آوای جنوب

امام جمعه گچساران: آقایان علنا از تریبون‌های رسمی ایجاد دو قطبی می‌کنند/رهبری به آن آقا فرمودند که بهتر است وارد عرصه انتخابات نشوید/ اقلیت در موقع خودش برای آقایان معنا خواهد شد

مقام معظم رهبری به آن آقا فرمودند که بهتر است وارد عرصه انتخابات نشوید چراکه ممکن است جامعه دو قطبی شود اما امروز برخی‌ها
آوای جنوب
امام جمعه گچساران گفت: اقلیت در موقع خودش برای آقایان معنا خواهد شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه  سیاسی و عبادی شهرستان گچساران با توصیه و رعایت تقوا به نمازگزارن و مومنین اظهار کرد: تقوا راه نجات انسان‌ها و بشریت است.

امام جمعه گچساران با اشاره به مقام امام صادق (ع) افزود: ایشان می‌فرماید شیعیان، باید دارای چنین ویژگی‌هایی باشند.

وی ادامه داد: ایشان می‌فرماید هنگامی که خداوند، مردم را به نماز دعوت می‌کند باید دید چه کسی کسب و کار را رها می‌کند و به سوی خدا می‌رود و این علامت از ویژگی‌هایی است که امام جعفر صادق (ع) در خصوص شیعیان می‌گوید.

حجازی با اشاره به دیگر سخنان امام صادق (ع) در خصوص شیعیان تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید، اسرار و آبروی مومن را باید حفظ کرد که این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

امام جمعه گچساران با اشاره به مردم این زمانه گفت: مشاهده کنید و ببینید که انسان‌ها چگونه اسرار یک دیگر را فاش می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی سوم شیعیان از نگاه امام صادق (ع) اذعان کرد: باید دید آیا در اموال آنها برادران دینی آنها سهمی دارند و توجهی به فقرا و مستمندان دارند که اگر این گونه نیستند آنها از شیعیان نخواهند بود.

حجازی ابراز کرد: امام صادق (ع)می‌فرماید، اگر مومنی بتواند گره‌ای از مشکل برادر دینی خود باز کند اهل بیت و رسول خدا را خوشحال کرده است.

امام جمعه گچساران در خطبه‌ دوم نماز جمعه گچساران بیان کرد: تقدیر و تشکر می‌کنم از کسانی که در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) شرکت کردند.

وی با اشاره به نکته‌های مقام معظم رهبری در زمینه درس‌گیری از مکتب امام صادق (ع) افزود: بر مومنین و شیعیان صادق واجب است جهاد، مبارزه و درنگ نکردن و قدرت نمایی در مقابل دشمنان و خستگی ناپذیر باشند.

حجازی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص جنگ جنگ تا پیروزی گفت: ایشان فرمودند جنگ، جنگ تا رفع فتنه و امام خامنه‌ای نیر می‌فرماید، مبارزه همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: قرار و برجامی بود و هزاران میلیارد هزینه شد تا قانونی و منطقی هر کشوری مستقل برای خودش کار کند اما مشاهده می‌کنیم بیش از گذشته قُلدری می‌کنند و متاسفانه هنوز هم می‌گوییم برجام.

حجازی با بیان اینکه  ضرر بزرگی که در برجام کردیم، آن است که  دشمنان ما از اسرار ما مطلع شدند، ابراز کرد: به نظر می‌آید هیأت نظارت بر برجام اعلام کند که چه شده است.

وی افزود: فرمانده سپاه با قدرت و با تبعیت از رهبری در مقابل دشمن با صراحت و شجاعت اعلام کرد اگر تحریم‌های آمریکا ادامه پیدا کند تا عمق هزار کیلومتر تمام منافع آنها به خطر می‌افتد.

امام جمعه گچساران تبیین کرد: خداوند می‌فرماید، با مومنین به مهربانی برخورد کنید نه با کفار چیزی که ما مشاهده می‌کنیم برعکس شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده می‌کنیم با کمال پررویی می‌گویند، ایران در سوریه و عراق دارد جا باز می‌کند و این به ضرر دوستان ماست.

حجازی  افزود: اما خودشان با داعش و طالبان و تروریست‌ها به مظلومان ظلم می‌کنند.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: آنها به دنبال ورود به کشورمان بودند که فتنه آنها در نطفه توسط نیروهای انقلابی و بسیجی خفه شد.

حجازی خاطرنشان کرد: ما حامی مظلومان جهان هستیم و می‌دانیم که هیچ‌گاه موضوع فلسطین مظلوم را فراموش نخواهیم کرد.

وی با اشاره  به آغاز دهه کرامت ضمن تبریک ولادت باسعادت خصرت معصومه (ع) گفت: این روز به روز دختر نامگذاری شده است و ما باید برای دخترانمان احترام قائل شویم.

امام جمعه گچساران با بیان  اینکه انسان مومن باید با دوری از تشریفات و هزینه‌های سنگین  ازدواج کند، عنوان کرد: درست نیست یک مومن با چنین چیزهایی موجب جلوگیری ازدواج جوانان شود.

وی افزود: اگر پدر و مادر در ازدواج دختر و پسرش تاخیر بیندازد آنها مسوول هستند و با دوری از چشم و هم‌چشمی زمینه ازدواج فرزندان را فراهم کنیم و شما پدران و مادران مسوول هستید.

حجازی با اشاره به آغاز هفته حج گفت: اما حج چون واجب عینی است و این که می‌گویند چرا ما پولمان را به حساب آل سعود بریزیم  باید گفت، این گونه نیست که ما پولمان را به حساب دشمن ریخته باشیم چرا که بهترین امکانات در اختیار ایرانی‌ها قرار داده می‌شود امیدواریم با تدبیر روزی فرا برسد که بتوانیم نحوه احترام با حجاج را به آل سعود بیاموزیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ توسط آیت الله طالقانی اذعان کرد: نماز جمعه جایگاه نشان دادن قدرت به دشمنان است که باید از تریبون نماز جمعه دشمن به ذلت کشانده شود بنابراین تقویت نماز جمعه یعنی تقویت ملت است.

وی تصریح کرد:گاهی اوقات افرادی مملکت را تفسیر به دوقطبی می کنند قطب اکثر و اقل و مقام معظم رهبری به آن آقا فرمودند که بهتر است وارد عرصه انتخابات نشوید چراکه ممکن است جامعه دو قطبی شود اما امروز برخی‌ها رسما از تریبون‌ها اعلام دو قطب اکثر و اقل می‌کنند.

امام جمعه گچساران افزود: فعلا صبر می کنیم شاید آقایان عذرخواهی کنند که اگر نکنند آن موقع اقل را برایشان معنا می‌کنیم که امیدوارم چنین موضوعی پیش نیاید در غیر این صورت بدانند که اکثر ملت ایران هستند و اقل آن آرایی بسیار محدود و اندکی است که نیت شوم داشتند و فاقد اعتبار هستند که ان شاءالله خداوند به آقایان تقوا بدهد که از خواب غفلت بیدار شوند و به شعارهایشان عمل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president