آوای جنوب

انتقاد ورزشکاران از ورود سیاسیون به ورزش کهگیلویه و بویراحمد/دست و پنجه نرم کردن هیات‌های ورزشی با مشکلات

شیخ‌ممو پدر احسان شیخ‌‌ممو عضو تیم فوتبال ناشنوایان ایران با بیان اینکه ناشنوایان شهدای گمنام هستند، گفت:…
آوای جنوب
در نشست شورای ورزش استان ورزشکاران از ورود سیاسیون به ورزش انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای عالی ورزش استان با مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته برگزار شد که در این مراسم روسای هیات‌های ورزشی به بیان مشکلات خود پرداختند.

فردین موسوی رئیس هیات جودو در این نشست با اشاره به مشکلات مالی این هیات گفت: نبود خیر ورزشی مشکلی بزرگ برای حوزه ورزش است.

وی ادامه داد: عدم حمایت مسؤولان و سیاسیون از ورزش استان ورزش را دچار مشکل کرده است.

موسوی از عدم فراهم بودن زیر ساخت‌های ورزشی هم انتقاد کرد و ادامه داد: هتل ورزش استان تکمیل و نشده به همین دلیل نمی‌توانیم میزبانی مسابقات را بپذیریم.

مسؤولان بانوان ورزشکار را دریابند

در ادامه خانم گشتاسبی رییس هیات هاکی با اشاره به مشکلات این هیات گفت: بانوان ورزشکار با همه مشکلات در میادین ملی و بین المللی حضور موفقی داشتند و شاهد افتخار آفرینی آنان بودیم.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مسؤولان جامعه ورزش بانوان را دریابند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

انتقاد از ورود سیاسیون به ورزش

اما پرویز موسوی رئیس هیات فوتبال با بیان اینکه کاش استاندار در این نشست مهم حضور داشت و‌ شنونده مشکلات هیات ها بود، گفت: سه سال پیش چنین نشستی برگزار و قول‌هایی داده  و مصوباتی تصویب شد اما هیچ یک از این وعده‌ها و مصوبات توسط مدیران وقت عملی و اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: وقتی مدیری قولی می‌دهد حتما آن را اجرایی و عملیاتی کند چون ما براساس قول مدیران برنامه‌ریزی می‌کنیم.

موسوی با اشاره به موفقیت شبنم بهشت بهترین بازیکن فوتبال بانوان در سال گذشته گفت: مدیران ما با ورزش بیگانه‌اند، خوب است که سیاسیون وارد ورزش می‌شوند اما ورزش فقط سکوی پرتاب آنها می‌شود و این ورزش است که از ورود این افراد متحمل ضرر می شود.

موسوی تصریح کرد: هر مدیری آمده از سرانه بالای ورزش استان صحبت می‌کند اما چطور هیات‌های ورزشی از یک سانت از این فضاها نمی‌توانند استفاده کنند چرا که هیات‌ها فاقد سالن و محل تمرین هستند لذا سالن‌های ورزشی به هیات‌ها واگذار شود.

ارتقا جایگاه ورزش دوچرخه‌سواری استان

زارعی رئیس هیات دوچرخه سواری در ادامه سخنان روسای هیات ورزشی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات مالی در این هیات گفت: پولی که به هیات دوچرخه سواری آمده ۵۰۰ هزار تومان است و من با این پول حتی نمی‌توانم برای ۴ نفر از ورزشکاران این رشته لباس تهیه کنم.

زارعی با انتقاد از تقدیر و تشکر روسای سایر هیات‌ها از مسؤولان استانی گفت: همه با مشکلات هیات‌ها آشنایی دارند و می‌دانند با چه وضعیتی در حال  فعالیت هستیم،  اینجا جمع نشدیم تا با وجود این همه مشکلات از هم تقدیر و تشکر کنیم پس جواب ورزشکاران را چه بدهیم.

وی با بیان اینکه با دست خالی رتبه دوچرخه سواری استان از ۳۲ به ۱۸ ارتقا یافت، گفت: از دکتر زاده باقری دکتر دندانپرشک تشکر می‌کنم که ورزشکاران این رشته را مورد حمایت قرار داده است.

رئیس هیات دوچرخه سواری عنوان کرد: انتظار می‌رود مسؤولان به فکر ورزش استان باشند چراکه تمام هیات‌ها از وضعیت موجود ناراضی هستند.

لزوم حمایت مسؤولان از ورزشکاران استان

سحر ضیایی نائب قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های کشوری‌های اسلامی در سال ۲۰۱۷ خواستار حمایت مسؤولان از ورزشکاران شد و گفت: ورزشکاران استان می‌تواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا موفق باشند اما واقعیت این است که رقیبان ما چندین برابر ما مورد حمایت قرار می‌گیرند و مسؤولان استان این موضوع را در در نظر داشته باشند.

پایین بودن سرانه ورزش استان

احمد حکمتی معاون اداره کل ورزش و جوانان در خصوص سرانه ورزش استان گفت: سرانه ورزش استان ۳۹ صدم درصد است که قبلا گفته شده بود سرانه ورزش ۱/۰۸ صدم درصد است.

ورزشکاران ناشنوا شهدای گمنام هستند

در ادامه شیخ‌ممو پدر احسان شیخ‌‌ممو عضو تیم فوتبال ناشنوایان ایران با بیان اینکه ناشنوایان شهدای گمنام هستند، گفت: فرزندم به عنوان بازیکن تیم فوتبال ناشنوایان چندین مقام در مسابقات ژاپن، کره جنوبی و چین تایپه کسب کرد اما فقط با یک لوح از او و دیگر ورزشکاران تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان  ورزش کشور به ما قول‌هایی دادن که این قول و وعده‌ها از همان سطح کشور عملی نشد چه برسد به عملی شدن وعده‌های مسؤولان این استان.

شیخ‌ممو افزود: فرزندم را با دست خالی راحتی مسابقات کردم تا برای کشورم افتخار آفرینی کند و حالا از ‌مسؤولان تنها انتظاری که دارم حمایت از این افراد حمایت کنند.

همه آنچه در توان داریم برای ورزش استان هزینه می‌کنیم

سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سخنان رئیس هیات دوچرخه‌سواری واکنش نشان داد و گفت: رئیس هیاتی که توانایی تامین ۴ دست لباس برای ورزشکارانش را را نداشته باشد همان بهتر که ریس هیات نباشد.

وی خاطرنشان کرد: همه آنچه در توان داریم برای ورزش استان هزینه می‌کنیم.

علوی تصریح کرد: مسؤولان استان معادل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل هتل ورزش یاسوج اختصاص دادند که با تکمیل این پروژه ورزشی ورزش استان بیش از گذشته پیشرفت کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president