آوای جنوب

عدل هاشمی: خدایا به این زودی مرگ را نصیبم نکن/بساط سیاست‌بازی را جمع کنیم/اولتیماتوم و ضرب‌الاجل ۲۰ روزه عدل هاشمی به علیمردانی

یک‌رویی و یک‌رنگی مردم منطقه دیشموک من را شیفته کرد و منطقه دیشموک و مناطق اطراف این منطقه برایم مهم است و ما مسؤولان باید روستاها را آباد کنیم تا از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.
آوای جنوب
نماینده مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ گفت: حیف نیست دهها هکتار زمین داشته باشیم مهندس کشاورزی و آب روان هم داشته باشیم کاری نکنیم و منتظر ۵۰ تومان یارانه باشیم.

عدل هاشمی‌پور در دیدار چهره به چهره مردمی در مناطق درغک، اسفندا، رودایک، سردو و سرهنگ با بیان اینکه امنیت کشور ایران به برکت خون شهداست اظهار کرد: باید قدر این امنیت پایدار را در کشور بدانیم و به به خاطر این امنیت پایدار شاکر باشیم و قدر خون شهدا و خانواده شهدا را بدانیم.

وی در ادامه گفت: یک‌رویی و یک‌رنگی مردم منطقه دیشموک من را شیفته کرد و منطقه دیشموک و مناطق اطراف این منطقه برایم مهم است و ما مسؤولان باید روستاها را آباد کنیم تا از حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۱۳ ماه که از خدمتم می گذرد تمام تلاشم را برای رفع مشکل مناطق صعب‌العبور و عشایری است و بیشترین وقتم را در مناطق محروم صرف کردم.

وی اذعان کرد: گرفتن ۴۸ میلیارد تومان پول در جهت گازرسانی به منطقه دیشموک و روستاهای اطراف این منطقه در جهت جلوگیری از حاشیه‌نشینی است.

هاشمی‌پور گفت: در برخی از روستاها لوله کشی گاز‌رسانی تمام شده و در حال حاضر پیمانکار در روستاهای اطراف دیشموک فعالیت خود را آغاز و اجرای عملیات لوله‌کشی را شروع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای اسفندان، شوتاور، رود ایک و سردو و همچنین مورخانی به زودی شروع خواهد شد و من دیگر بچه مورخانی شدم و افتخار می‌کنم بچه مورخانی هستم.

نماینده مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ گفت: اگر امروز از شرکت نفت در خصوص باز کردن راه ارتباطی برفکون کمک گرفتم و بدون ریالی از دولت و اینکه هزینه‌ای روی دست دولت بگذارم برای این است که مردم چاروسا ۶ کیلومتر را طی نکنند تا به دلی کما سفر کنند.

وی تصریح کرد: بحث اینترنت و تلفن همراه مناطق دیشموک را با آقای افتخاری در میان گذاشتم و در روز شنبه آن را پیگیری می‌کنم و جاده درغک به کوه سیاه در دستور کارم قرار دادم تا مردم این منطقه با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

هاشمی‌پور گفت: مادران و خواهران این منطقه دیگر نگران گازرسانی نباشند چون من نگرانی برای گازرسانی ندارم و از خداوند می‌خواهم مرگ من را به این زودی نصیبم نکند تا گازرسانی به منطقه دیشموک را با چشمان خودم ببینم.

وی با بیان اینکه جاده روستای درغک به کوه سیاه در دست بررسی است عنوان کرد: معارض جاده دیشموک به رودریش در دستور منابع طبیعی قرار می‌گیرد و به زودی مشکل روستای رودریش حل می‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه گفت: ۲۰۰ میلیون تومان در جهت فعال شدن پمپاژ رودسمه در پایین دست سد بالیاب پیش‌بینی شده که این مقدار اکتفا نمی‌کند و این پروژه را از طریق ستاد اجرایی فرمان امام کمک گرفتیم که به زودی شاهد فعال شدن این پروژه خواهیم بود و هکتارها از زمین‌های مستعد و حاصلخیز این منطقه زیر آب خواهد رفت.

وی با بیان اینکه ما سرمایه‌های ارزشمندی را در کنار خود داشتیم و از آنها غافل ماندیم از قبیل مارون و خیرآباد که آنها را به غارت بردند و لیراب را به غارت بردند عنوان کرد: حیف نیست دهها هکتار زمین داشته باشیم مهندس کشاورزی داشته باشیم آب هم داشته باشیم کاری نکنیم و منتظر ۵۰ تومان یارانه باشیم.

هاشمی ضمن افسوس برای خود و مسؤولانی که قبل از خود وجود داشتند که از اول انقلاب تا حالا نتوانستند کاری برای مردم بکنند گفت: من افسوس می‌خورم با داشتن این همه امکانات با رودخانه‌های روان گرسنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مارون را بعد از ۸۱ جلسه توانستیم ۳۴۹ میلیون متر مکعب آب بگیریم که سد مارون ۲ سیراب دهنده دشتهای چرام و کلاچو است.

نماینده مردم گفت: پیگیری پمپاژ رود سمه حتی با نگرانی که با نماینده باغملک و خوزستان درست کردم برای پیشرفت این منطقه و احیای کشاورزی در این منطقه بود.

وی به نداشتن خانه مسکونی خانواده شهید در روستای رودایک اشاره کرد و گفت: با توجه به کمک خیرین احداث خانه ۲ اتاقه مسکونی برای خانواده شهید در روستای رود ایک با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون‌ تومان که از خیرین کمک گرفته شد به زودی اجرای عملیات می‌شود و همچنین یک مدرسه و مسجد در روستای رود ایک با جذب اعتبار به زودی شروع می‌شود.

