آوای جنوب

سرپرست دفتر شورای نگهبان در گچساران:حرکت خائنانه فتنه‌گران ۸۸ از اذهان مردم پاک نمی‌شود

سرپرست دفتر شورای نگهبان در گچساران گفت: حرکت خائنانه فتنه‌گران ۸۸ از اذهان مردم پاک نمی‌شود.
سرپرست دفتر شورای نگهبان در گچساران گفت: حرکت خائنانه فتنه‌گران ۸۸ از اذهان مردم پاک نمی‌شود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حبیب‌الله نعمتی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران شهرستان گچساران که در مصلای گچساران برگزار شد به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: تمامی کشورها بر اساس نوع نظام حکومتی خود دارای قانون اساسی بوده که این قانون محور همه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های اعم از فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی است.

وی افزود: در ایران اسلامی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل دولت موقت را مأمور برگزاری انتخابات خبرگان قانون اساسی و تدوین قانون اساسی کردند.

سرپرست دفتر شورای نگهبان در گچساران با بیان اینکه قانون اساسی ایران اسلامی یکی از بزرگترین قوانین پارلمانی است، گفت: زمانی این قانون تدوین شد که نظام نوپای ایران اسلامی با هجمه تبلیغاتی و تحریکات دشمنان همچنین جوسازی عوامل داخلی به ویژه منافقان مواجه شد.

نعمتی ادامه داد: رای اکثریت قاطع مردم در روزهای دهم و یازدهم فروردین در سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی به عنوان نظام حکومتی این مملکت مردم دنیا بیشتر به عظمت انقلاب پی بردند و حضرت امام از خبرگان قانون اساسی خواست تا به تدوین قانون اساسی متناسب با شعار محوری نهضت یعنی اسلام ناب محمدی که خاستگاه  همه انبیا الهی بوده و در غدیر این شعار الهی با ابلاغ ولایت امیر المومنین عنیت بخشیده شد و همچنین نهادهایی که بتواند به محقق شدن این شعار الهی کمک نمایند پیش‌بینی گردد.

سرپرست دفتر شورای نگهبان گچساران اذعان کرد: زمانی به تدوین قانون اساسی پرداخته شد که نظام نوپای ایران با همجه تبلیغاتی و تحریکات دشمنان و جوسازی عوامل داخلی آنها به ویژه منافقین نسبت به تصویب برخی از اصول که می‌دانستند در آینده اجازه رسیدن به خواسته‌های نامشروع آنها داده خواهد شد سعی داشتند تا با جو سازی و ناآرامی از تصویب آن جلوگیری نمایند.

نعمتی افزود: نهادی که نسبت به تصویب آن سنگ اندازی و مانع تراشی زیاد به عمل آمد نهاد مقدس شورای نگهبان بود که با هدایت و رهبری حضرت امام  و داریت خبرگان ملت و مدیریت منحصر به فرد شهید بهشتی این نهاد در بیش از ۱۵ اصل از اصول قانون اساسی به تصویب رسید که در اینجا لازم می‌دانیم که یاد و خاطره شهید بهشتی و نمایندگان آن مجلس و شهدا را گرامی بداریم.

وی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که کارشکنی‌های دشمنان نسبت به این نهاد به این خاطر بود که می‌دانستند شورای نگهبان نهادی است مهم، موثر و ضروری و کارامد در ارکان نظام و حافظ و ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است.

این مسوول عنوان کرد: عمل و  رویه این نهاد مبتنی بر سیره بزرگان است و در فرآیند و تصمیم‌گیری افراد این نهاد به ویژه فقهای معظم و مقتدر و نفوذ ناپذیر و داوری بی‌طرفانه و منصفانه منطبق بر قانون خواهند داشت و از ورود ناخالصی‌هاو افراد فاقد صلاحیت و از قوانین خلاف شهر جلوگیری می‌نماید.

نعمتی در ادمه به ساختار تشکیلاتی شورای نگهبان پرداخت و گفت: در اسفند ۵۸ حضرت امام فقهای اولین دوره را منصوب نمودند که حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری از اولین دوره تاکنون عضو این نهاد مقدس و دارای تجربیات ارزشمندی جهت حفظ و صیانت از قانون اساسی و آرای مردم را دارد.

وی در ادامه به شرایط عضویت فقها پرداخت و افزود: فقها باید فقیه، عادل و آگاهی به مقتضیات زمان و مسائل روز را داشته باشند.

نعمتی ادامه داد: شورای نگهبان بر حسب قانون وظایف متعددی بر عهده دارد که می‌توان نظارت بر قانون گذاری و مقررات تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات را از مهمترین وظایف این شورا عنوان کرد.

سرپرست شورای نگهبان گچساران عنوان کرد: انتخابات در همه دنیا و کشور ما داری قواعد، قوام و قوانینی بوده و هست که اولین مرحله آن بررسی صلاحیت داوطبین است که بر این اساس شورای نگهبان نسبت به تایید صلاحیت داوطلبان یا نامزدهای  ریاست جمهوری مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی می‌پردازد و پس از بررسی افراد واجد شرایط جهت رقابت به مردم معرفی می‌‌نماید و این رسالتی است که شورای نگهبان بر عهده دارد تا مردم با خیال راحت و آرامش خاطر در انتخابت شرکت کنند.

نعمتی بیان کرد: این شورا جهت حفظ و سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم بر روند انتخابات نظارت می‌کنند تا از رقابت ناسالم بین داوطلبین و همچنین از تخلفات و خطاهای برگزار کننده پیشگیری نماید و این نظارت در سراسر کشور به وسیله هیئت‌های نظارت انجام می‌پذیرد.

این مسوول افزود: پس از آن که انتخابات به پایان رسید در صورتی که انتخابات با صحت و سلامت برگزار شده باشد تایید می‌گردد و اگر فاقد چنین شرایطی باشد انتخابات در یک حوزه و یا بیشتر ابطال می‌شود.

نعمتی در ادامه با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اظهار کرد: در ۲۹ اردیبهشت ماه امسال انتخابات پرشور که با استقبال حداکثری مردم بود و بعد از آن شکایاتی دال بر تخلف به شورای نگهبان ارسال گردید و شورای نگهبان پس از بررسی این جمع بندی رسید که تخلفاتی وجود داشته اما در نتیجه انتخابات تاثیری نداشته لذا صحت انتخابات را تایید نمود  و طرفداران نامزدی که موفق نشده بودند به قانون تمکین و برعکس فتنه‌گران در سال ۸۸ که اشتباه و خیانت بزرگ نابخشودنی داشتند و به زعم غلط خود می‌خواستند حق نداشته‌ای را از طریق خلاف قانون اثبات نمایند که پیمودن آن راه باطل استکباری موجب از بین رفتن حق ملت بزرگ ایران شد که این حرکت خائنانه برای همیشه تاریخ در اذهان مردم انقلابی ایران خواهد ماند.

وی افزود: فتنه به پا شده موجب شد که اعتقادات و باورهای دینی خود را از دست بدهند و از مسیر حقیقت  دور شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president