آوای جنوب

تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری/با حقوق ۱۵۰ هزار تومانی چه کنیم؟+تصاویر

مربیان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری جمع کردند.
آوای جنوب
مربیان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری جمع کردند.

جمعی از مربیان پیش دبستانی استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری با بیان مشکلات خود خواستار توجه به این قشر شدند.

مربیان پیش دبستانی کهگیلویه و بویراحمد هم هفته گذشته با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان ارشد و نمایندگان مجلس رساندند.

یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مشکلات مربیان پیش دبستانی گفت: مربیان پیش دبستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از حق بیمه برخوردار نیستند و دارای کد پرسنلی نیستند.

این مربی پیش دبستانی اضافه کرد: در تمام استان‌های همجوار مربیان پیش دبستانی چنین مشکلاتی را ندارند و مورد حمایت مسوولان هستند اما نمی‌دانیم چرا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ما حمایتی نمی‌شود.

وی حقوق پایین بودن حقوق را از دیگر مشکلات این افراد دانست و افزود: حقوق برخی مربیان ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که با این مبلغ ناچیز نمی‌توان زندگی کرد.

این مربی پیش دبستانی با استرس و خطرزا بودن شغل مربی پیش دبستانی گفت: به عنوان یک فرهنگی نمی‌توانیم بچه هایمان را مدارس فرهنگیان ثبت نام کنیم که انتظار داریم مسوولان استان از ما حمایت کنند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته در مقابل مجلس تجمع کردیم که قرار شد به اعتراضات ما رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

یکی دیگر از این مربیان با بیان اینکه مدت هفت سال است به عنوان مربی پیش دبستانی در روستای دورافتاده لوداب کار می‌کنم، گفت: با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی حقوقی که دریافت می کنم ۱۵۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۴۰۰ مربی پیش دبستانی در سطح استان با این مشکل مواجه هستیم،  اضافه کرد: امیدواریم مسوولان استان به مشکلات ما رسیدگی کنند که البته تاکنون ما را پاسکاری می‌دهند.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president