هاشمی‌پور با بیان اینکه چند خیر در حوزه انتخابیه من اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در همین چند ماه خدمت من در حال کمک هستند عنوان کرد: بودجه شهرستان لنده در سال ۹۶ هفت میلیارد تومان بود یعنی این خیرین ۳۰ درصد بیشتر از این اعتبار کار کردند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند گفت: من از دولت‌های پنهانی کمک می‌گیرم و مشکلات مردم منطقه را حل می‌کنم.

هاشمی‌پور تاکید کرد: محض رضای خدا بیایید بساط سیاست و سیاسی بازی را جمع کنید اصولگرا و اصلح‌طلب و چپ و راست را بها ندهید.

وی با بیان اینکه ما سرباز انقلاب هستیم و زیر چتر ولایت زندگی می‌کنیم گفت: اگر این چتر پاره شود ما را سیلاب خواهد برد و این چتر باید حفظ شود و حواسمان باشد به این چتر خدشه‌ای وارد نگردد.

نماینده مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ گفت: ۴۰ چمن مصنوعی از سازمان مدیریت برای حوزه انتخابیه‌ام در نظر گرفته شد که در این مناطق اگر زمین مهیا شود در این روستاها چمن مصنوعی جهت ورزش جوانان احداث می‌شود.

وی از زمین چمن مصنوعی و یک سالن دو منظوره هم برای دختران و پسران در روستای سردو خبر داد و گفت: روستاهای درغک، اسفندان، شوتاور، گراب و دیگر مناطقی که ظرفیت دارند و زمین مهیا کنند برای آنها احداث می‌شود.

هاشمی‌پور متذکر شد: در خصوص جاده‌های این مناطق با همکاری بنیاد مسکن درصدد رفع این مشکلات خواهیم بود.

براساس این گزارش، احداث ۳۵ سرویس بهداشتی در روستای سرهنگ، احداث یک باب خانه در روستای رود ایک برای خانواده شهید با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون‌ تومان، احداث مدرسه و مسجد در روستای رودایک، پیگیری تلفن و اینترنت روستاهای درغک، اسفندام، سردو و رودایک، پیگیری آب شرب برخی روستاهای فاقد آب شرب، پیگیری ۲۰۰ خانوار فاقد انشعاب برق در منطقه دیشموک با استفاده از رفع معارضات منابع طبیعی با همکاری بنیاد مسکن، فعال شدن پروژه رودسمه یا رود بالیاب با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون‌ تومان در دستور کار دفتر نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه قرار گرفت.


اولتیماتوم و ضرب‌الاجل ۲۰ روزه عدل هاشمی به علیمردانی
در جمع نمازگزاران چرامی عدل هاشمی مهلت ۲۰ روزه‌ای به علیمردانی مدیرکل راه کهگیلویه و بویراحمد داد.

عدل هاشمی‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته چرام با اشاره به انتخابات اخیر و با بیان اینکه انتخابات‌ها می‌آیند و می‌روند، اظهار کرد: آن چیزی که مهم است، وحدت، همدلی و یکپارچگی برای توسعه پایدار و رفع عقب ماندگی‌هایی است که در گذشته داشتیم.

نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که عده ای به دنبال ایجاد آتش در برخی حوزه ها هستند، عنوان داشت: با کنار گذاشتن این اختلافات، باید جامعه‌ای که مطلوب است را رقم بزنیم.

وی افزود: به جای اینکه جامعه ما، فضای کار و توسعه، تلاش،کارخانه‌جات مختلف و توسعه کشاورزی باشد، فضای جوانان بیکار و حاشیه نشینی و فقر است.

هاشمی‌پور در ادامه با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران اسلامی و با تاکید بر این مطلب که ۳۷ سال است آمریکا را تجربه کردیم،گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، در تهاجم فرهنگی و تحریم‌ها آمریکا را تجربه کردیم، دشمنی آمریکا تمام شدنی نیست مگر اینکه ولایت فقیه از کشور حذف شود و هیچکس مگر خدا نمی‌تواند همچنین کاری انجام دهد.

وی ایران را جز قدرتمندترین کشورها از نظر توان دفاعی دانست و با متذکر شدن این مطلب که امنیت امروز ما به برکت خون شهدای والامقام است که باید قدرش را بدانیم، ابراز کرد: اقتصاد آمریکا از اقتصاد ما خرابتر است، بدهکاری‌هایش سر به فلک کشیده و فقط اسم آمریکا بزرگ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در بخش بعدی از سخنان خود به وضعیت جاده چرام به دهدشت اشاره داشت و تصریح کرد: اعتبار این پروژه به ماده ۱۸۰ ربط داده شده و به این دلیل تاکنون راه به جایی نبرده است که امروز از همین تریبون به مدیرکل راه و شهرسازی اعلام می‌کنم اگر ظرف ۲۰ روز آینده این پروژه همانند پروژه جاده سوق به دهدشت حل و فصل نشود، مطمئن باشید وزیر راه و شهرسازی را به صحن مجلس خواهم کشاند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سجاد پوراحمدی گفت:

    باسلام مننظور از دولت های مخفی چی هست?!

    1. مدیر سایت آوای جنوب گفت:

      با سلام منظور خیرین هستند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president