آوای جنوب

از جهاد اقتصادی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در طاقت‌فرساترین روزهای سال تا پیام مهندس بیژن عالی‌پور

این در حالی است که کارگران نفت برای اعتلای عزت کشورشان هم چون دوران‌های سخت گذشته لحظه‌ای نمی‌نشینند و حتی گرمای جنوب موجب نشده ساعت کاری را تغییر دهند.
آوای جنوب
این در حالی است که کارگران نفت برای اعتلای عزت کشورشان هم چون دوران‌های سخت گذشته لحظه‌ای نمی‌نشینند و حتی گرمای جنوب موجب نشده ساعت کاری را تغییر دهند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بزرگ­ترین شرکت تولید کننده نفت خام، نقش ویژه‌ای را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

بر اساس این گزارش، تولید بیش از ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد از کل گاز کشور، نقش ممتاز این شرکت را به لحاظ تأمین بخش عمده درآمد ارزی و همچنین انرژی کشور به خوبی هویدا می‌سازد.

گفتنی است، این شرکت طی سالیان اخیر، با وجود تحریم‌های ظالمانه، در راستای سند چشم‌انداز و استراتژی‌های تعیین شده در وزارت نفت، اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای را در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت به انجام رسانده است، که ثمره آن تحقق برنامه‌های ابلاغی مصوب شرکت ملی نفت ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی، صیانت از مخازن، مدیریت دانش، حفظ محیط زیست، بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت نفت و تعمیر و نگهداری و راهبری بهینه و ایمن تأسیسات است.

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بزرگترین شرکت وابسته به شرکت ملی نفت ایران به عنوان نماد افزون بر یک قرن تجربه صنعت نفت کشور بزرگترین تولید کننده نفت جمهوری اسلامی ایران است که مسوولیت تامین خوراک پالایشگاه‌ها و بخش اعظم نفت صادراتی کشور را از طریق سازمان‌های ستادی و شرکت‌های ۹ گانه تابع به عهده دارد.

این شرکت با تکیه به توان علمی و اجرایی صنعتگران فداکار، وظیفه برنامه‌ریزی و توسعه میادین نفت و گاز و تولید و توسعه بهینه ده‌ها میدان نفتی و گازی کشور در پهنه‌ی چهار استان را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش شرکت‌های نفتی گچساران، مسجدسلیمان، کارون، مارون و آغاجاری از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است که هر کدام در اقتصاد کشور نقش تعیین کننده‌ای دارند.

بر این اساس، کار در نفت در گرمای طاقت فرسا در کنار تاسیسات و پمب ها و ژنراتورها و موتورها گرمای هوا را دوچندان کرده است.

این در حالی است که کارگران نفت برای اعتلای عزت کشورشان هم چون دوران‌های سخت گذشته لحظه‌ای نمی‌نشینند و حتی گرمای جنوب موجب نشده ساعت کاری را تغییر دهند.

مته‌ها در عمق زمین در حال چرخش است و کارکنان بهره‌برداری و عملیات و فنی تا نیروهایی که در بخش خدمات مشغول خدمات دهی هستند همه در کنار هم هستند تا قلب اقتصاد کشور همچنان در گچساران و مسجدسلیمان و اهواز و آغاجاری و جنوب ایران بتپد.

در همین زمینه مهندس بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که راس این هرم قرار گرفته است و خود از موی سپیدان صنعت نفت کشور به شمار می‌رود، با اشاره به افزایش بی‌سابقه دما در روزهای اخیر که موجب شد تا مسوولان تصمیماتی برای کاهش ساعت کاری کارکنان سازمان‌های دولتی و خصوصی اتخاذ کنند، اظهار کرد: تعطیل ناپذیری فرآیند تولید و ضرورت فعالیت و نظارت مستمر در تاسیسات تولیدی موجب می‌شود تا نیروهای عملیاتی با حضور مستمر و بی‌وقفه خود جریان نفت را برقرار داشته  و از هیچ کوششی برای صیانت و ایمنی تاسیسات دریغ نکنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با مقایسه تلاش نیروها در گرمای طاقت فرسای امسال با جانفشانی ایام دفاع مقدس و جنگ تاسیسات از نیروهای خدماتی و پشتیبانی نیز به سبب اهتمام به خدمت رسانی و تقلیل مشکلات ناشی از بدی آب و هوا در بخش های عملیاتی تقدیر کرد.

به گزارش آوای جنوب در پایان باید گفت درود بر همت شما مردان خستگی ناپذیر عرصه نفت.

================

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president