و اقدامات برجسته کاروان «زیر سایه خورشید» است.

وی با اشاره به حضور خدام و حاملان پرچم رضوی در استان به مناسبت دهه کرامت، خاطرنشان کرد: این کاروان از امروز، هشتم مرداد ماه وارد استان شده و تا ۱۳ مرداد ماه حضور دارند.

این مسوول با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت دهه کرامت در هفت شهرستان استان با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» و حاملان پرچم رضوی، گفت: جشن‌های ویژه دهه کرامت با عنوان «زیر سایه خورشید» به صورت مردمی برگزار می‌شوند.

هدایت‌خواه با بیان اینکه یک هیات مجری اجرای این برنامه‌ها در هر استان است، تصریح کرد: هیات جوانان حسینی مسجد امام علی (ع) یاسوج مجری اجرای این برنامه بوده و آنرا با همکاری دیگر هیات‌ها در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به برنامه‌های متعدد ویژه دهه کرامت با حضور حاملان پرچم رضوی در استان اشاره کرد و افزود: از هشتم تا ۱۳ مرداد ماه برنامه‌های متعددی مانند دیدار با نماینده ولی فقیه، افتتاح مرکز فرهنگی خانواده، دیدار با بیماران و معلولان زمین‌گیر، دیدار با زندانیان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و حضور و شرکت در جشن‌های مردمی دهه کرامت از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در استان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president